Dziś po południu opublikowaliśmy ceny Renault Megane IV R.S. w Belgii, ale skoro to wortal Francuskie.pl, to i ceny znad Sekwany musimy podać. I niniejszym to czynimy. Dodajmy jednak, że choć znane są już francuskie ceny, to zamawiać tego auta jeszcze nie można. Dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień w lutym na wersję ze skrzynią EDC i wiosną na wersję ze skrzynią manualną.
Jeżeli wierzyć temu, co przez chwilę widniało na stronie belgijskiego importera Renault, ceny we Francji będą dużo wyższe. Albo więc ten falstart belgijskiego konfiguratora był błędem, albo francuscy dealerzy nie będą sprzedawać zbyt wielu egzemplarzy Renault Megane IV R.S. Zwłaszcza Ci z północy kraju, skąd dla 3.000 euro warto byłoby się wybrać do sąsiedniego kraju. Nawet, jeśli ktoś tam za Belgami nie przepada, co było przyjemnie pokazane w filmie „Nic do oclenia”.
Według oficjalnego komunikatu prasowego Renault na rodzimym rynku Renault Megane IV R.S. kosztować ma minimum 37.600 euro. Taka cena bazowa obowiązywać ma dla 280-konnej wersji ze sportowym podwoziem i ręczną skrzynią biegów. Auto dla purysty, bo gdzież tam do hot hatcha pchać automat, nie? ;-) Ale jeśli ktoś nie chce się trudzić zmianą biegów, to może wybrać Renault Megane IV R.S. ze znakomitą dwusprzęgłową przekładnią EDC. Tyle, że wtedy musi wydać we Francji co najmniej 39.400 euro.
Najciekawsze jednak w Renault Megane IV R.S. są inne rzeczy. Pierwsza, to benzynowy turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 280 KM. Druga, to system czterech skrętnych kół 4Control zapewniający niesamowite wrażenia w szybko pokonywanych łukach. Trzeci, to system R.S. Monitor Expert. Czwarty, o którym nie sposób nie wspomnieć, to podwozie Cup, opcjonalne, wymagające 1.500 euro dopłaty, ale chyba warto… Zwłaszcza, że wraz z nim otrzymuje się… Ale o tym za chwilę.
Renault Megane IV R.S., to sportowy samochód łączy sportowy charakter i codzienną wszechstronność. Acz oczywiście ze wspomnianym opcjonalnym podwoziem Cup będzie to auto zdecydowanie bardziej bezkompromisowe.
Dzięki 4Control podwozie Renault Megane IV R.S. zapewnia najlepsze parametry pod względem zwinności, wydajności i stabilności. Cztery hydrauliczne ograniczniki ucisku, technologia inspirowana światem rajdów, poprawiają komfort zawieszenia podczas codziennego użytkowania. Po wybraniu sportowego stylu jazdy technologia ta filtruje zakłócenia, zapewnia dodatkowe tłumienie i eliminuje efekt odbicia, umożliwiając optymalną kontrolę kontaktu opony z podłożem.
Magicy z działu Renault Sport zaczarowali nowy silnik turbo o pojemności 1.8 litra, pochodzącym z Aliansu Renault-Nissan. W porównaniu do poprzedniej generacji Mégane R.S., ten 1.8-litrowy silnik turbo ma dodatkowe 30 Nm momentu obrotowego. Osiąga on teraz wartość maksymalną 390 Nm, jedną z najlepszych w klasie. W efekcie Renault Megane IV R.S. gwarantuje komfortowe i przyjemne wrażenia z jazdy.
System R.S. Monitor został również całkowicie zmieniony. Ma teraz bardziej przyjazny dla użytkownika układ i więcej funkcji. Gromadząc i podsumowując informacje z około czterdziestu czujników rozmieszczonych w samochodzie może wyświetlać szeroki zakres danych w czasie rzeczywistym na 8,7-calowym wyświetlaczu dotykowym R-Link 2. Wśród prezentowanych danych są przyspieszenie, hamowanie, kąt skrętu kierownicy, działanie system 4Control, temperatury i ciśnienia. Ponadto nowy R.S. System Monitor Expert, bezprecedensowy w tym segmencie rynku, umożliwia filmowanie sesji jazdy, a następnie nakładanie na ten film danych telemetrycznych.
Ale jak wspomniałem, Renault Megane IV R.S. to auto całkiem dobre na co dzień. Ma pięcioro drzwi, system audio Bose®, system MultiSense z trybem Race (który umożliwia całkowite wyłączenie ESP), kolorowy wyświetlacz HeadUp i kilkanaście systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy.
Pewnie część potencjalnych klientów zastanawia się, czy warto dopłacać do Renault Megane IV R.S., czy może wystarczy odmiana GT. Przypomniejmy więc najważniejsze cechy Megane GT:
TECHNOLOGIE:
– system 4Control
– tryb R.S. Drive
– łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
– 8,7-calowy ekran dotykowy
NA ZEWNĄTRZ:
– tylny spoiler
– podwójne rury wydechowe
– 18-calowe diamentowe obręcze kół Magny-Cours
WEWNĄTRZ:
– aluminiowe pedały
– tapicerka Alcantara
– podgrzewane siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami
– trójramienna kierownica skórzana Nappa w stylu GT
A teraz zerknijmy, co dostaje się w Renault Megane IV R.S. (częściowo w opcji).
TECHNOLOGIE:
– cztery hydrauliczne ograniczniki kompresji
– specjalne ustawienia dla systemu 4Control
– nowy silnik turbo o pojemności 1,8 litra (+75 KM)
– sportowe podwozie
– nowy układ wydechowy
– zaciski hamulcowe w szarym kolorze
– system oświetlenia R.S. VISION
– 8,7-calowy ekran dotykowy z radiem cyfrowym
NA ZEWNĄTRZ:
– spojler inspirowany bolidem F1 zintegrowany z przednim zderzakiem
– specjalnie zaprojektowany tylny spojler
– tylny dyfuzor z centralnie umieszczonymi rurami wydechowymi
– specjalne rozwiązania aerodynamiczne
– oznaczenia R.S.
– 18-calowe felgi aluminiowe Estoril Gun Metal Grey
WEWNĄTRZ:
– tapicerka R.S.: tkanina o wzorze karbonu z czerwonym szwem
– skórzana kierownica R.S. z czerwonym znacznikiem na wprost
Ceny bazowe łatwo można powiększyć. Wystarczy wybrać parę pozycji z listy – niedługiej – wyposażenia dodatkowego, by bez trudu przekroczyć poziom 40.000 euro. Co można zamówić i ile to kosztuje?
– Pakiet Cup – podwozie Cup, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu i czerwone zaciski hamulcowe BREMBO – 1.500 euro;
– kolorowy wyświetlacz HeadUp – 400 euro;
– 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich Interlagos czarne z efektem diamentu lub 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich Interlagos Full Black – 1.000 euro;
– Pakiet Alcantara (tapicerka + kierownica) – 1.500 euro;
– Easy Parking Pack – 500 euro;
– radio cyfrowe Bose® – 400 euro;
– adaptacyjny tempomat – 300 euro;
– system R.S. Monitor Expert kompatybilny ze smartfonem i kamerą sportową – 450 euro;
– lakier Orange Tonic – 1.600 euro;
– lakier Sirius Yellow – 1.600 euro;
– elektrycznie otwierany szklany dach – 800 euro.
Zgodnie z danymi producenta Renault Megane IV R.S. 280 KM przyspiesza do setki (niezależnie od rodzaju skrzyni) w 5,8 sekundy, a pierwszy kilometr ze startu zatrzymanego osiąga po 25 sekundach. Średnie spalanie wersji z manualem wynosi 7,1 l/100 km, a ze skrzynią EDC 6,9 l/100 km. Średnia emisja dwutlenku węgla, to odpowiednio 161 g/km i 155 g/km. Ale te ostatnie parametry podaję tylko jako ciekawostkę, bo jakie Toma znaczenie w przypadku takiego samochodu?… ;-) Niemniej jednak obie wersje spełniają normę czystości spalin Euro 6B.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze