Dzięki zwycięstwu Séba Buemiego i zajęciu punktowanego, ósmego miejsca przez Nico Prosta, zespół Renault e.dams odniósł kolejny, podwójny sukces podczas wyścigu na torze w Berlinie. Te wyniki zwiększyły przewagę zespołu nad bezpośrednim rywalem o 58 punktów i pozwoliły zachować pozycję lidera mistrzostw w klasyfikacji kierowców.

Druga runda wyścigu ePrix Berlina rozpoczęła się przy bezchmurnym niebie i dość wysokich temperaturach. Podczas trzeciej serii jazd treningowych Sébastien Buemi zaliczył okrążenie w rekordowym, najlepszym w ciągu całego weekendu czasie 1:07.712, a Nico Prost uplasował się na dziesiątej pozycji. Czwartą i ostatnią serię jazd treningowych Szwajcar i jego kolega z zespołu ukończyli odpowiednio na trzeciej i dziesiątej pozycji.

Podczas sesji kwalifikacyjnych obydwaj kierowcy znaleźli się w drugiej grupie. Lider mistrzostw zakwalifikował się do Super Pole, podczas którego uzyskał drugi wynik w klasyfikacji, gorszy zaledwie o 0,098 s od wyniku Felixa Rosenqvista, zdobywcy pole position i zwycięzcy pierwszego wyścigu. Nico Prost musiał zadowolić się dziesiątą pozycją startową.

Ruszając z drugiej pozycji w pierwszej linii oraz z dziesiątego miejsca, obydwaj kierowcy zaliczyli udany start. Pod koniec pierwszego okrążenia Sébastien Buemi wciąż utrzymywał się na drugiej pozycji, a jego kolega z zespołu przesunął się o jedno miejsce do przodu i wyprzedził Mitcha Evansa. Nico Prost z całych sił starał się walczyć z kolejnymi konkurentami i udało mu się przesunąć na ósmą pozycję, wyprzedzając Olivera Turveya. Na siedemnastym okrążeniu dwa bolidy z DS Virgin Racing zawadziły o siebie i Sam Bird spadł na siódmą pozycję. Na kolejnym okrążeniu Nico Prost znalazł w sobie dość sił, aby wyprzedzić Anglika i odebrał mu siódmą pozycję.

Podczas obowiązkowej zmiany pojazdów omal nie doszło do kolizji między dwoma bolidami z teamu Mahindra. W efekcie Rosenqvist znalazł się przed Sébastienem Buemim, ale incydent spowodował naliczenie Szwedowi 10-sekundowej kary. Skorzystał na tym lider mistrzostw i zwyciężył w tym wyścigu.

Na ostatnich okrążeniach Jean-Eric Vergne, Sam Bird i Nico Prost zaserwowali widzom jeden z najbardziej spektakularnych pojedynków w tym sezonie. Po zjeździe do boksu, Anglikowi udało się wyprzedzić Nico Prosta, odzyskując siódmą pozycję. Pomimo iż Francuz dawał z siebie wszystko, nie udało mu się już odzyskać utraconego miejsca i zakończył wyścig w ten weekend jako ósmy.

Zespół Renault e.dams opuścił Berlin z 229 punktami na koncie, zachowując pozycję lidera w klasyfikacji konstruktorów, oraz ze 157 punktami na koncie Sébastiena Buemiego i 72 punktami dla Nico Prosta, który uplasował się na czwartym miejscu w klasyfikacji, tracąc trzecie miejsce na rzecz Rosenqvista. Kolejna runda mistrzostw odbędzie się w Nowym Jorku, nowym etapie w kalendarzu tegorocznych mistrzostw, w weekend 15-16 lipca.

Alain Prost, współwłaściciel zespołu:Po wczorajszych niepowodzeniach cały zespół wrócił dziś do formy. W tym tkwi nasza siła. Z tej okazji pragnę wszystkim pogratulować”.

Jean-Paul Driot, współwłaściciel zespołu:Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego zwycięstwa w drugim wyścigu w Berlinie. Nie atakowaliśmy zbyt mocno podczas ostatnich dziesięciu okrążeń, ponieważ wiedzieliśmy, że Felix Rosenqvist zaliczył dziesięciosekundową karę. Po wczorajszym rozczarowaniu, dzisiejsze zwycięstwo i trzecie miejsce Di Grassiego pozwoliły nam odzyskać dziesięć punktów utraconych podczas pierwszego wyścigu. Udało nam się nieco zwiększyć przewagę w tych mistrzostwach, co nas w pełni zadowala biorąc pod uwagę kolejną rundę w Nowym Jorku z udziałem, mam nadzieję, Sébastiena Buemiego.

Sébastien Buemi – #9: „Wywalczyłem drugie miejsce na starcie i zaliczyłem wyścig bez jakichkolwiek incydentów. Lekko zawadziłem moim bolidem na pierwszym zakręcie i bałem się, że to uszkodzi tylny spojler. To utrudniłoby mi całą resztę wyścigu. Wystartowałem na najbardziej zużytym komplecie kół licząc na to, że w ten sposób będę bardziej skuteczny w drugim bolidzie. Podczas pierwszej części wyścigu starałem się jechać w rytmie Felixa Rosenqvista, aby nie pozostawać zbytnio w tyle i zwiększyć przewagę nad resztą kierowców. Jednak mimo udanego postoju w boksie i mojego „Fanboosta”, nie udało mi się go wyprzedzić. Kiedy dowiedzieliśmy się, że Rosenqvist zaliczył karę, postanowiliśmy przyjąć mniej agresywną taktykę. Chodziło nam o to, aby przekroczył linię mety z ponad dziesięciosekundową przewagą nad Di Grassim. Pragnę mu pogratulować, ponieważ w ten weekend zaliczył dwa naprawdę wspaniałe wyścigi”.

Nico Prost – #8: „Jestem nieco sfrustrowany dzisiejszym dniem. Miałem dobre tempo podczas jazd treningowych, ale kwalifikacje były rozczarowaniem. Byłem konkurencyjny w pierwszej części wyścigu, udało mi się wyprzedzić Mitcha Evansa, a potem Olivera Turveya i Sama Birda. Straciłem jednak trochę czasu w boksie, bo przyblokowały mnie niebezpiecznie wyjeżdżające samochody Mahindry. Później już nie udało mi się wyprzedzić kolejnych rywali. Nie jestem więc zadowolony z wyniku. Mogliśmy uzyskać lepszy wynik niż ósme miejsce”.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz