Renault Captur oferowany na rynku brazylijskim zdobył 4 gwiazdki w testach zderzeniowych organizacji Latin NCAP. Samochód wkrótce trafi także na rynek indyjski.
Renault Captur, który poddano crash-testom został wyposażony w 4 poduszki powietrzne, ABS, mocowania Isofix, pasy bezpieczeństwa z napinaczami z przodu oraz ESC. Pojazd został sprawdzony przez organizację Latin NCAP. Niedawno trafił na rynek brazylijski. Nazwa Captur jest nam znana, ale jest to inny model niż ten, który znajdziemy w naszych salonach sprzedaży. Podczas gdy europejski został oparty na modelu Clio, brazylijski stworzono na bazie Dustera. Model zdobył 4 gwiazdki (w tym 4 gwiazdki za ochronę osób dorosłych oraz 3 gwiazdki za ochronę dzieci).
Według raportu Latin NCAP, konstrukcja Captura okazała się stabilna podczas zderzenia czołowego. Ochrona głowy i szyi kierowcy oraz pasażera przedniego fotela została określona jako dobra. Ochrona klatki piersiowej kierowcy była już tylko marginalna. Na poziomie dobrym określono ochronę kolan osób siedzących na przednich fotelach. Wydajność systemu ESC spełniała normy. Przy zderzeniu bocznym, poduszki powietrzne oferowały dobrą ochronę głowy, brzucha i miednicy, ale tylko odpowiednią ochronę klatki piersiowej.
Renault Captur wkrótce trafi także na rynek indyjski. Pojazd raczej będzie różnił się od swojego brazylijskiego odpowiednika w kwestii bezpieczeństwa, gdyż w Indiach przepisy są dużo mniej rygorystyczne. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku Renault Duster. Model pod taką samą nazwą handlową, ale dostępny na różnych rynkach świata, a tym samym w różnych wersjach wyposażenia, zdobywał odpowiednio trzy, cztery, a w najgorszym przypadku zero gwiazdek w crash-testach. Ten ostatni Duster jest oferowany, właśnie na rynku indyjskim.
Pojawiły się informacje mówiące o tym, że Captur w Indiach ma być samochodem bardziej premium i być może dzięki temu będzie oferował większa ochronę kierowcy oraz pasażerów.
Najnowsze komentarze