Renault prezentuje proces narodzin swojego najbardziej emocjonującego modelu. W najnowszym filmie możemy zobaczyć tajniki designu oraz technologii wykorzystanej w najnowszym Megane RS.
Stworzenie Renault Megane RS było nie lada wyzwaniem. Samochód musiał przecież stać się godnym spadkobiercą swojego poprzednika, zarówno pod względem designu, jak i radości z jazdy. Do tego dochodzi też bardzo mocna konkurencja, z którą pojazd musi się zmierzyć. Francuski producent opisuje poszczególne etapy tworzenia pojazdu dotyczące designu, napędu czy wykorzystanej w samochodzie technologii.
Proporcje Megane RS musiały być idealne przy zachowaniu agresywnej stylistyki. Trzeba przyznać, że to połączenie wypadło rewelacyjnie. Napęd modelu pochodzi od jednostki, którą wykorzystano w modelu Alpine A110. Jest to 1,8-litrowy silnik, który w Megane RS rozwija moc 280 KM oraz moment obrotowy 390 Nm. Na samochód wpływ mieli specjaliści z Renault Sport, tak więc w modelu zawarto wiele smaczków wywodzących się z motorsportu.
Nowe Renault Megane RS to także liczne technologie, dzięki którym pojazd mógł się stać, jak to mówi producent „prawdziwą bestią i pożeraczem asfaltu”. Zastosowano nowe zawieszenie, układ czterech kół skrętnych 4Control, a dla szukających ekstremalnych wrażeń na torze, przeznaczono tryb jazdy Race. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma rodzajami zawieszenia: Sport oraz Cup, a także dwoma przekładniami: 6-biegową manualną oraz dwusprzęgłowym automatem.
Renault Megane przechodziło niedawno testy na słynnym torze Nurburgring. Francuski producent ma chrapkę na rekord przednionapędowców na „Ringu”, który obecnie należy do Hondy Civic Type R. W 2014 roku rekordzistą był model Megane RS 275 Trophy-R, który uzyskał czas 7 min 54,36 sec.
Najnowsze komentarze