Renault po raz pierwszy w Polsce prezentuje model Renault Alaskan na VIII Ogólnopolskich Targach Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market w Warszawie.

Alaskan jest nowością Renault w segmencie pick-upów.

Samochód jest prezentowany z zabudową ratowniczo-pożarniczą.

Samochodem bazowym, jaki posłużył do realizacji zabudowy ratowniczo-pożarniczej, był Alaskan z podwójną kabiną – wyjątkowy pick-up o ładowności jednej tony. Renault Alaskan jest mocnym i komfortowym, a zarazem pomysłowo zaprojektowanym samochodem. Jest dostępny w wersji z pojedynczą i podwójną kabiną, jako podwozie z kabiną wyposażone w krótką lub przedłużoną skrzynię oraz z nadwoziem standardowym lub poszerzonym.

Prezentowany na targach Fleet Market, Alaskan w wersji ratowniczo-pożarniczej, jest lekkim pojazdem terenowym, przeznaczonym do przewozu dowódcy załogi lub strażaków podczas różnego rodzaju interwencji. Samochód z napędem 4×4 może także podejmować działania interwencyjne w trudnym terenie, podczas pożarów lasów, prowadzić rozpoznanie oraz zapewnić wsparcie dla ciężkiego sprzętu. Zabudowa ta jest wykonywana przez firmę SPAC, francuskiego producenta zabudów. Renault Alaskan w wersji z zabudową ratowniczo-pożarniczą stanowi potwierdzenie know-how Renault Pro+, pozwalające na spełnienie zróżnicowanych potrzeb klientów.

Renault po raz pierwszy zaprezentowało model Alaskan w czerwcu br. w Kolumbii. Model ten jest potwierdzeniem światowych ambicji marki na rynku pick-upów. Jest to segment, który stanowi ponad jedną trzecią sprzedawanych samochodów dostawczych na świecie, co w skali roku daje pięć milionów samochodów. Alaskan jest produkowany w Cuernavaca w Meksyku, natomiast w przyszłości będzie również montowany w innych zakładach na świecie. Sprzedaż Alaskana rozpocznie się od krajów Ameryki Łacińskiej (przed końcem 2016 r.), gdzie pick-upy tradycyjnie cieszą się dużym powodzeniem, a Renault jest od dawna ważnym producentem. Stopniowo Alaskan będzie wprowadzany na rynki pozostałych krajów świata.

Kiedy można zobaczyć: od 22. listopada 2016 r. (wtorek), od godz. 8:00 do 16:00.

Gdzie: Centrum EXPO XXI, ul. Prądzyńskiego 12/14, Warszawa.


RENAULT ALASKAN

Alaskan jest solidnym i komfortowym samochodem, oferującym niezwykłe doznania z jazdy, spotęgowane wielodrążkową konstrukcją zawieszenia i solidną ramą podwozia. Alaskan jest solidnym samochodem o pomysłowej konstrukcji i imponujących parametrach terenowych, zapewniającym jednocześnie oszczędne zużycie paliwa dzięki silnikowi Renault dCi o pojemności 2,3 litra.

– Imponujący przód samochodu z szerokim wlotem powietrza podkreślonym chromowanymi elementami

– Charakterystyczny układ świateł przednich full-LED w kształcie litery „C” wyróżnia samochód z daleka

– Silnie wyprofilowane zderzaki o atletycznych liniach oraz szerokie nadkola

Potężny i wygodny

* Nowe tylne zawieszenie o wielodrążkowej konstrukcji oferuje doskonałe zachowanie samochodu na drodze i wysoki komfort dla wszystkich pasażerów, bez negatywnego wpływu na właściwości terenowe czy trwałość pojazdu (dostępne w wersji z podwójną kabiną).

* Wzmocniona rama podwozia, wyjątkowo odporna na obciążenia, pozwala na uzyskanie ładowności pojazdu przekraczającej tonę, co stanowi kluczowy element w tym segmencie. Samochód posiada wysoki prześwit i jest przystosowany do holowania przyczepy o dużej masie, tj. 3,5 tony.

* Trwałe materiały
– Szczelna, antypoślizgowa powłoka zabezpieczająca skrzynię przed promieniami UV.
– Solidna i wytrzymała rama podwozia zabezpieczona antykorozyjnie, wykonana ze stali o wysokiej odporności na obciążenia.

* Wielofunkcyjna i praktyczna skrzynia
– Skrzynia odporna na intensywne użytkowanie, w wersji krótkiej lub przedłużonej, zależnie od rynku.
– System zaczepów i szyn wbudowanych w burty oraz cztery pomysłowe haki do szybkiego i bezpiecznego przymocowania każdego rodzaju ładunku.
– Zasilanie 12V.

* Przestronna i komfortowa kabina
– Kabina: drugi rząd siedzeń zapewnia poziom komfortu zbliżony do samochodów osobowych.
– Fotele z regulacją podparcia lędźwiowego zapewniają wygodną pozycję ciała na dalekich trasach.
– Ogrzewane przednie fotele.
– Automatycznie sterowana klimatyzacja z dwustrefową kontrolą temperatury i regulacją nawiewu powietrza na miejsca z tyłu kabiny.
– Intuicyjnie zaprojektowane schowki, rozmieszczone w całej kabinie, w tym konsola centralna i kieszenie w drzwiach i pod fotelami.

Mocny i pomysłowy

Alaskan posiada silnik Renault 2,3 litra dCi (w zależności od rynku). Jest to 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna z pojedynczym lub podwójnym turbo, która sprawdziła się już w gamie Renault Master:
– Wersje o mocy 160 i 190 KM.
– Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i emisji CO2, które stawiają ten samochód na wiodącej pozycji.
– Technologia twin-turbo obejmuje niewielką turbosprężarkę, dającą elastyczne przyspieszenia w niskim zakresie obrotów oraz większe turbo, pozwalające na uzyskanie lepszych osiągów w wysokim zakresie obrotów silnika.
– Dostępne są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy – 2,5 litra o mocy 160 KM i wysokoprężny – 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.
– Oferta obejmuje 6-biegowe skrzynie mechaniczne lub 7-biegowe skrzynie automatyczne oraz układy przeniesienia napędu na dwa lub cztery koła.

Wyjątkowe właściwości terenowe

– Tryby działania układu napędowego:
2WD (napęd tylny) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła)
2WD: tryb do codziennej jazdy po drogach asfaltowych.
4H (tryb działający przy prędkości poniżej 60 km/h): w warunkach słabej przyczepności do nawierzchni (drogi mokre czy żwir).
4LO (tryb, który można włączyć po zatrzymaniu pojazdu): w przypadku całkowitej utraty przyczepności i siły napędowej (piach, śnieg, błoto).

– Samoblokujący mechanizm różnicowy (ze szperą elektroniczną) eLSD oraz przeniesienie napędu na cztery koła daje poczucie pewności w prowadzeniu samochodu. System wykorzystuje czujniki układu hamulcowego do kontrolowania prędkości obrotowej każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół tej samej osi obraca się szybciej niż przeciwległe koło, aktywuje hamulec, by poprawić przyczepność, ustabilizować samochód i wzmocnić poczucie bezpieczeństwa.

– Samoblokujący mechanizm różnicowy tylnej osi: mechaniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach drogowych.

– Systemy wspomagające kierowcę: elektroniczny system wspomagający przy niebezpiecznych manewrach w celu poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy: wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i system kontroli zjazdu (HDC).

Inteligentna i intuicyjna technologia

– System Renault bez kluczyka z przyciskiem do rozruchu silnika.
– Kolorowy ekran TFT 3D 5-calowy z prostym dostępem do danych dotyczących pojazdu.
– Praktyczne w użyciu systemy multimedialne i audio, kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, złącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot do sterowania umieszczony pod kierownicą.
– System nawigacji z 7-calowym ekranem dotykowym i dostępem do Internetu (dostępny zależnie od kraju).
– Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zainstalowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie), ułatwiającym manewry i uniknięcie przeszkód (dostępne zależnie od kraju).

Zabudowy „szyte na miarę”

– We współpracy z naszą siecią autoryzowanych firm nadwoziowych tworzymy ofertę szerokiej gamy zabudów, by zapewnić naszym klientom biznesowym wszelkie rozwiązania niezbędne do prowadzonej przez nich działalności.
– Możliwe jest również dopasowanie samochodu do indywidualnych wymagań dzięki specjalnym opcjom fabrycznym.
– Renault było pierwszym producentem samochodów, który wdrożył procedurę autoryzacji firm zabudowujących, usprawniającą proces reagowania na potrzeby klienta, ułatwiającą relacje z producentami zabudów i nadwozi oraz podnoszącą jakość usług i produktów.
– Autoryzowane firmy zabudowujące posiadają dostęp do strony internetowej Renault Conversion, gdzie mogą uzyskać niezbędne informacje techniczne, rysunki oraz skierować pytania do działu wsparcia technicznego.
– Dział Zabudów oraz Dział Jakości Renault wspomagają sieć autoryzowanych firm nadwoziowych na całym świecie i regularnie przeprowadzają audyty w celu wyboru nowych firm zabudowujących lub odnowienia istniejących umów.
– W oparciu o swoje bogate doświadczenia, Renault wybiera również wzorcowych producentów nadwozi i zabudów, którzy spełniają wymogi międzynarodowych przetargów.

Akcesoria

– Szeroka gama akcesoriów ułatwiających załadunek i wyładunek skrzyni: przesuwna płyta na podłodze skrzyni, składany stopień wejściowy, panele do przedłużenia i podziału skrzyni itp.
– Szeroka gama akcesoriów do ochrony i zabezpieczenia ładunku: hardtop (zamknięty bagażnik), wykładzina chroniąca skrzynię czy system mocowania C-CHANNEL z czterema przesuwnymi zaczepami.
– Różne inne akcesoria umożliwiające personalizację samochodu, które cenią sobie klienci segmentu pick-upów.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Renault Alaskan w Warszawie"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Łukasz
Gość

Nie je to przypadkiem Navara?

Syonks
Gość

Nawet nie przypadkiem, jest.

wpDiscuz