Wspominaliśmy dziś rano, że Peugeot jest liderem na hiszpańskim rynku SUV-ów. Później opublikowano dane dotyczące sprzedaży Peugeota we Francji i okazuje się, że i na tu marka jest liderem na rynku SUV-ów.
Do tego dochodzi znakomita dynamika sprzedaży Peugeota we Francji. Po trzech kwartałach marka może się poszczycić niemal dwukrotnie większym wzrostem niż cały francuski rynek. W ciągu dziewięciu miesięcy br. we Francji sprzedano o 4,4% więcej samochodów, niż rok temu w analogicznym okresie. Wzrost Peugeota wyniósł 8%. A w samym tylko rynku SUV-ów Peugeot uzyskał udział 7,4%. To efekt znakomitej sprzedaży modeli 2008, 3008 i wprowadzonego najpóźniej 5008.
Ogólny udział rynkowy Peugeota we francuskiej sprzedaży nowych samochodów (auta osobowe i lekkie samochody dostawcze) wyniósł po trzech kwartałach br. 17,4%. Oznacza to wzrost o 0,6 punktu procentowego w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W segmencie samochodów osobowych, który to rynek wzrósł o 3,9% w ciągu dziewięciu miesięcy, Peugeot zwiększył sprzedaż o 6,9%. Marka ma w tym segmencie 17,4% udziału rynkowego, o 0,5 punktu procentowego więcej, niż rok temu. Aż cztery na pięć najchętniej kupowanych we Francji modeli, to Peugeoty. Na drugim miejscu plasuje się niezmiennie Peugeot 208 (4,7% udziału w rynku). Trzecią pozycję zajmuje model 3008 (3,3% udziału w rynku). Na pozycji czwartej znajduje się Peugeot 2008 (również 3,3% udziału w rynku). Piątkę zamyka kompaktowa 308-ka (3,2% udziału w rynku). Tak więc 6,6% francuskie rynku samochodów osobowych przypada na dwa modele Peugeota. Z tego łatwo wyliczyć, że Peugeot 5008 ma 0,8% rynku. Jeszcze niewiele, ale model został wprowadzony do oferty dopiero parę miesięcy temu.
Po dziewięciu miesiącach bieżącego roku Peugeot jest nie tylko liderem na rynku SUV-ów we Francji. Jego samochody przewodzą też w paru innych segmentach:
– 308 jest najlepiej sprzedającym się kompaktem; do salonów właśnie trafiły auta po liftingu;
– 2008 i 3008 są liderami w segmentach odpowiednio B-SUV i C-SUV.
Aby Francuzi mogli zapoznać się z najnowszym modelem Peugeota na rynku SUV-ów we Francji marka zorganizowała w ostatni weekend minionego miesiąca (23-24 września) jazdy testowe w ośmiu miejscach we Francji. Do dyspozycji potencjalnych klientów oddano trzydzieści trzy auta. Niestety nie podano, ile osób zdecydowało się zamówić wówczas ten model.
Z kolei w segmencie lekkich samochodów użytkowych Peugeot zanotował o 14,3% rejestracji więcej, niż w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2016 roku. Rynek w tym czasie wzrósł o 6,5%. W efekcie Peugeot uzyskał 17-procentowy udział w rynku, o 1,1 punktu procentowego większy, niż przed rokiem.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze