Po pięciu miesiącach 2017 roku Peugeot cieszy się ze znaczących przyrostów sprzedaży na rodzimym rynku. Marka zwiększyła swoje udziały rynkowe m.in. w gamie lekkich samochodów dostawczych, ale ma sporo do powiedzenia także w segmencie aut osobowych.
W maju Peugeot zanotował na rodzimym rynku największy przyrost sprzedaży aut użytkowych spośród francuskich marek. Rynek urósł o 7,5%, a wyniki Peugeota podskoczyły o 21,3%. W efekcie udział rynkowy marki w tym segmencie wyniósł 17,6%, a to o dwa punkty procentowe więcej, niż w maju 2016 roku. To efekt znakomitej sprzedaży Nowego Peugeota Experta. Ale i po pięciu miesiącach 2017 roku Peugeot ma powody do zadowolenia.
W okresie od stycznia do maja sprzedaż aut Użytkowych Peugeota we Francji wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 13,7%. Cały francuski rynek w tym segmencie urósł w tym czasie tak, jak w maju, o 7,5%. W efekcie Peugeot umocnił się na drugiej pozycji we Francji w tym segmencie rynku.
Po pięciu miesiącach 2017 roku francuski rynek aut dostawczych i osobowych przyrósł o 4%, a wzrost Peugeota sięgnął poziomu 5,9%. To efekt sprzedania w tym czasie ponad 10.500 więcej samochodów, niż rok temu w tym samym okresie. Pozwoliło to marce sygnowanej kroczącym lwem na zwiększenie o 0,3 punktu procentowego w rodzimym rynku i osiągnięcie poziomu 17,4%.
Jeśli chodzi tylko o samochody osobowe, to francuski rynek po pięciu miesiącach 2017 roku zwiększył swoją objętość o 3,4%. Na tym tle nieźle wygląda Peugeot, któremu przyrosło ;-) o 4,4%. Marka wykroiła dla siebie 17,4% francuskiego rynku, o 0,2 punktu procentowego więcej, niż rok temu.
Wciąż w pierwszej piątce najchętniej kupowanych aut osobowych we Francji są trzy Peugeoty. Na drugiej pozycji znajduje się model 208 (4,9% udziału w rynku), na trzeciej Peugeot 2008 (3,5% udziału w rynku), a czwarta pozycja należy do modelu 308 (3,4% rynku).
W maju 2017 roku Peugeot był liderem francuskiej sprzedaży w trzech segmentach:
– 308-ka zajmowała pierwsze miejsce wśród aut kompaktowych (3,4% udziału w rynku);
– 2008 było najlepiej sprzedającym się SUV-em miejskim;
– 3008 było najlepiej sprzedającym się SUV-em kompaktowym.
Modele 2008 i 3008 mają niemal 7% francuskiego rynku! Nic więc dziwnego, że Peugeot kontynuuje ofensywę w segmencie SUV. Ilość zamówień na wprowadzonego przed paroma tygodniami do oferty Nowego Peugeota 5008 przekroczyła nad Sekwaną 7.000.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze