Peugeot zaprezentował model L750 R Hybrid. Pojazd powstał niestety wyłącznie na ekranie komputera, ale jest też dobra wiadomość. Za kierownicą będzie mógł zasiąść każdy, oczywiście jeśli tylko znajdzie się w posiadaniu najnowszej gry Gran Turismo Sport.

30 maja zeszłego roku Peugeot zaprezentował model L500 R Hybrid Vision stworzony na potrzeby gry Gran Turismo. Data prezentacji nie była przypadkowa, zbiegła się z setną rocznicą ustanowienia nowego rekordu prędkości. To właśnie w 1916 roku, Dario Resta za kierownicą Peugeota L45 uzyskał imponującą, jak na tamte czasy średnią 135 km/h. Dlaczego piszemy o tym, co było w zeszłym i w 1916 roku? Otóż 18 października swoją premierę będzie miała najnowsza wersja popularnej gry na konsolę Play Station, w której pojawi się jeszcze bardziej ekstremalna wersja wyścigowego pojazdu spod znaku lwa, czyli Peugeot L750 R Hybrid Gran Turismo Sport.

L750 R HYbrid Vision Gran Turismo jak sama nazwa wskazuje, jest modelem hybrydowym. Napęd pojazdu pochodzi od benzynowej jednostki generującej 580 KM, która kręci się do 10 000 obr./min. Dodatkowo do pracy zaprzęgnięto jeszcze 170- konny motor elektryczny. Łącznie pojazd ma do dyspozycji moc 750 KM, która jest przekazywana za pomocą 7-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów na koła tylne.

Głównymi założeniami przy projektowaniu L750 R Hybrid Gran Turismo Sport, było stworzenie najbardziej aerodynamicznego i najlżejszego pojazdu, jak to tylko możliwe. Jego masa została zredukowana w porównaniu do L500 R Hybrid o 175 kg i wyniosła 825 kg. Wszystko po to, by zapewnić maksymalne osiągi. No właśnie, jakie te osiągi? Pierwsze 100 km/h samochód uzyskuje w zaledwie 2,4 sekundy. Jest więc o 0,1 sekundy szybszy od swojego poprzednika.

W najnowszej grze Gran Turismo Sport będą do dyspozycji oba pojazdy Peugeota, które trafią do 17 lokacji oraz 40 różnych układów. Łącznie w grze Gran Turismo Sport zostanie wykorzystanych ponad 150 samochodów.

Galeria

Dodaj komentarz

9 komentarzy do "Peugeot L750 R Hybrid – 750-konna bestia"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Marek
Gość

„Pojazd powstał niestety wyłącznie na ekranie komputera…”
Oj tam, oj tam… GT by Citroen też się w ten właśnie sposób zrodził… :D

Krzysztof
Editor

To prawda.
A potem na jakichś targach, gdzie go pokazano (już nie pamiętam, co to była za impreza) ciężko było się dopchać, żeby zdjęcie zrobić temu konceptowi.

pawelhks
Gość

tylko zeby nie bylo, ze PSA pojdzie w kierunku tworzenia aut na ekranie komputera, a na drogach to czymstam sie przeciez pojedzie.

Krzysztof
Editor

:-)
Jak czytam niektóre wypowiedzi, to myślę, że byłoby to niezłe rozwiązanie – kiedyś w ofercie PSA były silniki V6, a teraz nie ma, więc może to i dobry pomysł :-)

Piotr001
Gość

Silnik V6 nadal jest w ofercie, ale jest to oferta dla motor-sportu. Chociaż myśle, że posiadając odpowiednie zaplecze finansowe można by było sobie taki silnik kupić.

pawelhks
Gość

chwila moment bedzie mozna kupic V12 i w dieslu i w benzynie, a moze nawet w hybrydzie*

*zdjecie na tapete na kompie lub komie

Piotr001
Gość

Jeżeli można, za odpowiednie pieniądze stać się posiadaczem np. 3008 DKR, to z tym silnikiem też nie było by problemu. V12 powiadasz? Takie też robił Peugeot kilka lat temu do bolidów LeMans.

pawelhks
Gość

@Piotr001
teraz robi to grafik na kompie. V16 powiadasz? Mowisz i masz, kliknij tutaj. Ottoturbo? Juz piszemy kod!

Piotr001
Gość

Obracasz się trochę w innej materii! Ja mowię o autach, które istnieją: V6 w 208 T16,czy 3008 DKR, a V12 w 908 HDi FAP. Niestety na oglądanie i słuchanie w LeMans V8 w 908 HYbrid4 się nie załapaliśmy- mimo że bolid powstał, bo producent wycofał się ze startu. Nie znam V16, lecz W16 w Bugatti, ale znasz się na kodach to możesz coś zawsze podrzucić.

wpDiscuz