Renault-Nissan oraz koncern motoryzacyjny Dongfeng utworzyły spółkę joint venture. Celem partnerstwa jest produkcja samochodów elektrycznych na rynek chiński. Spółka została nazwana eGT New Energy Automotive.
Aby producent spoza Chin mógł produkować i rozprowadzać samochody w Państwie Środka, musi korzystać ze współpracy z lokalnymi partnerami. Na tej podstawie koncerny Renault oraz Dongfeng już współpracują, a kooperacja wciąż się rozwija. Utworzona została kolejna spółka joint-venture pomiędzy producentami, która będzie dedykowana wyłącznie pojazdom elektrycznym. Została nazwana eGT New Energy Automotive Company.
Spółka eGT zaprojektuje i opracuje nowy samochód elektryczny, który ma sprostać wymaganiom chińskich klientów. Pierwszym modelem będzie crossover z segmentu A, który powstanie na platformie należącej do Renault-Nissan. Produkcja ma opierać się na technologii samochodów elektrycznych Aliansu i konkurencyjnych kosztach produkcji firmy Dongfeng. Pojazdy będą produkowane w fabryce Dongfeng w Shiyan w środkowych Chinach. Zakład ma możliwości produkcyjne na poziomie 120 tys. pojazdów rocznie. Rozpoczęcie montażu nowych samochodów elektrycznych jest planowane na rok 2019.
„Ustanowienie nowej spółki z Dongfeng potwierdza nasze wspólne zobowiązanie do rozwoju konkurencyjnych pojazdów elektrycznych przeznaczonych na chiński rynek” – powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny sojuszu Renault-Nissan. „Jesteśmy przekonani, że spełnią oczekiwania chińskich klientów i przyczynią się do umocnienia pozycji na globalnym rynku pojazdów elektrycznych.”
„Ten projekt jest wynikiem wspólnych wysiłków firm Dongfeng, Renault i Nissan w celu opracowania pojazdów elektrycznych przeznaczonych na rynek chiński za pomocą innowacyjnego modelu biznesowego”– powiedział Zhu Yanfeng, prezes Dongfeng.” „Zamierzamy sprostać zmieniającemu się trendowi motoryzacyjnemu w Chinach, który podąża w kierunku samochodów lekkich, elektrycznych, inteligentnych i wzajemnie połączonych. Nowa spółka jest również świadectwem pogłębionej i wzmocnionej współpracy strategicznej między trzema stronami”.
Renault będzie właścicielem 25 proc. udziałów, Nissan kolejnych 25 proc. a pozostałe 50 proc. będzie należało do koncernu Dongfeng.
Według chińskiego stowarzyszenia producentów samochodów, Chiny są największym światowym producentem pojazdów elektrycznych. W 2016 roku w Państwie Środka sprzedano 256.879 aut na baterie, czyli o 121 procent więcej niż rok wcześniej. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2017 roku, produkcja aut elektrycznych osiągnęła 223 tys. sztuk, a sprzedaż wyniosła 204 tys. sztuk, co oznacza wzrost o odpowiednio 37,8 i 33,6 procent. Utworzenie spółki ma na celu wykorzystanie potencjału szybko rozwijającego się segmentu na rynku chińskim.
Najnowsze komentarze