Miniony rok był dla Grupy PSA okresem odbudowy gamy modelowej, która – dotychczas dość już wiekowa – ciążyła w salonach dealerskich. Trudno było oczekiwać znakomitej sprzedaży tam, gdzie trudno było mówić o szczególnie wielu nowościach. Niemniej jednak w 2016 roku pojawiło się kilka nowości, które częściowo trafiły na rynek.
Częściowo, bo na przykład w 2016 roku zaprezentowano Nowego Peugeota 5008, który debiut handlowy będzie miał jednak dopiero teraz. Za to bardzo ważną premierą, która pchnęła wyniki Peugeota do przodu, był debiut Nowego Peugeota 3008. Auto można już kupić nawet w Polsce i zdobywa ono bardzo dobre recenzje.
A we Francji? Peugeot nie owija w bawełnę – „przed nami jeszcze sporo pracy”. Na razie na rodzimym rynku marka może mówić tylko o stabilizacji, choć z kolei na rynku aut użytkowych jest postęp. No i świetnie sprzedawał się Nowy Peugeot 3008.
Francuski rynek nowych aut wzrósł w 2016 roku w stosunku do 2015 o 5,6%. Chodzi tu łącznie o samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe. Peugeot odnotował wzrost sprzedaży o ponad 14.600 samochodów, co oznacza przyrost o 4%. W efekcie udział rynkowy marki sygnowanej kroczącym lwem wyniósł 16,6%, a więc podobnie, jak w roku 2015.
Rynek aut użytkowych we Francji wzrósł w 2016 roku o 8,1%, ale tutaj przyrost sprzedaży Peugeota był wyższy. Francuska marka sprzedała w 2016 roku 0 10,3% aut użytkowych więcej, niż rok wcześniej. Udział Peugeota we francuskim rynku aut użytkowych wyniósł w 2016 roku 16%. Marka drugi rok z rzędu zajęła drugie miejsce w tym segmencie.
Z kolei rynek samochodów osobowych we Francji odnotował w 2016 roku wzrost o 5,1%. Peugeot wykroił dla siebie 16,7% udziału w tym segmencie. Trzy modele Peugeot trafiły do najchętniej wybieranej piątki samochodów osobowych. To Peugeot 208, najlepiej sprzedający się samochód nad Sekwaną w ostatnim kwartale 2016 roku, drugi w rankingu całorocznym z udziałem w rynku wynoszącym 4,9%. To Peugeot 308 zajmujący trzecią pozycję z udziałem w rynku na poziomie 3,7%. To wreszcie piąty w zestawieniu Peugeot 2008 z udziałem rynkowym na poziomie 3,3%.
W połowie października na francuski rynek trafił Nowy Peugeot 3008 i z miejsca wskoczył na pozycję lidera wśród kompaktowych SUV-ów. W ciągu 2,5 miesiąca przyjęto ponad 28.500 zamówień, przy czym ponad 80% z nich dotyczy aut w najwyższych poziomach wyposażenia. Przypomnijmy, że Nowy Peugeot 3008 jest we Francji oferowany w łącznie siedmiu wersjach: Access, Active, Active Business, Allure, Allure Business, GT Line oraz GT. Ceny poszczególnych odmian startują odpowiednio z poziomów: 25.900 euro, 27.700 euro, 28.900 euro, 30.450 euro, 32.350 euro, 32.450 euro oraz 41.650 euro.
Peugeot jest liderem także w dwóch innych segmentach. Model 308 jest najlepiej sprzedającym się modelem kompaktowym we Francji (3,7% udziału w rynku), a model 508 przewodzi w klasie średniej (0,9% udziału w rynku).
Teraz czekamy na wejście w wyniki sprzedażowe Nowego Peugeota 5008. Wiadomo już, że ceny startują z poziomu 26.400 euro (wersja Access 1.2 PureTech 130 Stop&Start BVM6). Inne odmiany kosztują (bazowe zespoły napędowe dla każdej wersji):
– Active 1.2 PureTech 130 Stop&Start BVM6 – od 29.700 euro;
– Active Business 1.2 PureTech 130 Stop&Start BVM6 – od 30.700 euro;
– Allure1.2 PureTech 130 Stop&Start BVM6 – od 32.450 euro;
– Allure Business 1.2 PureTech 130 Stop&Start BVM6 – od 34.050 euro;
– GT Line 1.2 PureTech 130 Stop&Start BVM6 – od 34.550 euro;
– GT 2.0 BlueHDi 180 Stop&Start EAT6 – od 43.750 euro.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze