Grupa PSA i THACO podpisały kontrakt mający na celu zwiększenie obecności marki Peugeot w Wietnamie. W fabryce w Chulai będą montowane dwa nowe SUV-y francuskiego producenta.
Grupa PSA ma bardzo duże ambicje na rozwój poza rynkiem Europejskim i najnowszym tego przykładem jest podpisanie nowej umowy z firmą THACO (Truong Haï Auto Corporation). Zgodnie z porozumieniem, już w październiku 2017 roku ruszy nowa linia produkcyjna w zakładzie w Chulai w Wietnamie. Montowane tam będą dwa nowe SUV-y marki Peugeot. Fabryka ma za zadanie pokryć zapotrzebowanie lokalnego rynku na modele producenta. W latach 2017-2020 ma dostarczyć 27 tys. egzemplarzy samochodów. Kontrakt pomiędzy PSA i THACO jest częścią strategii Push to Pass, mającej na celu m.in. rozszerzenie działań w Azji. Ostatnio pisaliśmy o tym, że Grupa PSA zamierza zaistnieć również w Stanach Zjednoczonych poprzez usługi carsharingu, co również obejmuje ambitny plan Push to Pass.
THACO jest liderem na rynku motoryzacyjnym w Wietnamie. Zajmuje się produkcją pojazdów, jest też importerem i dystrybutorem marki Peugeot od 2014 roku. Obecnie oferta w Wietnamie, składa się z modeli: 208, 3008 oraz 508, wkrótce dołączą dwa nowe SUV-y.
Podpisanie umowy pomiędzy Grupą PSA a THACO (Truong Haï Auto Corporation), miało miejsce w siedzibie THACO w mieście Ho Chi Minh w Wietnamie. Odbyło się w obecności Pana Tran Ba Duong, prezesa THACO oraz Denisa Martina, wiceprezesa oddziału PSA obejmującego Chiny oraz państwa południowo-wschodniej Azji.
„Po pierwszej fazie powrotu marki do Wietnamu, która odbyła się w latach 2014-2016, ta umowa jest przypieczętowaniem naszych ambicji na tym rynku. Plan dynamicznego rozwoju sieci, będzie towarzyszył wzrostowi marki w Wietnamie do 2020 roku ” – powiedział Tran Ba Duong.
„Wzmocnienie naszego partnerstwa w Wietnamie z Grupą THACO jest częścią długoterminowej strategii Grupy, aby zwiększyć sprzedaż w Azji Południowo-Wschodniej. Jest to strategiczny region o dużym potencjale wzrostu. Rozwój lokalnej zdolności produkcyjnej wspólnie z Thaco pozwoli nam uzyskać 5% udziału w rynku w Wietnamie w 2020 roku. Jest to rynek, który już wkrótce powinien przekroczyć 300 tys. pojazdów rocznie” – dodał Dennis Martin.
Najnowsze komentarze