Mamy już drugą połowę czerwca, ale dopiero teraz otrzymaliśmy dane na temat tego, jak radził sobie Peugeot w Czechach przez pierwszych pięć miesięcy tego roku. I okazuje się, że są powody do radości, bo marka pobiła swój dotychczasowy rekord. Oto szczegóły.

Okazuje się, że Peugeot w Czechach radzi sobie stabilnie. Stabilnie, ale rosnąco. Dziwne? Na pierwszy rzut oka tak. Już wyjaśniamy, o co chodzi. Otóż liczba rejestracji nowych aut sygnowanych kroczącym lwem w minionych pięciu miesiącach oscylowała w każdym z tych miesięcy w okolicach tysiąca samochodów. To jest owa stałość sprzedaży. Z drugiej jednak strony takie wyniki sprawiły, że po raz pierwszy w historii Peugeot w Czechach osiągnął sprzedaż za pierwszych pięć miesięcy roku przekraczającą 5.000 egzemplarzy. Dokładnie było to 5.014 aut.

Na tę liczbę składają się dwie grupy samochodów. 3.893 sztuki, to samochody osobowe. Pozostałych 1.121 aut, to pojazdy użytkowe. W gamie tych pierwszych Peugeot w Czechach wykroił dla siebie 3,30% udziału rynkowego. W tych drugich do francuskiej marki należy aż 15,01% czeskiego rynku. W efekcie Peugeot w Czechach jest liderem, jeśli chodzi o samochody użytkowe.

W samym maju Peugeot w Czechach sprzedał (a w zasadzie tyle zarejestrowali klienci) 1.018 aut, z czego 786 przypadło na samochody osobowe, a 232 na dostawcze. Tym samym marka wykroiła 3,56% czeskiego rynku w tym okresie i zajmowała siódmą pozycję wśród najpopularniejszych marek samochodowych. To samo miejsce marka zajmuje po podsumowaniu pięciomiesięcznej sprzedaży u naszych południowo-zachodnich sąsiadów. Przypadający na Peugeota udział w rynku za okres tych pięciu miesięcy wynosi 4,0%.

Nie co miesiąc możemy bić rekordy, czego przykładem był maj bieżącego roku, kiedy to osiągnęliśmy wynik podobny do ubiegłorocznego. Jednakże po pięciu miesiącach tego roku cieszymy się z rekordowego poziomu przeszło 5.000 samochodów dostarczonych klientom. To pierwszy raz w historii, kiedy Peugeot w Czechach przekroczył taką barierę” – cieszy się Marco Venturini, dyrektor marki w Czechach.

W gamie lekkich aut użytkowych zdecydowanie dominuje w tym kraju Boxer. W segmencie samochodów osobowych nadzwyczaj dużym zainteresowaniem cieszy się Peugeot 2008. Ten miejski SUV dominuje w swoim segmencie w Czechach.

Zamierzamy utrzymać tę dobrą tendencję sprzedaży w najbliższych miesiącach. Wszystko wskazuje na to, że najbliższe miesiące będą równie dobre. W samym tylko maju przyjęliśmy 1.181 nowych zamówień. To wzrost o 13% w stosunku do maja ubiegłego roku. Procentuje akcja Peugeot Emotion Day, która potrwa jeszcze do 28. czerwca. Podczas 21 roboczych dni maja, kiedy trwała ta akcja, klienci odbyli 2.240 jazd testowych – przeszło sto jazd dziennie!” – dodaje Marco Venturini.

Największe zainteresowanie budził, co łatwo zgadnąć, Nowy Peugeot 3008. Sporo potencjalnych klientów pytało też o Nowego 5008. Mimo, że ten większy model jeszcze w niewielu krajach został skierowany do sprzedaży, to Peugeot przyjął na niego już kilkanaście tysięcy zamówień! Do Czech Nowy 5008 trafi we wrześniu.

Nasz raport z jazd Nowym Peugeotem 5008 znajdziecie tutaj, a najświeższy test Nowego 3008 tutaj.

Cieszy nas, że Peugeot w Czechach tak dobrze się sprzedaje. Liczymy na rosnące zainteresowanie modelami marki także w Polsce.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Peugeot w Czechach po pięciu miesiącach 2017 roku"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Adam
Gość

W sumie to ciekawy temat, który pokazuje jak ważne sa preferencje danego kraju. Peugeot ma dość dobra pozycje w Czechach i jest chyba liderem w Danii.
Ciekawe z czego to wynika, bo przecież Gang Olsena ukradł Citroena HY, a nie Peugeot ;-P

wpDiscuz