Zarówno w lutym, jak i narastająco od początku roku Peugeot jest liderem na rynku samochodów osobowych we Francji. Skumulowana za dwa miesiące sprzedaż samochodów osobowych sygnowanych kroczącym lwem sięgnęła poziomu niemal 62.200 sztuk. To najlepszy wynik nad Sekwaną w tym segmencie rynku.
Na te wyniki spory wpływ miała sprzedaż SUV-ów. Peugeot oferuje trzy auta tego typu w trzech różnych segmentach. Łączna sprzedaż tych modeli – 2008, 3008 i 5008 – dała marce 9,2% francuskiego rynku. W tym okresie zarejestrowano blisko 30.000 takich pojazdów. Sam tylko Peugeot 3008 wykroił dla siebie 4,4% francuskiego rynku samochodów osobowych. Zajmuje tym samym trzecie miejsce na liście najpopularniejszych aut we Francji!
Uwzględniając skumulowaną sprzedaż za dwa miesiące Peugeot ma trzy modele w piątce najpopularniejszych samochodów nad Sekwaną. To 208-ka zajmująca pozycję drugą z rynkowym udziałem w wysokości 5,1%, 3008-ka notowana na miejscu trzecim (4,4% udziału w rynku) oraz 2008-ka zamykająca wspomnianą piątkę z udziałem rynkowym sięgającym 3,3%.
Cztery pojazdy marki Peugeot są liderami francuskiego rynku w swoich segmentach:
– Peugeot 2008 w klasie B-SUV z udziałem rynkowym 3,3%;
– Peugeot 3008 w klasie C-SUV z udziałem rynkowym 4,4%;
– Peugeot 308 w klasie C z udziałem rynkowym 3,0%;
– Peugeot 308 w klasie D z udziałem rynkowym 0,4%.
Francuski rynek samochodów osobowych wzrósł w lutym o 3,4%. Na tym tle wzrost sprzedaży Peugeota może się wydawać imponujący. Marka sygnowana kroczącym lwem zanotowała wzrost o aż 14,5%. Tym samym wykroiła dla siebie 19,2% francuskiego rynku, a to o 1,9 punktu procentowego więcej, niż w lutym 2017 roku.
Rynek samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych wzrósł w tym czasie o 3,6%. U Peugeota wzrost był przeszło trzykrotnie wyższy – sięgnął poziomu 11,6%. Uwzględniając wszystkie typy samochodów do Peugeota należy 18,9% francuskiego rynku. To o 1,4 punktu procentowego więcej, niż w lutym 2017 roku.
W gamie lekkich aut użytkowych Peugeot jest drugą najchętniej wybieraną marką z udziałem rynkowym wynoszącym 18,3%, o 2,8 punktu procentowego wyższym, niż przed rokiem.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze