Dodatkowy wtryskiwacz wbudowany bezpośrednio w rurę wydechową zapewnia stałą regenerację filtra, co jest szczególnie ważne w eksploatacji w warunkach miejskich. Niezwykle pomysłowe rozwiązanie było przedmiotem wielu zgłoszeń patentowych.
Aby w jak najpełniejszy sposób spełnić oczekiwania klientów Renault uzupełnia swoją ofertę „czystych” i oszczędnych silników, zapewniających jeszcze lepszą ochronę środowiska.
Nowy system Renault zapewnia regenerację filtra cząstek niezależnie od obrotów silnika czy warunków jazdy. To innowacyjne rozwiązanie jest szczególne przydatne podczas jazdy po mieście (z niską lub wręcz zerową prędkością, przy częstym zatrzymywaniu samochodu i ruszaniu z miejsca), sprawdza się również w przypadku wszelkich innych warunków eksploatacji. Eliminuje trudne do spełnienia wymagania umożliwiające regenerację konwencjonalnych systemów (określona prędkości minimalna i czas jazdy), a jednocześnie nie ma ryzyka zanieczyszczenia filtra: wystarczy, aby silnik lekko się nagrzał, a zastosowana technologia zapewnia całkowitą eliminację cząstek osadzających się w filtrze.
Oprócz przyjemności jazdy i cichej pracy jednostki 1.5 dCi w wersji 85 KM (63 kW) i 105 KM (76 kW) kolejnym atutem modeli Clio i Modus będzie całkowicie niezauważalne dla użytkownika działanie filtra cząstek – jest to filtr bezobsługowy. Silnik wyposażony w ten system z pewną będzie się cieszył ogromnym wzięciem wśród klientów jeżdżących po mieście i zwracających uwagę na ochronę środowiska, gdyż pozwala na pełną eliminację cząstek przy tym samym poziomie zużycia paliwa.
Wbudowanie dodatkowego wtryskiwacza w rurę wydechową jest całkowicie nowym rozwiązaniem. Wtryskiwacz ten jest całkowicie niezależny od normalnego cyklu wtrysku silnika, a jego zadaniem jest eliminacja cząstek stałych. Prostota i skuteczność tego rozwiązania świadczą o wysokich umiejętnościach konstruktorów Renault . System jest przedmiotem ponad pięćdziesięciu zgłoszeń patentowych.
Po wyjściu z silnika spaliny przechodzą przez pierwszy katalizator, oczyszczający je z tlenku węgla (CO), tlenków azotu (NOx) i węglowodorów (HC). W fazie regeneracji filtra cząstek mikroskopijna ilość paliwa jest wtryskiwana do układu wydechowego powodując wzrost temperatury przy przejściu przez drugi katalizator, który przekazuje ciepło znajdującemu się tuż za nim filtrowi cząstek powodując rozpoczęcie procesu rozkładu składowanych cząstek.
Jest to innowacyjne rozwiązanie, całkowicie odmienne od istniejących na rynku: proces regeneracji nie zależy już od prędkości pojazdu czy obrotów silnika, a uzyskana jakość regeneracji jest taka sama jak w przypadku innych technologii. Dodatkowy wtryskiwacz jest niezależny od układu wtrysku silnika, nie wymaga stosowania dodatków i uruchamia się natychmiast po wykryciu minimalnej ilości cząstek w filtrze.
Świetnie przystosowany do warunków użytkowania w mieście lub specjalnych potrzeb (dostawy, przewozy kurierskie, taksówki…), system ten jest przyjazny dla środowiska. Silnik 1.5 dCi, który już poprzednio był liderem pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji CO2 dzięki zastosowanym zaawansowanym technologiom (wielopunktowy układ wtrysku ze sterowaniem piezoelektrycznym, recyrkulacja spalin z układem chłodzenia, zoptymalizowany kształt tłoków i komory spalania), powiększa obecnie swoją przewagę. Wyposażenie go w filtr cząstek stałych z wtryskiwaczem wbudowanym w rurę wydechową pozwala Renault zaoferować wyjątkowo atrakcyjne i skuteczne rozwiązanie, spełniające oczekiwania wymagających klientów, troszczących się o środowisko, w którym żyjemy.
Najnowsze komentarze