W Szczecinku zakończyła się piąta, ostatnia w tym roku, eliminacja Rajdowych Mistrzostw i Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Dla wielu zawodników atmosfera przed rajdem była dość nerwowa. Podczas tej rundy rozstrzygnięta została klasyfikacja generalna sezonu 2018. Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba, na zachodniopomorskich szutrach nie musieli niczego udowadniać, bo Puchar DDEC 2018 zdobyli już w podczas Baja Poland, ale zaliczyli najszybsze czasy na trzech najdłuższych odcinkach i pewnie wygrali w klasyfikacji Dacia Duster Elf Cup. Krakowianie osiągnęli także drugą lokatę w grupie S2, a tym samym utrzymali pierwsze miejsce w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych 2018.
W Szczecinku po raz czwarty w tym roku stanęliśmy na najwyższym stopniu podium, co mnie bardzo cieszy. Rajd był dość szybki, nie mieliśmy żadnych problemów z nawigacją, ani z samochodem, wszystko dobrze się układało. Niezwykle cieszę się z wygranej, tym bardziej, że prowadzę w grupie S2 RPPST” – mówił Krzysztof Wicentowicz.
Na kolejnym miejscu w Dacia Duster Elf Cup i RPPST uplasowali się Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak, którzy trzykrotnie zanotowali drugie czasy. Ekipa z Gorlic wspięła się na trzecie miejsce w klasyfikacji końcowej DDEC.
Ta runda była dla mnie bardzo ciekawa, wiedziałem, że muszę dać z siebie wszystko żeby wskoczyć na trzecie miejsce w klasyfikacji rocznej Dacia Duster Elf Cup. Pierwszy OS przejechaliśmy zapobiegawczo, ale później daliśmy z siebie wszystko. Mimo to w tym sezonie czuję pewien niedosyt, bo nie udało się wygrać żadnej rundy, ale mam nadzieję, że w przyszłym roku się to zmieni – powiedział Mariusz Pietrzycki.
Podium uzupełnili Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, którzy wygrali tę rundę w zeszłym roku. W tym roku popisali się najszybszym czasem na OS1, ale później jechali na trzeciej pozycji. Można powiedzieć, że w tym roku też tutaj wygraliśmy bo udało się utrzymać drugie miejsce na koniec sezonu – komentował z zadowoleniem Konrad Sznajder. – Tutaj zakończyliśmy na trzecim miejscu, bo nie chcieliśmy podejmować niepotrzebnego ryzyka.
Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel nie zdołali utrzymać trzeciej lokaty i przesunęli się o jedno oczko w dół, spadając poza podium. Sytuację w Szczecinku wykorzystała Patrycja Brochocka i awansowała w końcowych wynikach na piąte miejsce.
Rajd rozpoczął się w piątek 4-kilometrowym prologiem. W sobotę zawodnicy musieli trzykrotnie pokonać próbę „Czarne” o długości 65 kilometrów. Trasa w Szczecinku okazała się trudna technicznie. Miękkie podłoże, ciasne przejazdy w lesie, a także niewidoczne dziury sprawiały, że drobny błąd mógł skutkować uszkodzeniem samochodu – wiele załóg z tego powodu musiało się wycofać. Nie wszystkie załogi chciały też podejmować ryzyko, biorąc pod uwagę, że była to ostatnia eliminacja w sezonie 2018.
W Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych najszybsi okazali się Mirosław Zapletal i Bartosz Momot. Na drugiej pozycji ukończyli Michał i Julita Małuszyńscy, a na trzeciej Mirosław Stocerz i Rafał Marton.
W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych najlepszy czas uzyskali Dariusz Szor i Andrzej Wieczorek. Drugie miejsce zajęli Cezary Woch i Przemysław Lipiński, a trzecie Michał Goleniewski i Marcin Michalski.
Wyniki Dacia Duster Elf Cup Baja Szczecinek:
1. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba 3:01:28
2. Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak 3:03:28
3. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek 3:04:41
4. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel 3:12:50
5. Patrycja Brochocka/ Michał Ogórek 3:19:15
Klasyfikacja punktowa po V rundzie:
1. Krzysztof Wicentowicz / Bartłomiej Boba (95 pkt.),
2. Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek (62 pkt.),
3. Mariusz Pietrzycki / Kamil Nowak (50 pkt.),
4. Magdalena Zając / Kazimierz Ruszel (46 pkt.),
5. Patrycja Brochocka (36 pkt.),
6. Jan Kozioł / Piotr Greguła (31 pkt.),
7. Tadeusz Rzeżuchowski / Wojciech Jermakow (16 pkt.),
8. Wojciech Furman / Michał Augustyniak (12 pkt.),
= Dawid Urban / Daniel Siatkowski (12 pkt.).
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup2018.pl
www.bajaszczecinek.pl
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze