Obydwie załogi PEUGEOT 3008 DKR spokojnie pokonały trasę ostatniego etapu Rajdu Maroka i w klasyfikacji generalnej zajęły miejsca 2. i 10. Sébastien LOEB i Daniel ELENA utrzymywali pozycję liderów aż do przedostatniego etapu. Na trasie tej próby ponieśli duże straty czasowe spowodowane uszkodzeniem amortyzatora. Podobny defekt nastąpił w samochodzie załogi Carlos SAINZ / Lucas CRUZ. Dzięki doświadczeniom z tras Rajdu Maroka inżynierowie Peugeot Sport zgromadzili wiele informacji i obserwacji technicznych, który wykorzystają do by udoskonalić samochody przed Rajdem Dakar 2018.

W rozegranym we wtorek ostatnim etapie Rallye du Maroc Sébastien LOEB i Daniel ELENA z uwagą i ostrożnością doprowadzili swój samochód do mety. Spowolnieni przez zawieszony w powietrzu – po przejazdach pojazdów startujących wcześniej ­– pył oraz przez przebicie dwóch opon niedaleko przed metą, zaliczyli trzeci czas. Loeb i Elena ukończyli rajd z czasem tylko o 7 minut gorszym od zwycięzcy klasyfikacji generalnej, co dało im 2. miejsce – wynik plasujący Peugeot na podium.

Carlos SAINZ i Lucas CRUZ osiągnęli stawiany sobie cel: po półrocznej przerwie w startach odzyskali prawidłowy rytm, wyczucie i tempo jazdy. Na mecie piątego etapu Hiszpanie zaliczyli czwarty czas, a w klasyfikacji generalnej całego rajdu zajęli 10. miejsce.

Powodem do dumy dla zespołu Peugeot Total jest również wsparcie udzielone organizacji PEUGEOT Maroc oraz w kategoriach bardziej ogólnych całej Grupie PSA w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu. Nowy PEUGEOT Pick Up został wprowadzony na rynek dokładnie w dniu, w którym dwa PEUGEOT 3008 DKR wyruszyły na trasę rajdu. Misją nowego modelu jest podbój Maroka. Terenowy PEUGEOT Pick Up jest wytrzymałym i trwałym pojazdem utylitarnym, wyposażonym w silnik 2.5 turbodiesel, dwurzędową kabinę oraz opcjonalnie w napęd na cztery koła sprawdzony i zatwierdzony przez Dream Team!

TRANSMISJA BEZPOŚREDNIA Z OBOZU

Bruno FAMIN

„Jesteśmy ogólnie zadowoleni z przebiegu tej próby generalnej przed Rajdem Dakar. Dzięki niej nasze załogi miały okazję pojeździć na czas w terenie, a co więcej warunkach reprezentatywnych dla tego, co czeka nas w styczniu przyszłego roku w Ameryce Południowej. Odbyliśmy długi, liczący setki kilometrów test i określiliśmy na tej podstawie, nad jakimi kwestiami technicznymi musimy jeszcze popracować, zanim wyruszymy na Rajd Dakar. Ponieważ przed metą wydarzyły się pewne okoliczności nieprzewidziane, choć spotykane w sporcie, nie osiągnęliśmy wyniku, jaki się zapowiadał. Niemniej, start w Maroku traktowaliśmy jako test i trening, gromadzenie informacji i wzbogacanie doświadczenia. Pod tym względem znaleźliśmy wszystko to, na czym nam zależało. Teraz wracamy do naszej intensywnej pracy – i do zobaczenia w styczniu!”

Sébastien LOEB (PEUGEOT 3008 DKR Maxi nr startowy 312) – 2. Pozycja w klasyfikacji generalnej

„Ten rajd ogólnie poszedł nam dobrze. Dzisiaj staraliśmy się atakować, by odrobić stratę wobec Nassera, ale w powietrzu nad trasą było za dużo pyłu, wzbijanego kołami zawodników startujących przed nami. Po pierwszej sekcji jazdy na czas przebiliśmy dwie opony i końcową część trasy musieliśmy już przejechać spokojnie. Więcej nie dało się dzisiaj zdziałać. Poza tym, drugie miejsce nie jest złym wynikiem, chociaż oczywiście odczuwam wielką motywację, by wygrać swój pierwszy rajd terenowy. I ja i Daniel mamy nowe doświadczenia po udziale w Rajdzie Maroka. Na najbliższy Rajd Dakar zapowiada się bardzo zacięta rywalizacja”.

Carlos SAINZ (PEUGEOT 3008 DKR nr startowy 310) – 10. pozycja w klasyfikacji generalnej

„Jestem zadowolony z naszej jazdy w ostatnim etapie rajdu. Jedynym problemem, jaki dzisiaj napotkaliśmy, była jazda w powietrzu pełnym pyłu – była to kwestia naszej kolejności na starcie, czyli skutek wczorajszego wyniku. Z udziału w tej edycji Rajdu Maroka wynoszę przede wszystkim pozytywne wrażenia i wnioski. Dużo się nauczyliśmy i mieliśmy dobre przygotowanie przed Rajdem Dakar. Razem z Lucasem na nowo weszliśmy w rytm i czujemy się mocni. Pragnę podziękować zespołowi Peugeot Sport za całą pracę włożoną w nasz start. Z niecierpliwością czekam na start w Rajdzie Dakar w styczniu i chwilę, w której siądę za kierownicą nowego PEUGEOT 3008 DKR Maxi”.

LICZBA DNIA: 200 – prędkość maksymalna osiągana przez PEUGEOT 3008 DKR oscyluje wokół poziomu 200 km/h – umożliwia to silnik diesela 3.0 bi-turbo o mocy 340 KM.

RALLYE DU MAROC 2017 – PODSUMOWANIE

Całkowita długość trasy: 2.570,5 km
Całkowita długość odcinków specjalnych: 1089 km
Wyniki zawodników zespołu na podium na odcinkach specjalnych rajdu: 4 (Loeb / Elena 1 m. na OS1; Loeb / Elena oraz Sainz / Cruz miejsca 2 i 3 na OS3; Loeb / Elena 3 m. na OS5)
Wygrane etapy: 1 (Loeb / Elena, Etap 1)
Team Peugeot Total: 35 osób obu płci reprezentujących 11 specjalności
Liczba wykorzystanych opon: 54
Masa jednej opony: 42 kg

 

 

źródło: Peugeot Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz