„Renault od ponad stu lat projektuje, produkuje i sprzedaje samochody dostawcze, by sprostać wymaganiom profesjonalistów na całym świecie. Wiele spośród tych legendarnych modeli na trwałe zaznaczyło się w historii swojej epoki. Od 2011 roku sprzedaż modeli dostawczych Grupy Renault wzrosła o 40% i osiągnęła w 2016 roku nowy rekord w historii marki – 434.000 sprzedanych egzemplarzy. Aktualnie Renault stało się europejskim liderem w dziedzinie elektrycznych samochodów dostawczych. W 2015 roku Renault zainaugurowało markę ekspercką Renault Pro+, wzbogacając w ten sposób ofertę produktów, usług i rozwiązań tworzonych na miarę dla klientów biznesowych.
Celem Grupy Renault jest wzrost sprzedaży samochodów dostawczych o ponad 40% do zakończenia nowego planu strategicznego „Drive the Future”, jak również podwojenie udziałów w rynku oraz utrzymanie pozycji lidera w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych poprzez wprowadzenie napędu elektrycznego we wszystkich modelach furgonetek i furgonów.
Dla Renault-Nissan-Mitsubishi celem jest zdobycie pozycji światowego lidera w segmencie samochodów dostawczych ze sprzedażą na poziomie 2,5 miliona egzemplarzy do zakończenia obecnego planu” – Ashwani Gupta, Dyrektor Pionu Samochodów Dostawczych Grupy Renault-Nissan.
RENAULT PRO + – MARKA EKSPERCKA PRZEZNACZONA DO OBSŁUGI KLIENTÓW SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
Marka ekspercka Renault Pro+ obsługuje klientów biznesowych na całym świecie i oferuje specjalnie na ich potrzeby gamę produktów i usług tworzonych na miarę
– Rozbudowana gama samochodów dostawczych, od furgonetek, poprzez pickupy aż po duże furgony.
– Pozycja lidera na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie i unikatowa w skali światowej gama czterech elektrycznych pojazdów dostawczych (dostępnych w zależności od rynku).
– Wyspecjalizowana sieć 650 centrów Renault Pro+ w 41 krajach, które spełniają bardzo wysokie standardy i są przeznaczone wyłącznie do obsługi klientów biznesowych.
– Sieć 400 autoryzowanych producentów zabudów w 29 krajach, którzy oferują adaptację samochodu do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
– Biuro konstrukcyjne wyspecjalizowane w samochodach dostawczych z siedzibą w Villiers Saint Frédéric we Francji.
– Zakłady produkcyjne na trzech kontynentach: w Europie trzy zakłady we Francji, w Ameryce Łacińskiej w Argentynie i Brazylii oraz w Afryce w Maroku.
– Sprzedaż samochodów dostawczych w ponad 110 krajach.
– Światowy rekord sprzedaży w 2016 roku: 434.000 sprzedanych egzemplarzy samochodów dostawczych (+12,1% w porównaniu do 2015 roku).
1. SAMOCHODY TWORZONE NA MIARĘ
Bogata oferta zabudów tworzonych na miarę – naprzeciw wszelkim potrzebom użytkowników.
Aktualnie Renault dysponuje siecią 400 autoryzowanych producentów zabudów w 29 krajach, którzy oferują adaptację samochodu do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
RENAULT TYP C „MLEKOWÓZ”
Renault już w 1900 roku dostrzegło wszechstronność zastosowania i rynek zbytu dla samochodów dostawczych i usługowych.
W tym samym roku marka wprowadziła na rynek furgon Typ C.
Ta furgonetka o mocy 3,5 KM i ładowności 250 kilogramów stała się pierwszym pojazdem przeznaczonym do celów przemysłowo-handlowych.
RENAULT TYP „LO” – STRAŻACKI WÓZ GAŚNICZY
Renault stało się prekursorem w konstruowaniu samochodów „na miarę”. Marka ma szerokie doświadczenie w produkcji modeli specjalistycznych. Świadczy o tym przedstawiony na zdjęciu obok pojazd gaśniczy.
RENAULT ALASKAN – WERSJA RATOWNICZO-POŻARNICZA
Ten pickup o ładowności jednej tony jest muskularnym i mocnym pojazdem na każdy teren, o wyjątkowych parametrach z napędem 4×4. To solidna i sprawdzona w każdych warunkach konstrukcja, która zapewnia komfort jazdy, w szczególności dzięki pięcioelementowemu tylnemu zawieszeniu i niezwykle wytrzymałemu układowi jezdnemu. Wersja ratowniczo-pożarnicza jest przystosowana do interwencji w każdym terenie.
2. FLOTY POJAZDÓW
Samochody i usługi spełniające indywidualne wymagania kupców, rzemieślników i klientów flotowych na całym świecie.
RENAULT FURGON „1000 KG”
Model „1000 kg” stał się furgonem czasów odnowy, tym, który pomógł kupcom i rzemieślnikom odnaleźć drogę na rynku po mrocznych latach wojny. W 1959 roku model „1000 kg” dyskretnie ustąpił miejsca wprowadzonemu w tym samym roku modelowi Estafette.
RENAULT 4 F4 – SAMOCHÓD SERWISOWY
Renault R4 było jednym z największych światowych sukcesów w historii motoryzacji. Wprowadzony na rynek w 1961 roku, był produkowany we Francji aż do 1992 roku. Łącznie powstało ponad 8 milionów sztuk tego modelu. Najczęściej wybieraną przez rzemieślników wersją była widoczna na zdjęciu obok furgonetka. Mała furgonetka Renault 4 F4 w pomarańczowo-białych barwach Renault Service stał się tym samym synonimem dostępności usług.
RENAULT 4 F4 „DARTY”
„Samochód w kolorze dżinsów” – nowe podejście do roli samochodu dało początek legendarnemu Renault R4, modelowi o wielu twarzach, od ponad 50 lat dobrze czującemu się w mieście, jak również na polnych drogach i ścieżkach. Oryginalnym wyróżnikiem furgonetki Renault 4 F4 Darty stał się wybrzuszony, podnoszony i zdejmowany panel dachowy, umożliwiający przewóz kłopotliwych gabarytowo, wysokich przedmiotów … a nawet żyrafy, jeśli wierzyć ówczesnej reklamie. Dlatego też dostępna wyłącznie w ofercie Renault klapa dachowa stała się znana pod nazwą „Girafon” (od słowa „żyrafa”).
3. PRZEWÓZ OSÓB
Zapewnić ofertę wszystkim, spełniać wymagania klientów biznesowych i indywidualnych, którzy poszukują dogodnych rozwiązań w zakresie przestronności i możliwości zmiany aranżacji wnętrza, przyjemności prowadzenia i wysokiego poziomu komfortu.
RENAULT TYP PR
Louis Renault bardzo wcześnie zainteresował się autokarami i autobusami. Jeden z pierwszych autobusów Renault został przekazany przedsiębiorstwu Compagnie Générale des Omnibus już w 1909 roku! W większości te małe autokary były wykorzystywane w charakterze pojazdów wahadłowych, służących do przewozu między hotelem a dworcem kolejowym turystów lub kuracjuszy przybyłych koleją.
RENAULT ESTAFETTE – WERSJA DLA ŻANDARMERII
Pierwszym modelem Renault z napędem na przednie koła był mały samochód dostawczy Estafette. Był wyposażony w całkowicie płaską podłogę, niezależne zawieszenie czterech kół i boczne przesuwne drzwi od strony kierowcy. Wyróżniał się bardzo krótkim promieniem zawracania.
W kolejnych latach stał ulegał licznym modyfikacjom, takim jak widoczna tutaj wersja „Gendarmerie” przeznaczona dla żandarmerii.
RENAULT ESTAFETTE MINIBUS
W 1980 roku, po przekroczeniu łącznej liczby ponad 533.000 wyprodukowanych egzemplarzy, model Estafette ustąpił miejsca Renault Trafic.
RENAULT TRAFIC DATASPACE
W 2000 roku Renault wkroczyło ze swoją ofertą w nową sferę – przewozu ludzi biznesu. Trafic Dataspace to połączenie dwóch koncepcji: wysokiej klasy minibusa z salonem dla VIP-ów.
RENAULT SPACECLASS
Wraz z modelem SpaceClass Renault rozpoczęło podbój rynku luksusowych przewozów osób. Model SpaceClass umożliwia przewóz do dziewięciu osób w warunkach spełniających wymagania klientów biznesowych i indywidualnych, którzy poszukują rozwiązań zapewniających maksimum możliwości zmiany aranżacji wnętrza i dobre samopoczucie podczas podróży.
Model SpaceClass wyróżnia się elegancką sylwetką oraz przestronnym i wyrafinowanym wnętrzem.
4. UCIECZKA OD CODZIENNOŚCI
Samochody stworzone z myślą o przygodzie, podróży przez Saharę, wyjazdach na wakacje czy też wyprawie dookoła świata.
RENAULT TYP MH 6-KOŁOWY
Na początku lat dwudziestych ubiegłego wieku Renault wprowadziło do oferty sześciokołowy model przeznaczony do wypraw przez Saharę i ułatwiający podróżowanie między Algierią a Francuską Afryką Zachodnią. Model otworzył drogę wielkim afrykańskim wyprawom i ekspedycjom w latach 1923-1925.
RENAULT ALASKAN CAMPING CAR
Ten solidny i mocny pick–up zapewnia doskonały poziom komfortu prowadzenia i możliwość przemieszczania się po bezdrożach podczas wypraw na łono natury. Jest napędzany 2,3-litrowym silnikiem wysokoprężnym, który najmniej spala i dlatego jest najbardziej ekonomiczny w tej kategorii samochodów. W wersji „Camping car” jest wprost stworzony do wypadów na spotkanie z przygodą.
RENAULT SPACECLASS ESCAPADE
W wersji „Escapade” z dwoma do ośmiu miejsc, SpaceClass jest skierowany do nowych nomadów marzących o przygodzie. Jest wyposażony w kanapę z możliwością przekształcenia jej w płaską leżankę o długości do 1,90 m, która pomieści dwie dorosłe osoby.
5. PICK-UPY
Od Colorale po Alaskana – gama pick-upów zdolnych zadowolić wymagania klientów biznesowych i indywidualnych w nawet najtrudniejszym terenie.
RENAULT COLORALE PICK-UP
W 1950 roku Renault wprowadziło do swojej oferty model, który stał się bez wątpienia pierwszym SUV-em w historii nowoczesnej motoryzacji: to gama Colorale. Stworzona w późniejszym czasie wersja pick-up dodatkowo poszerzyła wszechstronność tego modelu.
RENAULT TRAFIC DECK’UP CONCEPT
Podczas Salonu samochodowego w Brukseli w 2004 roku Renault zaprezentowało koncepcyjny model stworzony z myślą o rekreacji na wolnym powietrzu i wypadach na spotkanie z przygodą z dala od utartych szlaków.
Trafic Deck’Up dowiódł, że użyteczność może iść w parze z komfortem i elegancją. To proste, pomysłowe i wszechstronne w swej koncepcji rozwiązanie.
RENAULT DUSTER OROCH
Odnoszący prawdziwy sukces na rynkach Ameryki Łacińskiej Renault Duster Oroch jest nowoczesnym, sportowym i przebojowym pick-upem, który daje początek nowej epoce w świecie pick-upów.
To jedyny w swojej kategorii model na rynku zbudowany na płycie podłogowej SUV-a.
Ten czterodrzwiowy samochód wyróżnia się pełnym wyrazu stylem, kabiną zdolną pomieścić pięć dorosłych osób oraz obszerną skrzynią ładunkową. Wyróżnia go sprawdzona solidność i niezawodność odziedziczona po Renault Dusterze.
RENAULT ALASKAN
Renault Alaskan: muskularny pick-up. Renault Alaskan został zaprezentowany po raz pierwszy w 2016 roku w Kolumbii i obecnie cieszy się uznaniem na rynkach z ogromną tradycją pick-upów, takich jak kraje Ameryki Łacińskiej. Jest dostępny w Europie od września 2017 roku.
6. ELEKTRYCZNE SAMOCHODY DOSTAWCZE
Renault jest pionierem i liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Obecnie dysponuje jedyną tego rodzaju gamą modeli na świecie: Twizy Cargo, ZOE Societe, Nowe Kangoo Z.E. i Master Z.E.
RENAULT 5 Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM
Będący czymś więcej niż tylko małym samochodem dla wszystkich, Renault 5 stał się samochodem dla każdego. Renault 5 z napędem elektrycznym, stworzony we współpracy z EDF został publicznie zaprezentowany już na wiosnę 1972 roku.
RENAULT KANGOO I Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM
Renault Kangoo z 2002 roku z napędem elektrycznym „pierwszej generacji” został podarowany do osobistego użytku Ellen MacArthur w 2008 roku na wyspie Wight. Jest wyposażony w akumulator niklowo-kadmowy, przystosowany do ładowania z domowego gniazdka elektrycznego i zapewniający zasięg około 90 kilometrów.
RENAULT FRENDZY CONCEPT
Renault Frendzy to samochód koncepcyjny i wszechstronny w pełni znaczenia tego słowa. Jest zarówno samochodem dostawczym, jak i osobowym, dlatego spełnia oczekiwania użytkowników biznesowych i rodzin. Renault Frendzy jest prawdziwym, napędzanym elektrycznym silnikiem biurem na kółkach i odzwierciedla nowe kanony stylistyczne Renault.
TWIZY CARGO, NOWE RENAULT ZOE SOCIÉTÉ, NOWE RENAULT KANGOO Z.E., MASTER Z.E. *
Renault jest obecnie w Europie** liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych i dysponuje unikatową w skali świata gamą modeli w tym segmencie, która obejmuje Twizy Cargo, nowe Kangoo Z.E. i Mastera Z.E.
* Modele dostępne w zależności od rynku
** Co trzeci elektryczny samochód dostawczy, to Renault.
7. WSPÓŁPRACA PARTNERSKA RENAULT PRO+ / FORMUŁA 1
Oferta stworzona na miarę dla Formuły 1, aby wspólnie dzielić emocje, których dostarczają sporty motorowe.
RENAULT F1 RS 01 I SAVIEM SG2
Na początku lat 70-tych ubiegłego wieku „Renault Gordini” z pomocą techniczną i finansową „Renault Moteurs” i koncernu naftowego Elf, rozpoczęli „badania nad stworzeniem wyczynowego silnika”. Owocem tej współpracy był silnik V6 Turbo. Trafił on najpierw pod maskę prototypów Renault-Alpine, a następnie do bolidów Formuły 1 Renault. Model „Super Goélette” SG2 był bardzo ceniony w swoich czasach i sprzedawany w latach 1965-1982. Przechodził stopniowo od marki SAVIEM do marki Renault. Ten model jest repliką pojazdu serwisowego na torze obsługującego team Formuły 1 Turbo.
RENAULT F1 RS 27 I GAMA FORMULA EDITION*
Renault Pro+ włącza się również w obsługę Formuły 1 w ramach współpracy partnerskiej z Renault Sport Formula One Team. Samochody dostawcze dostosowano do potrzeb Formuły 1 i wprowadzono na teren torów wyścigowych na potrzeby dowozu części zamiennych oraz transportu VIP-ów. Dla upamiętnienia współpracy partnerskiej z Formułą 1 została stworzona limitowana seria Formula Edition w barwach złota i czerni, dostępna w całej gamie furgonów, aby dzielić się zamiłowaniem do sportów motorowych*.
*seria Formula Edition jest dostępna na wybranych rynkach
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze