325 KM dla Renault Megane RS brzmi bardzo zachęcająco. Samochód nie jest jednak fabrycznym modelem marki spod znaku diamentu, ale efektem tuningu firmy BR-Performance Paris.
Najnowsza odsłona Renault Megane RS niedawno trafiła na polski rynek. Samochód można zamawiać w cenie rozpoczynającej się od 124.900 zł za wariant wyposażony w 6-biegową manualną przekładnię. Wersja z dwusprzęgłowym automatem została wyceniona na 131.900 zł. Model jest napędzany benzynową jednostką TCe o pojemności 1,8 litra, która generuje 280 KM mocy i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm. Serce pozwala Megane RS rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy oraz uzyskać maksymalne 250 km/h. Pod koniec roku marka planuje wprowadzić na rynek również wersję Trophy dla tych, którzy wymagają od pojazdu jeszcze więcej energii. Jeśli jednak 300-konne Megane RS wciąż nie będzie wystarczająco zadowalające, klienci mogą zgłosić się do firmy tuningowej BR-Performance Paris, która wzmocni francuskiego hot-hatcha.
Tunerzy oferują modyfikację pojazdu w trzech etapach. Pierwszy o nazwie „Eco” dodaje 50 Nm momentu obrotowego i jak sugeruje nazwa, zmniejsza zużycie paliwa. Według BR-Performance Paris apetyt na paliwo Megane RS zostanie w ten sposób ograniczone o 7 proc. w porównaniu do modelu seryjnego.
Kolejny etap zmian nazwany po prostu „Stage 1” oferuje wzmocnienie jednostki napędowej o 30 KM do 310 KM oraz identyczny moment obrotowy do poprzedniego stadium tuningu, czyli 440 Nm. Najwięcej emocji powinien wzbudzić jednak trzeci poziom „Stage 2”, który wzmacnia pojazd do 325 KM i 460 Nm momentu obrotowego. Daje nam to więcej mocy niż oferują rywale: Honda Civic Type R, Rolf R, czy Seat Leon Cupra.
Najnowsze komentarze