Rozpoczęły się targi motoryzacyjne we Frankfurcie, na których można już oglądać jedną z najważniejszych francuskich premier, a mianowicie nowe Renault Megane R.S. Producent ujawnił zdjęcia oraz szczegóły dotyczące modelu.
Jest to już trzecia generacja budzącego mnóstwo emocji kompaktu. Po licznych zapowiedziach i krążących w sieci pogłoskach, w końcu możemy podzielić się z Wami oficjalnymi informacjami na temat Renault Megane R.S. Sportowych wrażeń w tym samochodzie dostarczy czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1,8 litra pochodząca z modelu Alpine A110. Silnik generuje 280 KM mocy przy 6000 obr./min, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 390 Nm. Jeśli ktoś ma w tej kwestii niedosyt, to musi trochę poczekać. Renault planuje wersję Trophy, która będzie dysponowała mocą 300 KM, ale pojawi się dopiero pod koniec przyszłego roku.
Jednostka napędowa to nie wszystkie zalety pojazdu. Renault wyposażyło swój hot-hatch w 4Control, czyli system czterech kół skrętnych. Dzięki niemu pojazd będzie mógł pochwalić się zwinnością podczas szybkiego pokonywania ciasnych szybkich zakrętów, a zarazem większą stabilnością. Nowe Megane ze znaczkiem RS zostanie wyposażone w system Torsen oraz dwa rodzaje zawieszenia: Sport oraz Cup. Ten pierwszy oferuje więcej komfortu podczas zwykłego użytkowania pojazdu, natomiast zawieszenie Cup jest dostosowane do jazdy po torze i niesie ze sobą ekstremalnie sportowe osiągi.
„Osiągi, są głównym powodem, dla którego nasi klienci wybierają ten samochód. Nowe Megane R.S. to nowe osiągnięcie w zakresie designu i technologii, które zapewnia wyjątkową przyjemność z jazdy. Chcemy, aby Megane RS pozostało wzorcem dla hot-hatchy segmentu C” – powiedział Patrice Ratti, główny manager Renault Sport.
Do wyboru klientów będzie również rodzaj skrzyni biegów. Samochód może zostać zestrojony z 6-biegową manualną przekładnią lub automatem EDC. W tej ostatniej wersji, model otrzyma również łopatki znajdujące się przy kierownicy.
Aby efektywniej monitorować czasy przejazdów oraz lepiej kontrolować parametry samochodu podczas pokonywania kolejnych okrążeń, w Megane R.S. nie mogło zabraknąć również systemu RS Monitor. System posiada tryb Expert umożliwiający filmowanie trasy, odtwarzanie, analizę danych z przejazdów oraz udostępnianie ich w portalach społecznościowych.
Stylistyka samochodu również została zmieniona i posiada wiele elementów zaczerpniętych ze sportów motorowych jak dyfuzor czy grill o strukturze plastra miodu. Nowe Renault Megane R.S w porównaniu do poprzednika zostało poszerzone i wyposażone w nowe koła w rozmiarze w zależności od wersji 18 lub 19 cali. Powiększono wloty powietrza i przeprojektowano spoiler, a w tylnej części możemy dostrzec centralnie umieszczoną końcówkę układu wydechowego o trapezoidalnym kształcie. W samochodzie zastosowano również nową technologię oświetlenia pojazdu o nazwie R.S. Vision.
Nowe Renault Megane R.S będzie można zamawiać wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej już od grudnia 2017 roku. Do oferty dołączył nowy kolor nadwozia o nazwie Tonic Orange, który widzimy na zdjęciach.
Najnowsze komentarze