Grupa Renault tworzy nową filię: Renault Energy Services dla rozwijania mobilności elektrycznej.
Renault Energy Services będzie się zajmowała inteligentnymi sieciami energetycznymi (smart grids).
Grupa Renault, wiodący europejski konstruktor pojazdów elektrycznych, ogłasza utworzenie filii Renault Energy Services. Jej celem będzie wejście do sektora energetycznego i świata inteligentnych sieci energetycznych, które są kluczowym elementem mobilności elektrycznej.
Renault Energy Services, spółka na usługach smart grids
Renault Energy Services, funkcjonująca w duchu „start-upów”, będzie angażować się w projekty dotyczące inteligentnych sieci energetycznych (smart grids). Nawiąże uprzywilejowane kontakty z wieloma aktorami w dziedzinie energetyki. Renault Energy Services skoncentruje się przede wszystkim na opracowywaniu inteligentnych projektów ładowania pojazdów (smartcharging), interakcji między samochodem a siecią energetyczną (vehicle-to-grid) oraz na projektach związanych z drugim życiem baterii.
Gilles Normand, dyrektor ds. samochodów elektrycznych Renault, wyjaśnia: Powołując Renault Energy Services, wkraczamy w nową erę. Inwestowanie w smart grids jest kluczowym czynnikiem wzmacniającym nasze europejskie przywództwo w dziedzinie pojazdów elektrycznych i wpływa na wzrost znaczenia tego sektora przemysłu.
O sieciach smart grids
Grupa Renault poprzez powołanie nowej filii zamierza wnieść istotny wkład w rozwój inteligentnych sieci energetycznych. Inteligentna sieć energetyczna (smart grid) to sieć dystrybucji energii elektrycznej, która ułatwia przepływ informacji w celu dopasowania wielkości strumienia energii elektrycznej w czasie rzeczywistym i umożliwia bardziej efektywne zarządzanie siecią. Połączone z inteligentnymi sieciami pojazdy elektryczne Renault promują dostępność energii o mniejszej emisji CO2 i tańszej.
Sieci smart grids umożliwiają rozwój technologii inteligentnego ładowania (smartcharging), interakcji między pojazdem a siecią energetyczną (vehicle-to-grid) oraz projektów związanych z drugim życiem baterii:
– inteligentne ładowanie (smartcharging) dopasowuje sposób ładowania samochodu do potrzeb użytkownika i do oferty energii elektrycznej dostępnej w sieci. Ładowanie z maksymalną mocą następuje wtedy, kiedy podaż energii elektrycznej jest większa niż popyt na nią, na przykład podczas szczytu produkcji energii ze źródeł odnawialnych oraz w okresach, gdy cena energii elektrycznej jest najniższa.
– w systemach vehicle-to-grid pojazdy mogą oddawać prąd do sieci podczas szczytów poboru energii. Pojazdy elektryczne poza możliwością inteligentnego ładowania, mogą również służyć jako tymczasowe jednostki magazynujące energię.
– nawet po okresie „życia w samochodzie” bateria pojazdu elektrycznego zachowuje duże możliwości magazynowania energii. Renault może ją ponownie wykorzystać w mniej wymagających środowiskach, w tym na potrzeby stacjonarnego magazynowania energii. Wraz z drugim życiem baterii Renault jest w stanie zaspokoić cały wachlarz potrzeb związanych z magazynowaniem energii: począwszy od domów jednorodzinnych po budynki biurowe, budynki przemysłowe lub uczelnie, jak również budynki mieszkalne, a nawet stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze