polecamy:
Strona główna Wiadomości Peugeot Peugeot szykuje się do wejścia na rynek indyjski

Peugeot szykuje się do wejścia na rynek indyjski

0

Grupa PSA już ładnych parę lat temu zaczynała budowę fabryki w Indiach, ale przyszedł kryzys finansowy i koncern musiał odłożyć swoje plany. Dziś jednak mówi się o ich wznowieniu, co nie dziwi – Grupa PSA chce maksymalnie zdywersyfikować swoje rynki zbytu. A że w Chinach dotknął ją regres, więc niezależnie od naprawiania sytuacji w Państwie Środka powrócił pomysł ofensywy w Indiach. Na rynek indyjski planuje wejść Peugeot.

Tyle, że raczej nie powróci się do pomysłu budowy fabryki. Idea jest prostsza i wymagająca mniejszych nakładów. Peugeot planuje bowiem na koniec dekady wprowadzić na rynek indyjski samochód segmentu B. Ma to być konkurent dla dobrze przyjmowanego przez klientów w tym kraju Maruti Swifta, bliskiego krewnego Suzuki Swifta. Zamiast budować dla niego fabrykę, Francuzi zamierzają wykorzystać zakłady firmy Hindustan Motors, które przejęli – za jedynie 11 milionów euro – na początku bieżącego roku.

Równocześnie Grupa PSA podpisała w styczniu umowy o współpracy z dwoma lokalnymi partnerami – CK Birla Groups oraz Avtec Ltd. Przedmiotem umów jest produkcję i sprzedaż pojazdów i komponentów w Indiach do 2020 roku. I właśnie w tymże roku Grupa PSA zamierza wprowadzić na rynek indyjski rywala wspomnianego Maruti Swifta. Być może będzie to następca (nowa wersja) Peugeota 208. Acz niewykluczone, że w nieco okrojonej odmianie.

Grupa PSA planuje zaoferować ten samochód w cenie rzędu 400.000 rupii. To poziom, na którym znajdują się ceny Renault Kwida z mocniejszą jednostką napędową, a nie zaczynają jeszcze wartości, za jakie można kupić Maruti Swifta. Najdroższy Kwid kosztuje ok. 455.000 rupii, najtańszy Swift – ok. 480.000 rupii. Model Peugeota miałby więc kosztować bazowo mniej więcej tyle, ile Kwid 1.0 RXT. To atrakcyjna cena.

Platformą nowego modelu miałaby być modułowa płyta, którą Grupa PSA współtworzy i współfinansuje z chińskim koncernem Dongfeng. Początkowo na rynek indyjski trafią prawdopodobnie egzemplarze z montażu CKD, ale później ma ruszyć produkcja z udziałem lokalnych poddostawców. Mówi się o naprawdę sporej skali tejże produkcji – rocznie fabrykę w Indiach opuszczałoby ok. 400.000 samochodów, ale tylko jedna czwarta z nich trafić ma na rynek indyjski. Reszta byłaby eksportowana do Ameryki Łacińskiej i RPA. Tylko czy faktycznie aż taka ilość tych aut znajdzie nabywców?

Oprócz samochodu segmentu B Peugeot planuje wprowadzenie na rynek indyjski także modeli 2008, 308 sedan oraz 3008.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Strona główna Wiadomości Peugeot Peugeot szykuje się do wejścia na rynek indyjski

Peugeot szykuje się do wejścia na rynek indyjski

0

Grupa PSA już ładnych parę lat temu zaczynała budowę fabryki w Indiach, ale przyszedł kryzys finansowy i koncern musiał odłożyć swoje plany. Dziś jednak mówi się o ich wznowieniu, co nie dziwi – Grupa PSA chce maksymalnie zdywersyfikować swoje rynki zbytu. A że w Chinach dotknął ją regres, więc niezależnie od naprawiania sytuacji w Państwie Środka powrócił pomysł ofensywy w Indiach. Na rynek indyjski planuje wejść Peugeot.

Tyle, że raczej nie powróci się do pomysłu budowy fabryki. Idea jest prostsza i wymagająca mniejszych nakładów. Peugeot planuje bowiem na koniec dekady wprowadzić na rynek indyjski samochód segmentu B. Ma to być konkurent dla dobrze przyjmowanego przez klientów w tym kraju Maruti Swifta, bliskiego krewnego Suzuki Swifta. Zamiast budować dla niego fabrykę, Francuzi zamierzają wykorzystać zakłady firmy Hindustan Motors, które przejęli – za jedynie 11 milionów euro – na początku bieżącego roku.

Równocześnie Grupa PSA podpisała w styczniu umowy o współpracy z dwoma lokalnymi partnerami – CK Birla Groups oraz Avtec Ltd. Przedmiotem umów jest produkcję i sprzedaż pojazdów i komponentów w Indiach do 2020 roku. I właśnie w tymże roku Grupa PSA zamierza wprowadzić na rynek indyjski rywala wspomnianego Maruti Swifta. Być może będzie to następca (nowa wersja) Peugeota 208. Acz niewykluczone, że w nieco okrojonej odmianie.

Grupa PSA planuje zaoferować ten samochód w cenie rzędu 400.000 rupii. To poziom, na którym znajdują się ceny Renault Kwida z mocniejszą jednostką napędową, a nie zaczynają jeszcze wartości, za jakie można kupić Maruti Swifta. Najdroższy Kwid kosztuje ok. 455.000 rupii, najtańszy Swift – ok. 480.000 rupii. Model Peugeota miałby więc kosztować bazowo mniej więcej tyle, ile Kwid 1.0 RXT. To atrakcyjna cena.

Platformą nowego modelu miałaby być modułowa płyta, którą Grupa PSA współtworzy i współfinansuje z chińskim koncernem Dongfeng. Początkowo na rynek indyjski trafią prawdopodobnie egzemplarze z montażu CKD, ale później ma ruszyć produkcja z udziałem lokalnych poddostawców. Mówi się o naprawdę sporej skali tejże produkcji – rocznie fabrykę w Indiach opuszczałoby ok. 400.000 samochodów, ale tylko jedna czwarta z nich trafić ma na rynek indyjski. Reszta byłaby eksportowana do Ameryki Łacińskiej i RPA. Tylko czy faktycznie aż taka ilość tych aut znajdzie nabywców?

Oprócz samochodu segmentu B Peugeot planuje wprowadzenie na rynek indyjski także modeli 2008, 308 sedan oraz 3008.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
  Subscribe  
Powiadom o