Takiego miesiąca jeszcze Peugeot w Czechach nie miał! Kwiecień okazał się rekordowym okresem w całej nowożytnej historii francuskiej marki u naszych południowo-zachodnich sąsiadów!
W kwietniu 2018 roku marka Peugeot w Czechach zdołała osiągnąć nowy w 15-letniej historii rekord sprzedaży. Z 1.292 zarejestrowanymi samochodami, Peugeot osiągnął historycznie najlepszą miesięczną sprzedaż, udział w rynku na poziomie 4,97% i piąte miejsce w rankingu najchętniej kupowanych marek samochodowych.
Peugeot działa na czeskim rynku od ponad 250 miesięcy. Żaden z nich nie był jednak dotychczas tak udany, jak czwarty miesiąc 2018 roku, gdy sprzedaż marki zatrzymała się tuż poniżej 1.300 egzemplarzy.
Jeśli chodzi o samochody osobowe, Peugeot sprzedał o jedną trzecią więcej aut niż w kwietniu ubiegłego roku i przeskoczył z dziewiątego miejsca na piąte w rankingu najpopularniejszych marek w Czechach. A ile to było samochodów? Osobówki, to aż 1.050 kwietniowych rejestracji Peugeota. Do sukcesu w znaczącym stopniu przyczyniły się SUV-y 2008, 3008 i 5008.
„SUV-y są filarem naszej sprzedaży. Teraz zaczyna się nasz dwumiesięczny Peugeot Emotion Day, które to przedsięwzięcie koncentruje się głównie na tych modelach. Wierzymy, że sprzedaż tych aut w efekcie jeszcze bardziej wzrośnie” – ma nadzieję Marco Venturini, dyrektor marki Peugeot w Czechach.
Także w gamie lekkich samochodów dostawczych Peugeot odnotował wzrost w porównaniu do kwietnia ubiegłego roku. W roku bieżącym zarejestrowano u naszych południowo-zachodnich sąsiadów 242 samochody użytkowe sygnowane kroczącym lwem, co stanowi 14,1% rynku lekkich samochodów dostawczych.
Jeśli chodzi o sprzedaż skumulowaną od początku roku, to Peugeot zarejestrował w Czechach 4.373 samochody, zajmując szóste miejsce w rankingu marek i zdobywając 4,44% tamtejszego rynku motoryzacyjnego. W porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku odnotowano poprawę we wszystkich aspektach: o 377 zarejestrowanych samochodów więcej, awans o jedną pozycję w rankingu producentów samochodów i +0,3 punktu procentowego pod względem udziału w rynku.
„W tym roku w pełni wykorzystujemy sukces naszych modeli. Najlepszym miesiącem w historii na rynku czeskim okazał się ten, po którym rozpoczynamy nasze najważniejsze wydarzenie marketingowe całego roku! To stawia kolejne zadania motywacyjne przed naszymi zespołami sprzedażowymi. Dlatego mamy nadzieję na dalsze pozytywne wyniki” – zapowiada Marco Venturini.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze