Peugeot okazał się najdynamiczniej rozwijającą się marką francuską na rodzimym rynku w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku. Przyjrzyjmy się, jak wygląda  Peugeot we Francji po ośmiu miesiącach bieżącego roku.

Skumulowana sprzedaż aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych Peugeota po ośmiu miesiącach 2017 roku wzrosła o 8,4% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. To różnica wynosząca aż 22.529 samochodów. Cały francuski rynek wzrósł w tym czasie o 4,8%. W efekcie udział rynkowy marki sygnowanej kroczącym lwem sięga 17,4%, a to oznacza wzrost o 0,6 punktu procentowego w stosunku do wyników osiągniętych w ubiegłym roku.

W gamie samochodów osobowych Peugeot rośnie szybciej, niż francuski rynek. Wynik francuskiej marki po ośmiu miesiącach, to +7,1%, gdy cały rynek wzrósł o 4,1%. W efekcie Peugeot po ośmiu miesiącach 2017 roku ma we francuskim rynku aut osobowych 17,5% udziału, o 0,5 punktu procentowego więcej, niż rok temu o tej porze.

Z kolei w segmencie lekkich samochodów użytkowych wzrost sprzedaży Peugeota wyniósł 15,1%, gdy cały ten rynek nad Sekwaną przyrósł o 7,8%. Dzięki temu Peugeot zwiększył swoje udziały w rynku o 1,2 punktu procentowego, do poziomu 17%. Marka umocniła się w ten sposób na pozycji wicelidera francuskiego rynku w tym segmencie. W samym tylko sierpniu sprzedaż użytkowych Peugeotów wzrosła o 33% względem sierpnia ubiegłego roku.

Po ośmiu miesiącach 2017 roku Peugeot ma aż cztery modele w czołowej piątce najchętniej kupowanych aut we Francji. 208-ka zajmuje pozycję drugą z rynkowym udziałem na poziomie 4,8%. Peugeot 3008 jest trzeci z udziałem rynkowym na poziomie 3,4%. Czwarte miejsce zajmuje 2008-ka z udziałem 3,3% we francuskim rynku. Piątkę zamyka Peugeot 308 (3,3% udziału w rynku).

Jednocześnie Peugeot jest liderem sprzedaży w trzech segmentach: 308-ka jest najchętniej kupowanym we Francji autem kompaktowym, choć we wrześniu do sprzedaży trafi już wersja poliftingowa, a 2008 i 3008 są liderami sprzedaży odpowiednio w segmentach B-SUV i C-SUV. Z kolei wprowadzony do sprzedaży w czerwcu br. Nowy Peugeot 5008 dodatkowo wzmacnia ofertę marki w zakresie SUV-ów. Aktualnie Peugeot ma w tej grupie aut 7,3% udziału we francuskim rynku aut osobowych, co przekłada się na wynik rzędu 102.000 zarejestrowanych od początku roku samochodów.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Peugeot we Francji po ośmiu miesiącach 2017 roku"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
saj
Gość

to mnie dzis znajomi Niemcy obrzucili linkami o oszustwach i manipulacjach PSA. Ponoc skandal dotyczy 2 miliony samochodow, sprzedanych od 2009 do 2015.
A tak pieknie moglem po jednym, dwoch piwkach wypominac im ich volskwagenkach. Wyrazy twarzy bezcenne, chcieli udusic ale fakty mialem po swojej stronie… ;-)
A teraz jak sie potwierdzi Le Betrug to o czym ja bede po tych piwkach z nimi gadal…?

zimnyJohn
Gość

Nawet francuskie napisali http://francuskie.pl/le-monde-oskarza-grupe-psa-o-oszustwo-w-testach-emisji/
osobiście wątpię, bo samochody PSA zawsze miały wyższe spalanie ropy od niemieckiej konkurencji ,o litr, czasem więcej. A to by oznaczało, że temperatura spalania, kluczowa dla powstawania tlenków azotu , jest w silnikach Peugeota niższa, niż volkswagenów. czyli zanieczyszczeń mniej

wpDiscuz