Firmy Peugeot i Citroën zaakceptowały używanie paliwa typu HVO (hydrolizowany olej roślinny) w swoich samochodach. Jest to pierwsza tego typu decyzja firmy produkującej auta osobowe. Wcześniej akceptację taką ogłosili producenci samochodów ciężarowych, tacy jak Volvo i Scania. Celem wprowadzenia nowych paliw jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla.
Wszystkie samochody Citroëna i Peugeota wyposażone w silniki spełniające normę Euro 5 i Euro 6 w Norwegii oraz Szwecji mogą jeździć na paliwie typu HVO. Paliwo musi spełniać standard EN 15940. Jest to najnowsza norma, zaakceptowana przez Europejski Komitet ds. Standaryzacji, w której to specyfikacji znajdują się wymagania dotyczące jakości i właściwości zaawansowanych paliw drugiej generacji.
Standard EN 15940 gwarantuje wysoką jakość paliwa. Będzie zaimplementowany w całej Europie do końca 2016 roku.
Najnowsze komentarze