Dziennikarze magazynu Piston Heads porównali ze sobą dwa samochody – Renault Sport Megane 280 Cup oraz Hyundai i30 N. Zabrali oba auta na walijskie asfalty i poddali ostrym próbom jazdy. Kto wygrał? Odpowiedź zapewne znacie, ale warto zapoznać się z ciekawym uzasadnieniem i wrażeniami z jazdy. Wersja Megane Cup to m.in. bardziej sztywne zawieszanie Cup skupia się na zapewnianiu najwyższych osiągów. Sport to sport! Zaczynamy pojedynek?
Galijski geniusz
To jest klasyczna cecha Renault Sport. W punkcie, w którym inni dochodzą do granic możliwości, galijski geniusz zaczyna lśnić. Wyboje i nierówności, które wprawiają i30 w spory niepokój, nie robią na Renault Megane R.S. żadnego wrażenia. Kierowca jest poinformowany o tym co się dzieje, ale to tyle. Uwielbiamy to w Renault Sport – im szybciej i ostrzej jedziesz, tym jest lepiej. auto reaguje szybciej, jest bardziej zwinne, bardziej żywe. Trzeba jednak podkreślić, że szybkość wymagana do uzyskania tych magicznych cech jest wyższa niż w poprzednich modelach a to stawia większe wymagania kierowcy.
Wady Renault Megane RS Cup?
Dziennikarze dostrzegli też kilka cech Renault Megane R.S., które nie przypadło im do gustu. Pierwszy kontakt z multimedialnym system w Renault był dla nich trudny, być może dlatego, że rzadko mają do czynienia z francuskimi samochodami. Nam się trudno z taką opinią zgodzić, ale my Renault mamy na codzień ;-) Nie podobał im się szeroki wybór trybów jazdy – po co w samochodzie sportowym montować tryb Comfort? Przyzwyczajenia wymagał układ 4 Control – przy wolnej jeździ wydawało im się, że tył samochodu nieco … pływa.
Mistrz klasy sportowej
Bilans Renault jest bardziej korzystny niż w przypadku Hyundaia, który wydaje się być mniej poukładany. Tam, gdzie i30 polega tylko na przyczepności z przodu, Renault Megane R.S. wydaje się być fantastycznie neutralny. Francuskie auto daje poczucie większej satysfakcji i spójności. Wszystkie elementy działają razem, by dostarczyć kierowcy coś genialnego. Hyundai i30 sprawia wrażenie jakby kilka przyjemnych elementów połączono razem, ale nie tworzą one całości.
Renault spełnia życzenia kierowcy
Przesiadka z Renault Megane R.S. do i30 po długiej jeździe jest trudna. Osoba za kierownicą ma mniej możliwości, wszystko jest jakby dalekie od neutralności. Hyundai daje sporo zabawy i możliwości na swój sposób, ale Renault jest zdecydowanie bardziej podatne na życzenia kierowcy. Nie znaczy to, że Hyundai nie ma swoich zalet. Ale ma je tam, gdzie kończy się samochód sportowy. Dlatego w tym porównaniu Renault Megane R.S. wygrywa – w kategorii auta sportowego do dynamicznej jazdy, bo jest po prostu lepsze.
Renault Megane RS 2018 – cena
Cena Renault Megane RS zaczyna się w Polsce od 124900 złotych. Benzynowy silnik TCE zapewnia moc 280 KM i ma 390 Nm przy 6000 obrotach. Hyundai i30 N z 2 litrowym silnikiem o mocy 250 KM kosztuje 119 900 zł.
https://www.youtube.com/watch?v=AfBUK3sfH48
źródło: Piston Heads
Najnowsze komentarze