Jeszcze w tym roku w Namibii zostanie uruchomiony zakład montażowy, w którym spółka joint venture zawiązana przez Grupę PSA i Namibia Development Corporation (NDC) będzie montować samochody pod markami Peugeot i Opel. Produkcyjne uruchomienie zakładu planowane jest na drugą połowę 2018 roku.

Zakład montażowy powstanie w Walvis Bay w Namibii. Namibia, to państwo w południowej Afryce leżące na zachodnim brzegu tego kontynentu. Walvis Bay, to trzecie co do wielkości miasto tego kraju, ale jego populacja jest niewielka – to kilkadziesiąt tysięcy osób. Ludność całej Namibii liczy sobie ok. 2,5 miliona osób. Walvis Bay leży nad brzegiem Oceanu Atlantyckiego – jest miastem portowym.

Spółka joint venture, o której wspomniałem, powstanie dzięki porozumieniu podpisanemu przez Grupę PSA i rząd Namibii. Docelowa roczna wydajność montowni w Walvis Bay ma osiągnąć 5.000 samochodów i ma się to stać w 2020 roku. Samochody trafią na rynki państw SACU (Southern African Custom Union), czyli do Namibii, RPA, Bostwany, Lesotho i Suazi. Pierwszymi samochodami montowanymi w Walvis Bay będą Peugeot 3008 i Opel Grandland X.

Nie uwierzycie jak sprytny plan ma Peugeot na powrót do Kanady

Umowa ta jest częścią strategicznego planu rentowności Push to Pass mającego na celu zaspokojenie oczekiwań klientów we wszystkich regionach, w których działa Grupa PSA. To zmaterializowanie ambicji Grupy PSA do rozwoju międzynarodowego poprzez bezpośrednią produkcję na Bliskim Wschodzie i w Afryce 70% pojazdów sprzedawanych w regionie. Ten projekt jest również ilustracją tego, że marka Opel ma duży potencjał w tym regionie. Lokalna produkcja modeli Opla została ustalona i wdrożona w rekordowym czasie, mniej niż cztery miesiące po ogłoszeniu strategicznego planu PACE!, co miało miejsce 9. listopada 2017 roku.

Wiceprezes wykonawczy ds. Regionu Bliskiego Wschodu i Afryki w Grupie PSA, Jean-Christophe Quemard, deklaruje: „Inwestycja w Namibii jest częścią długofalowej strategii Grupy PSA w celu zwiększenia sprzedaży w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Jest zgodna z naszym celem sprzedania w tym regionie miliona pojazdów w 2025 r. Nowa montownia będzie obsługiwać rynki regionu dzięki produktom zgodnym z oczekiwaniami naszych klientów marek Opel i Peugeot”.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Grupa PSA

Galeria

Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
  Subskrybuj  
Powiadom o