Najnowszy Citroen C3 trafił do sprzedaży w 2016 roku i w porównaniu do swojego poprzednika prezentuje zupełnie nowy, świeży styl. Trzecia generacja nie trafiła jeszcze na wszystkie rynki. Klienci wciąż mogą zamawiać poprzednika w Brazylii. Citroen wprowadził nawet specjalną wersję pojazdu: C3 Urban Trail.
Samochód został zaprojektowany przez centrum designu Grupy PSA w Ameryce Łacińskiej i ma za zadanie wprowadzić niewielkie urozmaicenie do gamy modelowej Citroena. Wariant Urban Trail prezentuje się niczym stadium przejściowe pomiędzy obecnym C3 a poprzednikiem. Po bokach możemy bowiem dostrzec zderzaki AirBump, które stały się atrybutem najnowszego modelu. Wyposażenie nie tylko wpływa na styl, ale pełni także funkcję ochronną przed drobnymi zarysowaniami. Nadwozie zostało ozdobione plastikowymi osłonami wokół nadkoli, czarnymi elementami oraz specjalnym logo umieszczonym po bokach pojazdu. Samochód porusza się na 16-calowych kołach o atrakcyjnym wzorze. Zmiany we wnętrzu nie są duże, ograniczyły się głównie do wyszycia logo Urban Trail na oparciach przednich foteli.
Nowa wersja została zainspirowana Citroenem C3 City Rider, który został wystawiony podczas salonu samochodowego w Sao Paolo w 2016 roku. Model jest napędzany za pomocą 1.6-litrowej jednostki VTI generującej moc 118 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 158 Nm przy 4.750 obr/min. Silnik współpracuje z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów.
Citroen C3 Urban Trail jest oferowany na rynku brazylijskim w cenie 62.090 reali brazylijskich, czyli ok. 61 tys. zł. Samochód jest dostępny w czterech kolorach nadwozia: srebrnym, szarym, białym i rubinowym oraz całkiem bogatym wyposażeniem. W standardzie obecny jest m.in. 7-calowy ekran dotykowy z systemem MirrorLink, automatyczna klimatyzacja i światła do jazdy dziennej LED.
Oprócz modelu C3 w brazylijskiej ofercie Citroena znajdziemy model Aircross, aczkolwiek jest to nieco inny samochód niż dostępny na Starym Kontynencie. Do gamy trafił niedawno także nowy sedan C4 Lounge oraz zbliżony do europejskiego C4 Cactus.
Najnowsze komentarze