Prawdziwe cacuszka pojawiły się na tegorocznym Brazil Classics Renault Show. Odbyło się ono w mniej więcej stutysięcznym mieście Araxá leżącym jakieś 800 km na północny zachód od Rio de Janeiro. Kolekcjonerzy przywieźli ze sobą około 300 samochodów!

Brazil Classics Renault Show jest jednym z najważniejszych spotkań związanych z zabytkowymi samochodami w tym kraju. Impreza jest promowana przez Veteran Car Cultural Institute w celu podkreślenia historycznego znaczenia samochodów. „Renault jest wpisane w historię samochodu. Ponad stuletnia marka współtworzy najbardziej urocze wydarzenie w Brazylii związane z zabytkowymi autami” – stwierdził Otávio Pinto de Carvalho, prezes Veteran Car Cultural Institute.

Trudno się z panem prezesem nie zgodzić. Wśród atrakcji Brazil Classics Renault Show, które w tym roku zbiegło się z 20-leciem produkcji w Brazylii i 120. rocznicą istnienia marki, pojawiło się Voiturette, replika pierwszego na świecie Renault wyprodukowanego w 1898 roku. Było NN Torpedo z 1924 r., które zostało wyróżniona podczas imprezy. Były Gordini i Interlagos, pierwsi przedstawiciele marki w Brazylii, dostępne poprzez partnerstwo z Willysem w latach 50. i 60 . XX wieku. Nie zabrakło legendarnego Clio V6. Były Megane R.S i Sandero R.S. oferowane w Brazylii pod marką Renault. Były Twingo. Wśród samochodów krajowych wyróżniał się pierwszy Scénic wyprodukowany w kompleksie Ayrtona Senny. Ten innowacyjny pojazd zainaugurował segment minivanów w Brazylii.

Oprócz aktualnej oferty aut spalinowych (Kwid, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Captur, Duster, Oroch), Renault zaprezentowało również elektryczne Zoe i Twizy oraz zorganizowało 252 jazd testowych tymi modelami.

Renault Twizy trafi do Krzemowej Doliny

To dla Renault zaszczyt być sponsorem tego wydarzenia w roku, w którym świętujemy 20 lat produkcji w Brazylii i 120 lat na świecie” – powiedział Caique Ferreira, dyrektor ds. Komunikacji w Renault do Brasil.

Renault w Brazylii

Produkowany w Brazylii od 1998 roku, Renault przeżywa najlepszy moment swojej historii w tym kraju pod względem udziału w rynku. Marka, która od 2010 roku sukcesywnie zwiększa swój udział rynkowy w tym kraju, osiągnęła ponad 8% w skumulowanych wynikach sprzedaży od stycznia do sierpnia br. To rekord dla marki. Rozwój Renault do Brasil jest silnie związany z odnowieniem i rozszerzaniem asortymentu. Dziś marka produkuje lokalnie siedem modeli. To Kwid, Sandero, Logan, Duster, Duster Oroch, Captur i użytkowy Master. W sumie, w ciągu 20 lat innowacji Renault w Brazylii, wyprodukowano już prawie 3 miliony pojazdów i 4 miliony silników.

Renault do Brasil ma cztery zakłady przemysłowe zlokalizowane w kompleksie Ayrtona Senny w São José dos Pinhais: fabrykę samochodów osobowych, fabrykę lekkich samochodów użytkowych, fabrykę silników i uruchomioną w tym roku odlewnię aluminium. Dziś Ayrton Senna Complex działa na trzy zmiany i zatrudnia w sumie 7.300 pracowników, z czego 1.300 zatrudniono w ubiegłym roku z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na Captura i Kwida. Aby zarządzać swoimi działaniami społecznymi i środowiskowymi, Renault utworzyło w 2010 roku Renault Institute. Działając na dwóch płaszczyznach – zrównoważonej mobilności oraz integracja – Instytut dotarł już do około 600 tysięcy osób w całym kraju.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault do Brasil

Galeria

Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
  Subskrybuj  
Powiadom o