Takiego miesiąca jeszcze Peugeot w Czechach nie miał! Kwiecień okazał się rekordowym okresem w całej nowożytnej historii francuskiej marki u naszych południowo-zachodnich sąsiadów!

W kwietniu 2018 roku marka Peugeot w Czechach zdołała osiągnąć nowy w 15-letniej historii rekord sprzedaży. Z 1.292 zarejestrowanymi samochodami, Peugeot osiągnął historycznie najlepszą miesięczną sprzedaż, udział w rynku na poziomie 4,97% i piąte miejsce w rankingu najchętniej kupowanych marek samochodowych.

Peugeot działa na czeskim rynku od ponad 250 miesięcy. Żaden z nich nie był jednak dotychczas tak udany, jak czwarty miesiąc 2018 roku, gdy sprzedaż marki zatrzymała się tuż poniżej 1.300 egzemplarzy.

Jeśli chodzi o samochody osobowe, Peugeot sprzedał o jedną trzecią więcej aut niż w kwietniu ubiegłego roku i przeskoczył z dziewiątego miejsca na piąte w rankingu najpopularniejszych marek w Czechach. A ile to było samochodów? Osobówki, to aż 1.050 kwietniowych rejestracji Peugeota. Do sukcesu w znaczącym stopniu przyczyniły się SUV-y 2008, 3008 i 5008.

SUV-y są filarem naszej sprzedaży. Teraz zaczyna się nasz dwumiesięczny Peugeot Emotion Day, które to przedsięwzięcie koncentruje się głównie na tych modelach. Wierzymy, że sprzedaż tych aut w efekcie jeszcze bardziej wzrośnie” – ma nadzieję Marco Venturini, dyrektor marki Peugeot w Czechach.

Peugeot na targach EkoFlota
Także w gamie lekkich samochodów dostawczych Peugeot odnotował wzrost w porównaniu do kwietnia ubiegłego roku. W roku bieżącym zarejestrowano u naszych południowo-zachodnich sąsiadów 242 samochody użytkowe sygnowane kroczącym lwem, co stanowi 14,1% rynku lekkich samochodów dostawczych.

Jeśli chodzi o sprzedaż skumulowaną od początku roku, to Peugeot zarejestrował w Czechach 4.373 samochody, zajmując szóste miejsce w rankingu marek i zdobywając 4,44% tamtejszego rynku motoryzacyjnego. W porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku odnotowano poprawę we wszystkich aspektach: o 377 zarejestrowanych samochodów więcej, awans o jedną pozycję w rankingu producentów samochodów i +0,3 punktu procentowego pod względem udziału w rynku.

W tym roku w pełni wykorzystujemy sukces naszych modeli. Najlepszym miesiącem w historii na rynku czeskim okazał się ten, po którym rozpoczynamy nasze najważniejsze wydarzenie marketingowe całego roku! To stawia kolejne zadania motywacyjne przed naszymi zespołami sprzedażowymi. Dlatego mamy nadzieję na dalsze pozytywne wyniki” – zapowiada Marco Venturini.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Galeria

7
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
2 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
Piotr001Slawocindar Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

Czesi potrafią sensownie wycenić 3008 i jak widać ma to wpływ na sprzedaż. U nas ta sama wersja Allure 1.2 jest 12k droższa w podstawie i jak widać sprzedaż słaba.

Piotr001
Gość
Piotr001

Zachęcam do zgłębienia tematu akcyzy i VAT-u na nowe auta w Czechach. Podziękuj naszym ustawodawcom za takie ceny w salonach. Pozdrawiam!
P.s. Moje credo- jak wiem to komentuje, jak nie wiem, to się edukuje!

Slawo
Gość
Slawo

Jakby nie liczył cena u nas sporo wyższa od czeskiej. I dla mnie to jest główna przyczyna kiepskiej sprzedaży, a nie rzekome uprzedzenia klientów.

Piotr001
Gość
Piotr001

Czy ja coś pisałem o uprzedzeniu klientów do marki? Sprawdź sobie podatki w Czechach i porównaj do Polskich. I wtedy zacznij liczyć. Cena z czegoś wynika tak? Jest składową pewnych elementów i oprócz marży jest jeszcze akcyza i VAT. Pracujesz już na siebie? Ogarniasz już trochę daniny jakie odprowadza się do skarbca, naszych wielmożnych władców? Halo!!! Witaj w Polsce!

Slawo
Gość
Slawo

Podobno „komentujesz tylko jak wiesz”, specjalnie dla Ciebie policzyłem dokładną różnicę bo widzę, że masz jak zwykle problem ze zrozumieniem. Po uwzględnieniu akcyzy i polskiego VAT-u, 3008 jest w Czechach tańszy o 9k zł. Już to wiele razy poruszaliśmy, że polski importer przesadził z wyceną.

Piotr001
Gość
Piotr001

Nie będę z tobą dyskutował, bo to poziom piaskownicy. Życzę chociaż jednego znajomego, który po Polsce jeździ z czeskimi blachami. Może ci to wytłumaczy! Pozdrawiam twój kalkulator i jak zwykle bezbłędną ocenę sytuacji i pełne zrozumienie tematu. To fascynujące spotkać na swojej drodze, nawet internetowej takiego fachowca od moto marketingu!

cindar
Gość
cindar

Europa szaleje i przesiada się na SuVy