Na rozpoczętych dziś w Niemczech Düsseldorfer Caravan Salon – największych na świecie targach związanych z turystyką samochodową – obecny jest nie tylko Citroën, ale też jego koncertowy brat – Peugeot. Marka sygnowana kroczącym lwem prezentuje kilka ciekawych pojazdów, w tym jeden koncept. Koncept znany już z tegorocznej Genewy, ale i tak ciekawy.
Düsseldorfer Caravan Salon potrwa do przyszłej niedzieli, czyli do 2. września.
Peugeot prezentuje na tych targach m.in. model Boxer OrangeCamp T 740 EB. Określa go mianem domu z dala od domu. Trafnie ujęte, trzeba przyznać. Auto jest napędzane, jak łatwo się domyślić, silnikiem wysokoprężnym z rodziny BlueHDi (130 KM oraz 160 KM). Z silnikami może współpracować automatyczna skrzynia biegów. Bogate wyposażenie zapewnia firma OrangeCamp. Tu każdy może wybrać coś dla siebie.
Nowy Peugeot Boxer OrangeCamp T 740 EB łączy komfort i bezpieczeństwo podczas indywidualnych turystycznych podróży. Ten samochód kempingowy jest wyrazem udanej współpracy marek Peugeot i Orange Camp, specjalisty od samochodów kempingowych. Opiera się na Peugeocie Boxer i zachowuje oryginalną kabinę częściowo zintegrowaną z kamperem. To oczywiście najnowsza wersja Peugeot Boxera, którą Francuzi zaprezentowali w bieżącym roku. Peugeot Boxer OrangeCamp T 740 EB zapewnia bogate wyposażenie standardowe, które jest rozszerzone o dodatkowe akcesoria w specjalnej wersji Red Chili. Tę odmianę wyposażono m.in. w markizy lub TV LED 24 cali.
„Nasza współpraca ze specjalistami z OrangeCamp w zakresie rozwiązań kamperowych przynosi wiele sukcesów. Mamy nadzieję kontynuować je wraz z nowym Peugeot Boxerem OrangeCamp T 740 EB. Wspólnie udało nam się zbudować wysokiej jakości kamper, który spełnia indywidualne życzenia naszych klientów. Podobnie jak my w Peugeot, tak i nasz partner zapewnia przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo. Niezawodne i wydajne silniki wysokoprężne BlueHDi zapewniają spokojną podróż na wakacjach” – twierdzi Steffen Raschig, dyrektor Peugeota w Niemczech.
Peugeot Boxer OrangeCamp T 740 EB nie jest mały. Mierzy aż 7,43 m długości, 2,30 m szerokości i 2,91 m wysokości.
Prezentowany na Düsseldorfer Caravan Salon Peugeot Boxer OrangeCamp T 740 EB oferuje dwa pojedyncze łóżka, łazienkę i duży ogrzewany garaż z tyłu. Opcjonalnie można zainstalować łóżko podnośnikowe dla czterech osób. Do konstrukcji zabudowy eksperci w OrangeCamp nie używali zwykłych materiałów, takich jak drewniana rama i pianka EPS (styropian), ale Polyutheranu (PU) i pianki XPS. Dzięki tej nowej „technologii bez drewna” (OHO) ciężar kampera zmniejsza się. Maleje też zużycie wody. Ze względu na „technologię bez drewna” i dodatkową warstwą aluminium w dolnej części Peugeot Boxer OrangeCamp T 740 EB ma dziesięcioletnią gwarancję na szczelność. Dodatkową ochronę przed ekstremalnymi warunkami pogodowymi zapewnia odporny na grad dach z włókna szklanego. Zewnętrzne ściany i inne elementy wykonane z aluminium są wyjątkowo stabilne i pozostają odporne na utratę koloru.
Nowy Peugeot Boxer OrangeCamp T 740 EB oferuje bogate standardowe wyposażenie. Na pokładzie znajduje się lodówka o pojemności 140 litrów i ceramiczna toaleta. Kuchnia składa się z 4-palnikowej kuchenki gazowej z grillem i piekarnikiem lub z 4-palnikowej kuchenki gazowej z wyciągami pod spodem. Kilka okien, wiele źródeł światła i ciepły wygląd drewna zapewniają jasne wnętrze. Auto może pomieścić pięć miejsc i rozkładany stół. We wnętrzu użyto płyt ze sklejki, które absorbują i uwalniają wilgoć w małych ilościach. Zapewniają w ten sposób przyjemny klimat w pomieszczeniu.
Opcjonalny HomeSmartSystem pozwala na dobre połączenie ze światową siecią (Internet). Dzięki temu urlopowicze uzyskują nieograniczony dostęp do mobilnego Internetu. System alarmowy i nadzór wideo zapewniają bezpieczną i bezproblemową podróż.
Wersja specjalna Red Chili prezentowana na Düsseldorfer Caravan Salon zapewnia wyposażenie rozszerzone o dużą liczbę specjalnych akcesoriów. Obejmuje to między innymi 4-metrową markizę, która jest wyposażona w ściemnialne oświetlenie i zdalne sterowanie. Jest też nawigacja high-end Kenwood 2DIN DVD naviceiver z odbiorem DAB prezentująca ograniczenia drogowe związane z masą samochodu i jego wysokością. System „wie” też o kempingach. Dane są prezentowane na antyodblaskowym 6,2-calowym ekranie dotykowym.
Wersja specjalna Red Chili posiada również kolorową kamerę cofania i funkcję przełączania między akumulatorami samochodu. Rozrywkę zapewni w pełni automatyczny system satelitarny 65-Alden z SSC i 24-calowy telewizor LED TFT z potrójnym tunerem DVB-S2 HD, DVB-T2 HD i DVB-C, portem USB, odtwarzaczem DVD i gniazdami CI oraz HDMI. Zrównoważona, samodzielnie generowana energia elektryczna jest dostarczana przez 160-watowy system solarny z kontrolą ładowania dla akumulatora nadwoziowego i falownikiem o mocy 2000 W.
Z kolei Peugeot Rifter 4×4 Concept prezentowany na Düsseldorfer Caravan Salon jest prezentacją możliwości turystycznych drzemiących w kombivanie. Póki co jest to tylko idea, ale kto wie, czy nie ziści się za jakiś czas. Nie każdy wszak potrzebuje dużego kampera na dwa-trzy wyjazdy w roku. Za to turyści kochający góry z pewnością takie auto przywitaliby z radością.
Napędzany na wszystkie koła samochód powstał we współpracy z firmą Dangel. Od lat ta marka współpracuje z Grupą PSA w dziedzinie napędu na cztery koła. Auto wyposażono też w namiot dachowy (dach jest rozkładany w górę), w którym może spać dwie osoby. Do samochodu dołączono rower wspomagany elektrycznie (model Peugeot eM02 FS Powertube). Sam samochód wyposażono w 130-konny silnik wysokoprężny 1.5 BlueHDi. Współpracuje on z sześciobiegową skrzynią manualną.
„Koncepcja Peugeot Riftera 4×4 jest naszą interpretacją ducha czasu dla ludzi poszukujących wolności i przygody. Wygląd pokazuje także wiele możliwości personalizacji nowego Peugeota Riftera. Ten Outdoor-Van jest naprawdę fajny” – mówi Steffen Raschig, dyrektor Peugeota w Niemczech.
„Dzięki koncepcyjnemu Peugeotowi Rifterowi 4×4 Concept udało nam się opracować bardziej zróżnicowany, bardziej wydajny pojazd, którego bardzo nowoczesny, unikalny design bazuje na z przeciwieństwach w kolorach i materiałach” – powiedział Keith Ryder, szef designu Peugeota Riftera.
Peugeot Rifter 4×4 Concept ma o 8 cm większy prześwit, niż standardowy Rifter. Więcej na jego temat przeczytacie tutaj.
Może się wydawać, że produkcja kamperów jest śladowa. Cóż – może w Polsce jest to jeszcze mały rynek, ale Niemcy są bardzo mobilnym narodem. Tam sprzedaje się tego typu samochodów całkiem sporo. Peugeot, przy okazji targów Düsseldorfer Caravan Salon poinformował, że od lipca 2017 r. do czerwca 2018 r. zarejestrowano u naszych zachodnich sąsiadów 1.426 nowych kamperów francuskiej marki. Oznacza to 90-procentowy wzrost w stosunku do okresu od lipca 2016 r. do czerwca 2017 r. W samym tylko pierwszym półroczu br. sprzedaż wzrosła o 57%. W ostatnich czterech latach sprzedaż tego typu aut przez Peugeota wzrosła czterokrotnie. Peugeot Boxer z rozbudową Weinsberg Pepper jest najlepiej sprzedającym się pół-zintegrowanym kamperem w Niemczech. Z kolei Grupa PSA jest numerem dwa na rynku samochodów kempingowych u naszych zachodnich sąsiadów.
„Camping jest modny i odnosimy coraz większe sukcesy na rynku samochodów kempingowych. Rośnie popyt na nasz popularny model Peugeot Boxer. Solidne podwozie idealnie nadaje się do przebudowy na wygodny samochód kempingowy” – twierdzi mówi Steffen Raschig, dyrektor Peugeota w Niemczech.
W pierwszej połowie 2018 roku zarejestrowano 962 kampery sygnowane kroczącym lwem, co stanowi wzrost o 57 procent. A warto wspomnieć, że cały niemiecki rynek w tym segmencie wzrósł w tym czasie o 14%. Tym samym Peugeot ma o 43 punkty procentowe większy wzrost od średniego wzrostu rynku samochodów kempingowych.
Co ciekawe jest to trend ogólnoeuropejski. Peugeot i Grupa PSA odnotowują silny wzrost sprzedaży kamperów na Starym Kontynencie. Peugeot sprzedał około 6.000 samochodów kempingowych w 2018 r., a Grupa PSA łącznie ok. 20.000 takich pojazdów. W związku z tym Grupa PSA odnotowała czterokrotnie większą sprzedaż w ciągu ostatnich czterech lat i wykazała największy wzrost w porównaniu do innych producentów OEM. W Europie w pierwszej połowie 2018 roku Peugeot uzyskał w tym segmencie udział w rynku na poziomie 4,3 procent, a Grupa PSA aż 13,5 procent, co czyni koncern numerem dwa w Europie.
Peugeota Boxera wykorzystują do swoich konstrukcji takie specjalistyczne firmy, jak Weinsberg, Knaus, Pössl, Bravia, Bailey, Autosleepers, Elddis, Van Tourer, Elcamp oraz OrangeCamp. Pojazdy charakteryzują się komfortowymi, ekonomicznymi silnikami BlueHDi, korzystnymi przedłużonymi gwarancjami oraz międzynarodową pomocą i serwisem naprawczym.
Z pewnością wiele z nich wystawiają też na targach Düsseldorfer Caravan Salon wspomniani wyżej producenci.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze