Po wyrównanie swojego życiowego sukcesu podążał od samego rana Manfred Stohl. Austriak jechał pewnie na drugim miejscu, tym bardziej, że Petter Solberg, jego największy rywal w rajdzie, miał przygodę na odcinku Trawscoed i stracił kolejne kilkadziesiąt sekund. Próbę tę wygrał Dani Sordo, nie kryjący zadowolenia z Xsary i opon, w jakie została wyposażona.
Niestety Jari Matti Latvala odebrał Xaviemu Ponsowi czwarte miejsce. Hiszpan, który nie mógł znaleźć optymalnych punktów hamowania, obrócił Xsarę na OS 15 i zawracanie zajęło mu ponad 25 sekund. O jedno oczko, z 12. na 11. miejsce, wskoczył natomiast Henning Solberg. Norweg jechał dość zachowawczo, najwyraźniej nie chciał powtórzyć błędu z piątku, który doprowadził do rozbicia jego Peugeota 307 WRC.
Dobrym tempem jechał nadal Dani Sordo, który po OS 16 wyprzedził Francoisa Duvala o 9,2 sekundy i wspiął się na siódme miejsce. Xavier Pons, jadący na niedostatecznie naciętych oponach, tracił coraz więcej do Latvali.
Jak więc widać, wśród aut klasy WRC działo się w sumie niewiele. Tym bardziej, jeżeli porównamy to do sytuacji w klasie Juniorów. Tam od samego rana miało miejsce wiele nieoczekiwanych wydarzeń. Po wczorajszym odpadnięciu Krisa Meeke’a w Citroënie C2 na drugim miejscu w JWRC znajdował się Patrik Sandell jadący Renaultem Clio S1600. Po odcinku Brechfa Sandell był już liderem w swojej klasie. Niestety nie cieszył się zbyt długo z prowadzenia, ponieważ po 3 kilometrach następnego odcinka przewrócił na dach swoje Clio, co oznaczało koniec marzeń o zwycięstwie w rajdzie oraz dojechaniu do mety rajdu. W tej sytuacji z Mistrzostwa Świata Juniorów mógł cieszyć się Per Gunaar Andersson. Los bywa jednak przewrotny – Andersson także nie dojechał o własnych siłach na metę w Cardiff – jego Suzuki Swift zostało na poboczu odcinka specjalnego. Ostatecznie, jeżeli do 19:00 Patrik Sandell dostarczy swoje Clio na badanie techniczne do Cardiff, to po doliczeniu kary 5 minut za każdy nieukończony odcinek specjalny, zrówna się w punktacji z Estończykiem Urmo Aavą. Mistrzem zostanie jednak Sandell ze względu na większą liczbę drugich miejsc.
Wróćmy więc do walki w najwyższej rajdowej klasie. Ze zwycięstwa w rajdzie Wielkiej Brytanii cieszył się Marcus Grönholm. Mimo nieobecności Sebastiena Loeba w czterech ostatnich rajdach sezonu, nie zdołał odrobić strat i przegrał cały sezon z Francuzem o 1 punkt. Mafred Stohl z Ilką Minor, w swoim pięćdziesiątym starcie, powtórzyli swój największy sukces i ukończyli rajd na drugiej pozycji! Warte podkreślenia jest także to, że z szesnastu ostatnich startów szesnaście razy byli na mecie. Dzięki równej jeździe w końcówce sezonu Stohl przeskoczył w ogólnej punktacji Daniego Sordo. Dla młodego Hiszpana siódme miejsce dzisiaj było pożegnalnym występem w Citroënie Xsara WRC.
Piąty na mecie Xavier Pons stracił do czwartego Latvali 42 sekundy. Xevi nie wie jeszcze czy pozostanie w Rajdowych Mistrzostwach Świata, ale plotka głosi, że będzie jeździł w Kronosie z Henningiem Solbergiem.
A oto wyniki Wales Rally GB:
1. Marcus Grönholm (Finlandia/Ford Focus) 3:20:24,8
2. Manfred Stohl (Austria/Peugeot 307) + 1:35,5
3. Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) +1:55,2
4. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Focus) +2:37,1
5. Xavier Pons (Hiszpania/Citroën Xsara) +3:19,9
6. Chris Atkinson (Australia/Subaru Impreza) +3:27,5
7. Dani Sordo (Hiszpania/Citroën Xsara) +4:08,3
8. Francois Duval (Belgia/Skoda Fabia) +4:22,6
9. Harri Rovanpera (Finlandia/Skoda Fabia) +8:00,3
10. Jan Kopecky (Czechy/Skoda Fabia) +8.27,8
Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Świata dobiegł końca. Był on dla kierowców aut francuskich całkiem dobry. Sebastien Loeb został Mistrzem Świata, pozostali zawodnicy z Kronosa przyjeżdżali zwykle w czołówce. Kierowcy teamu OMV Peugeot Norway także pokazali się z dobrej strony w kilku rajdach. Na szczególne słowa uznania zasługuje Manfred Stohl, któremu udało się wskoczyć do czołowej czwórki kierowców.
Mistrzem Świata w klasyfikacji Juniorów zostanie zapewne po dzisiejszym badaniu technicznym Patrick Sandell – zawodnik stworzonego przez Renault Clio Junior Team’u.
Drugie miejsce teamu Kronos Total Citroën w klasyfikacji producentów, to niebywały sukces biorąc pod uwagę fakt, iż jest to zespół prywatny. Dobrym wynikiem jest także czwarte miejsce zespołu OMV Peugeot Norway.
Z niecierpliwością czekamy na pierwszy rajd sezonu 2007. Już wtedy będziemy mogli wysnuć wnioski na temat układu sił na pozostałą część zmagań, tym bardziej, że do gry wraca fabryczny zespół Citroëna – z Sebastienem Loebem i Danim Sordo oraz modelem C4 WRC w rolach głównych.
Tymczasem prezentujemy tegoroczną klasyfikację kierowców, a także producentów.
Klasyfikacja kierowców:
1. Sebastien Loeb (Citroën Xsara) 112 pkt
2. Marcus Grönholm (Finlandia/Ford Focus) 111 pkt
3. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 65 pkt
4. Manfred Stohl (Austria/Peugeot 307) 54 pkt
5. Daniel Sordo (Hiszpania/Citroën Xsara) 49 pkt
6. Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) 40 pkt
7. Xavier Pons (Hiszpania/Citroën Xsara) 32 pkt
8. Henning Solberg (Norwegia/Peugeot 307) 25 pkt
9. Toni Gardemeister (Finlandia/Peugeot 307) 20 pkt
10.Chris Atkinson (Australia/Subaru Impreza) 20 pkt
Klasyfikacja producentów:
1. BP Ford WRT 195 pkt
2. Kronos Total Citroën 166 pkt
3. Subaru WRT 106 pkt
4. OMV Peugeot Norway 88 pkt
5. Stobart VK Ford M-Sport 44 pkt
6. Red Bull Skoda 24 pkt
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze