Peugeot 208 oraz Opel Corsa, które zadebiutują w roku 2019, będą montowane na tej samej platformie CMP. Niemiecka marka zapowiada nowy styl swoich modeli.

W zeszłym roku Opel, który należał do koncernu General Motors, trafił pod skrzydła Grupy PSA. Aby zmniejszyć koszty produkcji i uniknąć opłat licencyjnych, francuski gigant przenosi wszystkie swoje produkty na platformy Peugeota. Na płytach podłogowych EMP2, które posłużyły do produkcji modelu 3008 oraz 5008, oparte są już nowe SUV-y Opla: Crossland X i Grandland X. To jednak nie koniec zmian. Podobny los czeka również Insignię a następna Corsa, która zadebiutuje w przyszłym roku, będzie montowana na platformie CMP. Płyta podłogowa posłuży również do produkcji DS 3 Crossback, który zadebiutuje jesienią oraz Peugeota 208, na którego doczekamy się w roku 2019.

Platforma EMP2 na której powstają większe modele Citroen, Opel, Peugeot i DS

Grupa PSA tłumaczy, że możliwości płyty podłogowej CMP są bardzo duże a sama konstrukcja na tyle elastyczna, że pozwala każdej marce spersonalizować swoje samochody pod własne wymagania i styl.

Nowy Peugeot 3008 w TOP 3 najchętniej kupowanych samochodów klasy SUV w Europie

Nowy design marki Opel

Oprócz wymiany platformy, samochody marki Opel przejdą również stylistyczną przemianę. Nowa koncepcja projektowania została nazwana Opel Compass. Jej głównym założeniem jest wykorzystanie dwóch osi, które krzyżują się na logo marki. Dzięki temu zostanie podkreślony centralny charakter znaku producenta. Ponadto Opel wizualnie połączy światła z osłoną chłodnicy. Rozwiązanie przyjęło nazwę Visor. Marka nie rezygnuje całkowicie z dotychczasowego stylu. W nowych pojazdach ponownie zobaczymy elementy świetlne w kształcie skrzydła.

Pierwszy z modeli koncepcyjnych, który przejmie nowy wygląd zadebiutuje jeszcze przed końcem roku. Być może będzie to zapowiedź nowej Corsy. Design pojazdu został opracowany przez centrum stylistyczne marek Opel i Vauxhall z siedzibą w Rüsselsheim w Niemczech. Nowa koncepcja ma być symbolem przemiany niemieckiej marki pod panowaniem Grupy PSA.

Galeria

Najnowsze filmy na naszym kanale:

10
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
4 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
Piotr001tomAutoFanMichuMax Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Paweł
Gość
Paweł

Ciekawe jak będzie wyglądał mały korsarz 🤔🤔nie mogę się doczekać 😎😊😊

Slonik
Gość
Slonik

Jak by nie wyglądał, to technicznie będzie to niestety francusko-chiński szajs.

PSAfan
Gość
PSAfan

Filmik to raczej na inny temat.

Adam
Gość
Adam

Niestety to już nie będzie nasza poczciwe Corsa tylko francuska kopia z kłopotliwym silnikiem

cindar
Gość
cindar

?? Jaki to niby silnik jest kłopotliwy ?

Max
Gość
Max

Ale Ty głupi jesteś….. kłopotliwe silniki Pure tech hahahaha

Michu
Gość
Michu

Ciesz się że PSA kupiła Opla bo nikt ich nie chciał. A tak marka przetrwa i badą ładniejsze i trwalsze auta, bo nie macie się czym chwalić. Awaryjna Astra i Insignia. Astra wielkości 308 cięższa o ponad 200 kg i dlatego padają hamulce i tarcze co chwilę do wymiany. Przypomnij sobie Astrę II i III. Nawet nie chce mi się rozpisywać. Ale to dobrze, dzięki temu mam pracę.

AutoFan
Gość
AutoFan

Głupoty piszesz, trwałość Opli zdecydowanie przewyższała PSA, do tego były to samochody dużo mniej awaryjne. Wiem, bo miałem jedne i drugie.

Piotr001
Gość
Piotr001

Oczywiście! A rozrząd padł mi się w rocznym Combo. Jakoś Peugeotem można dojechać do sugerowanej na ok. 240 tys. km wymiany rozrządu i nic mi się nie stało. Szczytem Oplowskej bezawaryjności jest całkowite uszkodzenie skrzyni biegów, kiedy klient odjeżdżał spod salonu zupełnie nową Astrą.

tom
Gość
tom

Co będzie to będzie ale to co najważniejsze to że opel w końcu przestanie gnić. Dlatego chwała PSA za to że to oni zakupili Opla.