DS 7 Crossback został przetestowany przez dziennikarzy magazynu Car Expert. Co sądzą o najnowszym dziecku marki DS? Poczytajcie: DS 7 Crossback to pierwszy kompaktowy SUV DS. Jego kluczowe cechy to awangardowa stylistyka wnętrza, przestronność, komfort oraz technologie z najwyższego segmentu rynku. Naszym zdaniem DS 7 jest prezentowany jako modna alternatywa dla segmentu premium i przynajmniej częściowo spełnia te założenia. Stylistyka wnętrza jest niesamowita, z zewnątrz samochód jest nieco zbyt konwencjonalny.

DS 7 Crossback zbiera świetne oceny za komfort jazdy, innowacje oraz technologie, włączając w to bardzo dobre wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.

DS 7 Crossback – nowy SUV premium, Lexus dla Toyoty

DS Automobiles to nowa marka na rynku motoryzacyjnym. Ma się do Citroena podobnie jak Lexus do Toyoty czy Audi do Volkswagena. DS to symbol stylu, piękna oraz awangardy. To obiecuje producent. I DS 7 jest bardzo ważnym samochodem, który ma udowodnić, że segment premium zasługuje na coś innego, we francuskim pojęciu lepszego, niż aktualna oferta.

DS zawalczy z BMW 5 i Audi A6

DS7 jest pierwszym modelem zaprojektowanym od podstaw. To pionier nowej serii awangardowych, luksusowych samochodów, które wkrótce trafią na rynek. Już za moment czeka nas przecież premiera DS 3 Crossback, samochodu pomyślanego jako konkurencja dla Audi Q2 a później duża limuzyna, która będzie konkurować z BMW 5 czy Audi A6. Producent zapewnia, że DS 7 Crossback to zupełnie nowy model, który został zaprojektowany od podstaw. To prawda, chociaż niektóre elementy zostały wykorzystane z nieco mniejszego Peugeot 3008. Auta są produkowane w tej samej fabryce.

Wnętrze klasy avant-garde

Projektanci dostali wolną rękę i poszaleli we wnętrzu w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Każdy, kto wsiądzie do DS 7, może poczuć się zaskoczony. Jest awangardowo, pięknie, luksusowo. Kontrastem do tego jest bardzo konwencjonalny wygląd zewnętrzny. DS 7 wydaje się duży, wygląda jak samochód premium i… to prawie tyle. Są pewne elementy stylistyczne, które dodają blasku nadwoziu, takie jak światła z przodu i z tyłu, drobne smaczki projektantów, ale całościowo nadwozie prezentuje się jak „zwykły SUV klasy premium”. Może takie było założenie osób, które je tworzyły?

Jak kupić DS 7 Crossback?

DS sprzedaje swoje auta poprzez sieć dedykowanych, luksusowych salonów. Tak nazywa je producent. Podstawowa wersja DS 7 kosztuje mniej niż konkurencja (w Polsce cena zaczyna się od 126 tysięcy złotych) i sporo oferuje w standardzie, włącznie z automatyczną klimatyzacją. Do każdej wersji poza podstawową można kupić DS Connected Pilot, czyli system aktywnego tempomatu połączony z autopilotem działającym także w korkach. Bardzo wygodne rozwiązanie!

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 27/2018

Obsługa w salonach i procesy sprzedaży są odrębne w stosunku do innych marek PSA – klient ma czuć się rozpieszczany.

DS 7 ma zachwycające wnętrze

Jeśli DS 7 Crossback wygląda na zewnątrz konwencjonalnie, w środku jest zupełnie inaczej. DS 7 spełnia się w roli kompaktowego SUVa bardzo dobrze. Ma obszerne, komfortowe wnętrze, zarówno z przodu jak i z tyłu nikt nie będzie narzekał. Dominującym motywem we wnętrzu są diamenty. Są dosłownie wszędzie. Wnętrze jest bogate, piękne a w najwyższej wersji można zamówić Alcantarę, która zostanie wykorzystana nie tylko na siedzeniach ale również na desce rozdzielczej.

Jak jeździ DS 7 Crossback?

Nowy silnik benzynowy PureTech o mocy 225 KM imponuje zarówno płynnością, jak i entuzjazmem do jazdy. Przyspiesza sprawnie – w 8,3 sekundy do setki i jest wystarczająco szybki dla zdecydowanej większości kierowców a przy tym pracuje miękko i cicho. Jego dźwięk nie wciska się na siłę do kabiny.

Mocna pochwała powinna być zarezerwowana dla reflektorów DS 7. Co prawda podstawowa wersja wyposażenia nie ma Active LED Vision ale pozostałe już tak. Każdy reflektor z przodu ma trzy moduły, które mogą obracać się o 180 stopni. Mogą też automatycznie zmieniać szerokość i intensywność strumienia światła, aby odpowiednio oświetlać drogę. System obejmuje nawet tryb parkowania, który bardzo wyraźnie informuje cię o pozycji Twojego samochodu – imponujące.

Po stronie minusów? Duży komfortowy SUV nie jest nastawiony na sportową, szybką jazdę w zakrętach. Masywne auto pochyla się w zakrętach i ewidentnie projektowane jest do przyjemności z jazdy a nie szaleństw. Miłośnicy starych Citroenów i klasycznego komfortu będą zachwyceniu, połykacze dziesiątych części sekundy mniej.

DS 7 Crossback jest dla tych, którzy chcą się wyróżnić

Nie jest łatwo podsumować DS 7 Crossback, bo takiego samochodu jeszcze nie było. To solidnie zbudowany, przestronny i komfortowy SUV, który klasę premium traktuje nieco inaczej niż konkurenci. Marka chce konkurować z takimi autami jak Lexus NX i rzeczywiście oferuje dla niego dobrą alternatywę.


Dla kogo więc jest DS 7 Crossback? To auto dla tych, którzy chcą się wyróżnić, być inny, nie stać w tłumie nijakich pudełek z takimi samymi wnętrzami. DS 7 Crossback wyróżnia się zdecydowanie, ale nie na zewnątrz, ale w środku. I to jego najmocniejsza strona.

Galeria

1
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
karwoszczak Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
karwoszczak
Gość
karwoszczak

Nie inaczej jest z SsangYongiem Rextonem. Tez swoja klase traktuje troche inaczej i jest bardzo atrakcyjny cenowo. Wkraczajac na polski rynek zrobili to „z bucika” w pozytywnym tego slowa znaczeniu,