Azjatycki przebój, produkowany w Indiach miejski crossover Renault Kwid, otrzyma lada chwila zautomatyzowaną skrzynię Easy-R. W Kwidzie to przekładnia pracująca wyłącznie w trybie automatycznym – nie da się w niej zmieniać biegów ręcznie.
Renault Kwid ze skrzynią Easy-R jest pozbawiony jakiegokolwiek lewarka. Do zmiany kierunku jazdy służy pokrętło umieszczone na konsoli środkowej. Ma trzy pozycje – D (do jazdy do przodu), N (pozycja neutralna, parkingowa) oraz R (bieg wsteczny). Skrzynia jest wyposażona w tryb pełzający pozwalający na powolne poruszanie się bez konieczności wciskania pedału gazu. Działa on zarówno do przodu, jak i z biegiem wstecznym.
Zamówienia na Kwida ze skrzynią Easy-R będą przyjmowane od drugiego tygodnia listopada. Mowa oczywiście o rynku indyjskim. Wówczas ogłoszone też zostaną oficjalne ceny.
Skrzynia Easy-R oferowana będzie najprawdopodobniej tylko w najbogatszych wersjach Kwida – RxT i RxT (O). Są one wyposażone m.in. w elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, system multimedialny MediaNAV z ekranem dotykowym, tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i opcjonalnym airbagiem dla pasażera.
Zautomatyzowana skrzynia ma być dostępna z mocniejszym, 68-konnym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 999 cm³. Maksymalny moment obrotowy, jaki generuje ta jednostka, sięga 91 Nm.
Renault Kwid okazał się prawdziwym przebojem w Indiach. Popyt na to auto wciąż jest ogromny, a Renault India eksportuje to auto do kilku innych krajów regionu, m.in. do Indonezji. Wkrótce Kwid trafi tez do Afryki. Również Ameryka Łacińska będzie się tym autem cieszyła, acz tam poddawane jest ono modyfikacjom dostosowującym je do wymagań i oczekiwań rynków południowoamerykańskich.
Do Europy Kwid nie trafi – zakres modyfikacji byłby zbyt duży, by było to opłacalne.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: IndianAutosBlog
Najnowsze komentarze