Pisaliśmy dziś w nocy, że w wyścigu Bonham’s London to Brighton Veteran Car Run weźmie udział około trzydziestu aut marki Peugeot, ale nie będzie to jedyny francuski akcent tej wspaniałej imprezy. Wśród mniej więcej pół tysiąca (tak, tak!) samochodów wyprodukowanych przed 1905 rokiem pojawią się też samochody Renault.
Renault będzie po raz kolejny oficjalnym partnerem imprezy. To partnerstwo liczy sobie już przeszło trzy dekady. Nic więc dziwnego, że podczas Bonham’s London to Brighton Veteran Car Run Renault wystawi też swoje aktualnie oferowane samochody. Część ze spodziewanego pół miliona widzów z pewnością odwiedzi stoisko francuskiej marki. Będzie się tam można zapoznać – i to już dzisiaj! – z Nowym Koleosem, Kadjarem, odświeżonym Capturem oraz z modelami o napędzie elektrycznym – Twizy, Zoe i Kangoo Z.E. Auta będzie można też przetestować na drodze. Stoisko usytuowane jest przy Regent Street.
Start do Bonham’s London to Brighton Veteran Car Run przewidziany jest jutro tuż po 7:00. Samochody ruszać będą z Hyde Parku. Renault UK wystawi model Type C z 1900 roku. Auto poprowadzi Alasdair Worsley z Renault Owners’ Club. Przed załogami i samochodami dystans 60 mil na południowe wybrzeże Wielkiej Brytanii, do Brighton.
„Bonham’s London to Brighton Veteran Car Run to jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii. Type C jest uosobieniem wielkiej trwałości Renault. Chcemy zaprezentować naszą 119-letnią historię. Jesteśmy wszak jednym z nielicznych producentów mających korzenie w XIX wieku i działających nieprzerwanie do dziś. Życzymy Alasdairowi jak najlepszej podróży z Londynu przez piękne tereny Sussex aż na wybrzeże” – mówi Jeremy Townsend, Dyrektor ds. Komunikacji Grupy Renault w Wielkiej Brytanii.
„To dla mnie wielki honor móc poprowadzić Type C w tej imprezie. Ten samochód, zaprojektowany przez Louisa Renault, był wyjątkowo nowoczesny w swoich czasach. Oczywiście jak na dzisiejsze czasy prędkości osiągane przez Type C nie są oszałamiające, ale tu liczy się co innego. Ten dreszcz emocji wynikający z prowadzenia 117-letniego auta wśród coraz liczniejszej z roku na rok grupy widzów! To jest fantastyczne i cieszę się, że publiczność rośnie nam z edycji na edycję. Nie mogę się już doczekać ruszenia w trasę” – mówił rozentuzjazmowany Alasdair Worsley.
Renault Type C został po raz pierwszy pokazany na Vincennes Car Show w kwietniu 1900 roku będącej częścią Wystawy Światowej w Paryżu. Pojazd był niezwykle zaawansowany na tamte czasy, zwłaszcza z uwagi na fakt chłodzenia z użyciem wody. W efekcie maska była, wyjątkowo w tych czasach, kwadratowa. Podwozie auta zostało zaprojektowane w podobny sposób jak w jego poprzednikach: Renault Type A i Type B, jednak Type C był dłuższy i większy. Samochód oferowano w trzech wariantach – kabriolet z wyjmowanymi tylnymi siedzeniami, wersję czteromiejscową oraz coupe z dwoma lub trzema miejscami.
Renault Type C zwyciężył w wielu próbach niezawodności i czasu na początku XX wieku, takich jak Paryż-Bordeaux i Paryż-Toulouse. Dostępny był w 1900 roku w cenie 4.500 franków (równowartość ok. 13.000 funtów w 2017 r.). Zwycięstwa w wyścigach zaowocowały komercyjnym sukcesem, były bezpośrednio powiązane z co najmniej 350 zamówieniami od klientów.
Trzymamy kciuki za samochód i kierowcę biorących udział w Bonham’s London to Brighton Veteran Car Run.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze