Nazwa tego samochodu mówi właściwie sama za siebie. Peugeot Asphalte Concept został stworzony po to, aby kierowca czuł jedność z nawierzchnią pod kołami i niczym nie skrępowane sportowe emocje. Model zadebiutował w roku 1996 na salonie samochodowym w Paryżu.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że Peugeot Asphalte jest pojazdem trójkołowym i początkowo taki miał właśnie być, ale konstruktorzy w ostateczności zdecydowali, że dodatnie jednego koła zwiększy stabilność i jak pomyśleli, tak zrobili. Dwa tylne koła znajdują się bardzo blisko siebie. Gdy patrzymy na samochód od tyłu możemy zobaczyć wszystkie cztery na raz.
Asphalte miał niezwykle lekką konstrukcję, częściowo wykonaną z włókna węglowego. Nadwozie tylko minimalnie odstawało od asfaltu, ale w końcu nazwa zobowiązuje. Masa prototypu to zaledwie 580 kg, które z łatwością wprawiała w ruch 1,6-litrowa jednostka o mocy 90 KM pożyczona zresztą od modelu 106. Asphalte potrafił rozpędzić się maksymalnie do 200 km/h.
Peugeot Asphalte mógł pomieścić dwie osoby, ale jeśli kierowca nie chciał dzielić się z nikim przyjemnością z jazdy po torze, mógł w łatwy sposób schować drugi fotel. Choć może fotel to zbyt pochlebne określenie. Tak naprawdę było to twarde plastikowe siedzisko. Na pokładzie na próżno będziemy szukać również innych wygód. Peugeot ograniczył wyposażenie pojazdu jedynie do elementów koniecznych do prowadzenia pojazdu, aczkolwiek zapewnił regulowaną kolumnę kierownicy oraz pedały, aby pozycja była idealna. Samochód posiadał również ekran za kierownicą pokazujący najważniejsze informacje.
Peugeot nigdy nie zdecydował się na wprowadzenie modelu do produkcji, ale koncepcyjny Asphalte posłużył jako inspiracja do innego pojazdu: 20 Cup, który zadebiutował w roku 2005 i był prawdziwym trzykołowcem.
https://www.youtube.com/watch?v=_EIuNi5J-78&feature=youtu.be
Najnowsze komentarze