Renault przedstawia model ALASKAN, pick-upa o ładowności jednej tony, który wprowadza powiew nowości w segmencie pick-upów dzięki imponującemu designowi i energetycznemu przodowi nadwozia. ALASKAN jest równie solidny co komfortowy i oferuje niezwykłe doznania z jazdy, spotęgowane pięciodrążkową konstrukcją zawieszenia i wytrzymałą ramą podwozia. ALASKAN to solidny samochód o pomysłowej konstrukcji i imponujących parametrach terenowych, zapewniający jednocześnie oszczędne zużycie paliwa dzięki silnikowi Renault dCi o pojemności 2,3 litra. Nowy model świetnie spełnia potrzeby klientów firmowych. Jest również doskonałym towarzyszem na codzienne dojazdy na zajęcia dla osób lubiących aktywny wypoczynek. W oparciu o swoje doświadczenie w zakresie samochodów użytkowych Renault proponuje również szeroką ofertę usług, możliwości zabudowy i akcesoriów spełniających zróżnicowane potrzeby klientów.

Po wprowadzeniu Renault Duster Oroch w Ameryce Łacińskiej, przełomowego modelu w kategorii półtonowych pick-upów, Renault prezentuje model ALASKAN, świadczący o światowych ambicjach marki na rynku pick-upów. Segment ten stanowi ponad jedną trzecią sprzedawanych samochodów dostawczych na świecie, co w skali roku daje pięć milionów samochodów. Grupa Renault, zajmująca w Europie już od 18 lat pozycję lidera w segmencie samochodów dostawczych, mająca również mocną pozycję w Ameryce Łacińskiej i w Afryce, przyspiesza realizację swojej strategii wraz z wprowadzeniem modelu ALASKAN. Nowy pick-up będzie produkowany w trzech zakładach w różnych częściach świata. Sprzedaż ALASKANA rozpocznie się od krajów Ameryki Łacińskiej, gdzie pick-upy tradycyjnie cieszą się dużym powodzeniem, a Renault jest od dawna ważnym producentem. Pierwszym krajem będzie Kolumbia.

 

Ten muskularny pick-up pozwoli nam spełnić wymagania klientów firmowych  i indywidualnych na całym świecie. Wraz z ALASKANEM Renault przyspiesza realizację swojej strategii i staje się liczącym się producentem na światowym rynku samochodów użytkowych – Ashwani Gupta, Wiceprezes, Dyrektor Pionu Samochodów Dostawczych.

ALASKAN  

Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale zaprojektowanym samochodem o dużej mocy. Model ALASKAN został opracowany z udziałem inżynierów z Francji, Japonii i Ameryki Łacińskiej, by spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów na całym świecie. Jest oferowany z nadwoziem o pojedynczej i podwójnej kabinie, w wersji podwozia z kabiną wyposażoną w krótką lub przedłużoną skrzynię ładunkową oraz z nadwoziami różnych szerokości. Pojazd został zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie Renault w dziedzinie samochodów dostawczych i oferuje usługi, zabudowy i akcesoria odpowiadające różnorodnym potrzebom klientów tego segmentu.

Imponujący design

Nazwa ALASKAN inspirowana była słowem „ALASKA”, które znaczy „Wielki Ląd”. Kojarzy się z ogromnymi obszarami dzikiej przyrody i przyjemnością przeżywania nowych przygód.

Prestiżowy design modelu ALASKAN jest zgodny z tradycyjnymi kanonami estetycznymi, obowiązkowymi w tym segmencie, a jednocześnie w pełni wyraża tożsamość marki Renault. Okazałe formy nadwozia samochodu zawierają w sobie główne cechy designu Renault wprowadzając powiew świeżości w segmencie pick-upów.

Wyrazisty przód
– Nowa stylistyka modeli Renault jest widoczna w szerokim wlocie powietrza zdobionym chromowanymi elementami. Chromowana listwa podkreśla również dolną część wlotu powietrza. Łączy ona reflektory i tworzy naturalne przejście między grillem a zderzakiem.
– Muskularne linie pokrywy silnika wzmacniają wrażenie solidnej konstrukcji.
– Logo marki umieszczone jest na czarnym, błyszczącym tle.

Charakterystyczne światła przednie full LED w kształcie litery C
– Światła dzienne w technologii full LED o charakterystycznym kształcie litery C.
– Światła mijania i przeciwmgłowe świadczą o mocy pojazdu.

Wyraźnie wyprofilowane zderzaki o atletycznych liniach
– Wymiary ALASKANA sprawiają, że jest to samochód prestiżowy, emanujący mocą.
– Atletyczne, mocno zarysowane formy; potężne nadkola obejmujące 16- lub 18-calowe koła z motywami diamentu ze stopu metali lekkich.
– Linie nadwozia samochodu kojarzą się z zaawansowaną technologią i trwałością konstrukcji.

Imponujący design przodu i muskularne linie nadwozia ALASKANA zapowiadają potężną moc. ALASKAN wnosi powiew świeżości do świata pick-upów i zapewnia klientom nowe doświadczenia, zarówno podczas użytkowania do celów zawodowych, jak i rekreacyjnych – Laurens van den Acker, Wiceprezes, Dyrektor ds. Designu Przemysłowego

Solidny i komfortowy

Tylne zawieszenie z pięcioma wahaczami dla zapewnienia wyższego komfortu jazdy
– Nowe, zdecydowanie nowoczesne zawieszenie tylne z pięcioma wahaczami zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na drodze oraz najwyższy komfort wszystkim pasażerom, nie idąc jednocześnie na żadne kompromisy w odniesieniu do właściwości terenowych lub trwałości konstrukcji pojazdu.
– Komfort jazdy jest wyższy w porównaniu do bardziej konwencjonalnego rozwiązania z resorami piórowymi. Dodatkowo ograniczono zjawisko tarcia, niezależnie od obciążenia pojazdu. Konfiguracja zawieszenia z pięcioma wahaczami lepiej tłumi hałasy i drgania.
– Oferowane jest w modelu ALASKAN w wersji z podwójną kabiną.

Wyjątkowo wytrzymałe podwozie na ramie
Wzmocniona rama podwozia umożliwiająca uzyskanie ponad jednej tony ładowności to kluczowy element w tym segmencie.
– Całkowicie zamknięta rama podwozia modelu ALASKAN, opracowana przez Alians Renault-Nissan, jest idealnie dopasowana do potrzeb klientów, zarówno w eksploatacji samochodu jako wyłącznie dostawczego, jak i do celów rekreacyjnych.
– Zwiększona sztywność ramy zapewnia lepsze zachowanie w czasie jazdy oraz wyższe bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu wytrzymałych materiałów.
– Wysoki prześwit: 230 mm.
– Największa masa przyczepy: 3,5 tony.
– Inteligentna koncepcja układu jezdnego podnosząca zdolności terenowe samochodu (kąt natarcia, zejścia i rampowy).

Trwałe materiały
– Zabezpieczenie skrzyni ładunkowej przed promieniami UV, podłoga wodoodporna i antypoślizgowa.
– Solidna i wytrzymała rama podwozia zabezpieczona antykorozyjnie, wykonana ze stali o wysokiej odporności.

Wszechstronna i praktyczna skrzynia
– Skrzynia ładunkowa odporna na intensywną eksploatację, krótka lub przedłużona, zależnie od rynku.
– System zaczepów z prowadnicami wbudowanymi w burty oraz czterema pomysłowo rozwiązanymi uchwytami do szybkiego i bezpiecznego mocowania wszelkiego rodzaju ładunku.
– Zasilanie dodatkowe 12 V.

Przestronne i komfortowe wnętrze

Kabina: drugi rząd siedzeń zapewnia komfort porównywalny z samochodami osobowymi (promień na wysokości kolan: 589 mm / kąt pochylenia oparcia: 23 stopnie).

Bardzo wygodne, regulowane fotele ograniczające zmęczenie podczas długich podróży:
– Cztery, sześć lub osiem parametrów regulacji ze sterowaniem ręcznym lub elektrycznym.
– Fotele z podparciem lędźwiowym zapewniające jednolite rozłożenie masy ciała.

Ogrzewanie przednich foteli.

Klimatyzacja automatyczna z dwustrefowym sterowaniem temperaturą nawiewu oraz regulacją siły nawiewu na miejsca z tyłu kabiny: wyższy komfort jazdy.

Intuicyjnie rozmieszczone schowki w kabinie, konsola centralna i kieszenie w drzwiach oraz schowki pod fotelami.

 

 

 

Mocny i pomysłowo skonstruowany

Oszczędność paliwa dzięki silnikowi Renault 2,3 litra dCi

ALASKAN jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Renault twin-turbo diesel, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master:
– Wersje o mocy 160 i 190 KM.
– Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i ograniczonej emisji CO2.
– Technologia twin-turbo: niewielka turbosprężarka, zapewniająca elastyczne przyspieszenie oraz duża turbosprężarka, dodająca mocy w wysokim zakresie prędkości obrotowej silnika.
– Wersje silnika dostępne w zależności od rynku.

Oferowane są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.

Mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe oraz napęd na dwa lub cztery koła.

Właściwości terenowe

Tryby działania napędu: 2WD (napęd na oś przednią) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła)
– 2WD: do codziennej jazdy po drogach asfaltowych, by zaoszczędzić na zużyciu paliwa i korzystać z lepszych właściwości jezdnych.
– 4H (możliwość włączenia przy prędkości nieprzekraczającej 60 km/h): w sytuacjach niedostatecznej przyczepności (mokra nawierzchnia, pokryta żwirem itp.) i przy prędkości maksymalnej 100 km/h.
– 4LO (napęd włączany na postoju): w przypadku całkowitej utraty przyczepności (piach, śnieg, błoto, itp.).

Mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgu, tzw. szpera (eLSD) i układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewniają pewność prowadzenia samochodu. Zastosowany układ elektroniczny wykorzystuje cztery czujniki w układzie hamulcowym, by kontrolować prędkość obrotową każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół osi obraca się szybciej niż drugie, uruchamiany jest na chwilę hamulec, by poprawić przyczepność obu kół osi, ustabilizować pojazd i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.

Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy: zblokowanie tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach jazdy.

Układy wspomagające prowadzenie samochodu: elektroniczne wspomaganie przy wykonywaniu niebezpiecznych manewrów zwiększa komfort prowadzenia samochodu i bezpieczeństwo:
Wspomaganie ruszania pod górę (HSA): system kontrolujący hamulce i zapobiegający cofaniu się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca przy ruszaniu pod górę,
Kontrola zjazdu z pochyłości (HDC): na drodze o silnym stopniu nachylenia system HDC kontroluje działanie hamulców, by samochód nie nabrał nadmiernej prędkości.

A także: system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania, elektroniczny system korygujący tor jazdy (ESC).

Inteligentna i intuicyjna technologia

System Renault Hands Free z przyciskiem do rozruchu silnika.

Kolorowy, 5-calowy ekran TFT 3D zapewniający łatwy dostęp do danych samochodu.

Łącza multimedialne i praktyczny system audio, urządzenie kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, łącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot sterowania pod kierownicą.

System nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym (dostępny zależnie od kraju).

Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zamontowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie) – w celu ułatwienia wszelkich manewrów i uniknięcia kontaktu z przeszkodami na drodze lub w terenie (dostępne zależnie od kraju).

 

Bogata oferta usług, zabudów i akcesoriów

Usługi przeznaczone dla klientów firmowych

Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ spełnia specyficzne oczekiwania klientów biznesowych. Klient nabywający model ALASKAN i wykorzystujący go do celów zawodowych będzie więc mógł z niej skorzystać.

Ta specjalistyczna sieć obsługi zapewnia między innymi:
– dostępność doradcy handlowego i serwisowego, specjalnie przeszkolonego w zakresie obsługi samochodów dostawczych,
– łatwy wybór produktów i usług: ekspozycja całej gamy samochodów dostawczych, w tym pojazdów z zabudowami specjalistycznymi, jazdy próbne bez umawiania, szybko i szczegółowo opracowana oferta handlowa,
– skuteczne rozwiązania zapewniające klientom mobilność: wizyta w serwisie bez wcześniejszego umawiania, wydłużone godziny pracy warsztatu, samochody zastępcze.

Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ na koniec 2016 roku będzie obejmowała około 700 koncesjonerów w 41 krajach. Na terenie Ameryki Łacińskiej będzie działać 65 punktów w Brazylii, 18 w Argentynie, 9 w Kolumbii i 3 w Chile.

Zabudowy na miarę potrzeb

W ramach partnerskiej współpracy z siecią autoryzowanych firm nadwoziowych przewidziane jest oferta szerokiej gamy zabudów, zapewniająca naszym klientom  firmowym  rozwiązania niezbędne do prowadzenia działalności: ambulans, pomoc drogowa, pojazd interwencyjny, straż pożarna, wysięgnik koszowy, wywrotka, pojazdy dla służb leśnych…

Możliwe jest również indywidualne doposażenie samochodu z wykorzystaniem specjalistycznych opcji fabrycznych.

Współpracujące z nami autoryzowane firmy zabudowujące posiadają dostęp do strony internetowej Renault Conversion, gdzie mogą znaleźć niezbędne informacje techniczne, rysunki, a także skierować pytania do serwisu wsparcia technicznego.

Renault było pierwszym producentem samochodów, który wprowadził procedurę autoryzacji firm nadwoziowych, co pozwoliło na większą szybkość działania, ułatwiło wzajemne relacje i podniosło jakość usług oferowanych w tej dziedzinie.

Dział zajmujący się zabudowami pojazdów oraz dział jakości Renault wspomagają sieć firm nadwoziowych na całym świecie w ich działalności i przeprowadzają regularne wizyty w celu wyboru nowych firm i przedłużania już istniejących kontraktów.

W oparciu o swoje bogate doświadczenie Renault wyszukuje również wzorcowe firmy nadwoziowe, które zdolne są spełnić wymagania międzynarodowych przetargów.

Akcesoria do personalizacji

Gama akcesoriów ułatwiających załadunek i wyładunek skrzyni: przesuwana płyta na skrzyni, chowany stopień wejściowy, elementy do aranżacji przestrzeni ładunkowej skrzyni…

Gama akcesoriów do ochrony i zabezpieczenia ładunku: osłona skrzyni, system mocowania ładunku C-CHANNEL z trzema zaczepami z każdej strony skrzyni, zamykany bagażnik…

A także inne akcesoria do personalizacji, wysoko cenione przez użytkowników pick-upów.

ALASKAN, ambicje o światowym zasięgu

Renault jest od 18 lat liderem rynku samochodów dostawczych w Europie i ma również mocną pozycję w tej dziedzinie w Ameryce Łacińskiej oraz w Afryce. Obecnie przyspiesza swój rozwój, by stać się liczącym się graczem na światowym rynku samochodów dostawczych. Jest to rynek strategiczny. W 2015 roku sprzedano 15 milionów pojazdów. Ponad 1/3 tej liczby (5 milionów samochodów na całym świecie) stanowił rynek pick-upów. Wprowadzenie ALASKANA świadczy o światowych ambicjach Renault w tym segmencie. Sprzedaż rozpocznie się od największych rynków sprzedaży pick-upów w Ameryce Łacińskiej, gdzie marka Renault jest od dawna obecna. Premiera sprzedaży tego samochodu będzie miała miejsce w Kolumbii.

 

Renault wkracza na rynek pick-upów

Rynek pick-upów to 5 milionów samochodów rocznie

Wzrost światowego rynku samochodów dostawczych można wyjaśnić rozwojem segmentu pick-upów obejmującego trzy kategorie pojazdów:

Pick-upy o ładowności pół tony: 3% światowego rynku z perspektywą wzrostu o 35% w latach 2014-2019.

Pick-upy o ładowności jednej tony: 17% światowego rynku z perspektywą wzrostu o 19% w latach 2014-2019.

Duże pick-upy: 18% światowego rynku (90% w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie).

Ofensywa Renault na rynku pick-upów

Renault Duster Oroch Concept, zaprezentowany po raz pierwszy w Sao Paulo w Brazylii, w październiku 2014 roku: show-truck o ładowności pół tony.

Renault Duster Oroch, zaprezentowany po raz pierwszy w Buenos Aires w Argentynie w czerwcu 2015 roku: półtonowy pick-up przeznaczony na rynki Ameryki Łacińskiej i produkowany w mieście Curitiba w Brazylii.

Renault ALASKAN Concept, po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu 2015 roku w Paryżu: show-truck o ładowności jednej tony.

Renault ALASKAN, premiera w Medellín w Kolumbii, w czerwcu 2016 roku: jednotonowy pick-up o światowych ambicjach.

ALASKAN jest dziś produkowany w mieście Cuernavaca w Meksyku, a w przyszłości jego produkcja zostanie uruchomiona w zakładach w Barcelonie oraz w Kordobie w Argentynie.

Część globalnej strategii Renault

Grupa Renault odnotowała w 2015 roku bardzo dobre wyniki na rynku samochodów dostawczych. Sprzedała 387 tys. samochodów, zwiększając poziom sprzedaży o 12,4% (oprócz Ameryki Północnej), pomimo spadku na światowym rynku o 6,3%.

Do końca maja 2016 roku sprzedaż wyniosła 167 tys. samochodów, czyli +15% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, na rynku notującym spadek o 4%.

Ofensywa na wszystkich frontach: produktów, rynków i umów o współpracy.
– Odnowiona gama samochodów dostawczych: Nowy Trafic i Nowy Master w 2014 roku, Nowe Kangoo w połowie 2013 roku.
– Renault jest pierwszym producentem pełnej gamy pojazdów, który wprowadził do swej oferty gamę elektrycznych samochodów dostawczych: Kangoo Z.E., lider w Europie i Twizy Cargo, użytkowa wersja modelu Twizy.
– Renault podpisało umowy o współpracy partnerskiej z wieloma producentami: Nissanem, Renault Trucks, GM i Daimlerem, a ostatnio także Fiatem.

 

Ameryka Łacińska – strategiczny rynek w segmencie pick-upów

Strategiczny i dynamicznie rosnący rynek w segmencie pick-upów

W 2015 r. w Ameryce Łacińskiej sprzedano milion lekkich samochodów dostawczych (17,4% rynku).

W ciągu ostatnich dziesięciu lat sprzedaż samochodów dostawczych Renault w tym regionie wzrosła niemal trzykrotnie (14 200 w 2005 roku i 38 400 w 2015 roku, co zapewnia marce 5,1% udziału w rynku w 2015 roku).

Segment jednotonowych pick-upów stanowi 45% rynku samochodów dostawczych, a w ciągu najbliższych trzech lat powinien wzrosnąć o 15%.

Renault Duster Oroch – obiecujący debiut w Ameryce Łacińskiej

Renault Duster Oroch zostało zaprojektowane w Ameryce Łacińskiej na płycie podłogowej SUV wykorzystywanej w Renault Dusterze, którego sprzedaż w 2015 r. osiągnęła poziom 334 tys. sztuk w 100 krajach.

Renault Duster Oroch to dynamiczny i niezawodny duży pick-up o podwójnej kabinie i czterodrzwiowym, 5-miejscowym nadwoziu. Jego design, wyposażenie i akcesoria świadczą o pokrewieństwie z Dusterem, niemniej Duster Oroch jest również wyposażony w nowe elementy i rozwiązania typowe dla segmentu pick-upów.

Renault Duster Oroch jest sprzedawane od listopada 2015 roku w Brazylii, Urugwaju i Paragwaju. W marcu 2016 roku rozpoczęła się również jego sprzedaż w Kolumbii, a w kwietniu br. – w Argentynie. W ciągu bieżącego roku model będzie wprowadzany w dalszych krajach Ameryki Łacińskiej.

Renault Duster Oroch już teraz odniosło sukces: jego sprzedaż na koniec maja wyniosła ponad 8 500 sztuk, co zapewnia mu udział 4,2% w segmencie pick-upów i trzecie miejsce na rynku małych pick-upów.

– W Brazylii Duster Oroch został wybrany pick-upem roku 2015 i już obecnie ma 5,4% udziału w segmencie.

– W Kolumbii, zaledwie dwa miesiące od debiutu rynkowego, Duster Oroch jest numerem 2 na rynku pick-upów.

– W Argentynie jest numerem 2 na rynku małych pick-upów już miesiąc po wprowadzeniu go do sprzedaży.

Renault – liczący się producent samochodów w Ameryce Łacińskiej

Region Ameryki Środkowej i Południowej ma strategiczne znaczenie dla Grupy Renault:
– Region Ameryki Środkowej i Południowej: 355 151 sprzedanych samochodów w 2015 roku – 6,3% udziału w rynku.
– Brazylia jest drugim co do wielkości rynkiem Grupy: 181 504 sprzedane samochody w 2015 roku – 7,3% udziału w rynku.
– Argentyna: 79 383 sprzedane samochody w 2015 roku – 12,7% udziału w rynku.
– Kolumbia: 49 331 sprzedanych samochodów w 2015 roku – 18,6% udziału w rynku (+2 pkt w stosunku do 2014 roku).

Cztery zakłady produkcyjne w Brazylii, Argentynie, Kolumbii i Chile:
– W Brazylii w Kurytybie: uruchomiony w 1998 roku zakład produkcyjny samochodów osobowych (produkcja nadwozi i montaż), zakład produkcyjny silników i zakład produkcyjny samochodów dostawczych. Najważniejsze modele produkowane na dwóch liniach montażowych: Logan, Sandero, Duster, Duster Oroch i Master. Zakład będzie również produkował nowy model Renault z segmentu A – Kwid.
– W Argentynie w Kordobie: uruchomiona w 1955 roku produkcja Clio II, Kangoo i Fluence. Wkrótce rozpocznie się tu również produkcja Nowego Logana i Sandero, a w 2018 roku – modelu ALASKAN.
– W Kolumbii w Envigado (koło Medellin): uruchomiony w 1969 roku zakład produkuje Clio II, Nowego Logana, Nowego Sandero i Sandero Stepway oraz Dustera.
– W Chile w Los Andes: w uruchomionym w 1969 roku zakładzie zmontowano w 2015 roku 297 tys. skrzyń biegów.

Sieć obejmująca blisko 900 punktów sprzedaży w Ameryce Łacińskiej.

Biuro konstrukcyjne w Kurytybie w Brazylii (Renault Technology America) i ośrodek projektowy w Sao Paulo w Brazylii (Renault Design Latin America).

 

Po obiecującym debiucie rynkowym Renault Duster Oroch, chcemy obecnie zaprezentować model ALASKAN. Jest on przeznaczony na dynamicznie rozwijający się rynek pick-upów w Ameryce Łacińskiej, gdzie nasza marka jest od dawna obecna – Olivier Murguet, Wiceprezes, Dyrektor Regionu Ameryki Środkowej i Południowej.

 

Kolumbia będzie pierwszym krajem, w którym zostanie wprowadzony nowy model

Renault Duster Oroch i Renault ALASKAN – dwa pick-upy Renault w Kolumbii

Na rynku kolumbijskim sprzedano w 2105 roku 12 300 pick-upów.
– Segment półtonowych pick-upów kształtuje się na poziomie 880 sztuk.
– Segment jednotonowych pick-upów to około 11 400 sztuk.

Wprowadzony w marcu br. model Duster Oroch – w maju 2016 był najlepiej sprzedającym się samochodem użytkowym w Kolumbii i już obecnie jest numerem 2 na rynku pick-upów w tym kraju. Początki są więc bardzo obiecujące.

Wkrótce na rynku pojawi się model ALASKAN, który będzie stanowił uzupełnienie oferty pick-upów na tym rynku.

Renault – druga marka na rynku kolumbijskim

W 2015 roku marka Renault sprzedała na tym rynku 50 tys. samochodów, co daje 18,6% udziału w rynku. Renault jest dzięki temu drugą marką na rynku kolumbijskim.

Na koniec maja 2016 roku udział marki w rynku wyniósł 21,4% (+3,6 punktu w stosunku do końca maja 2015 roku). Trzy modele Renault uplasowały się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów w Kolumbii: Sandero + Sandero Stepway (drugie miejsce), Duster (czwarte) i Logan (piąte miejsce).

Odnowiona gama po wprowadzeniu Nowego Logana i Nowego Sandero i Sandero Stepway w sierpniu i wrześniu ubiegłego roku oraz kolejne ważne nowości w roku 2016: Duster Oroch – w marcu, ALASKAN – w październiku, a także kolejne nowe modele.

Pełna gama modeli: Clio, Nowe Sandero i Sandero Stepway, Duster (wprowadzony w 2012 roku) i Nowy Logan (produkowane w Medellin w Kolumbii), Duster Oroch i Master (importowane z Kurytyby w Brazylii), Koleos (importowany z Korei), Trafic i Kangoo Z.E. (importowane z Francji), Twizy (importowany z Hiszpanii) i Kangoo (importowane z Argentyny).

Renault jest również liderem na rynku samochodów elektrycznych w Kolumbii (78% udziałów w rynku). W 2014 roku wprowadzony został model Kangoo Z.E., a w 2015 roku – Twizy.

Rozbudowana sieć obejmująca 44 miasta, 106 punktów sprzedaży, 77 warsztatów mechanicznych,
50 warsztatów blacharsko-lakierniczych 30 serwisów Renault Minute i 8 centrów Renault Pro+.

Renault – kolumbijska marka z francuskimi korzeniami

Renault prowadzi w Kolumbii działalność od 1969 roku i zatrudnia ponad 1 600 osób.

Renault Sofasa (Sociedad de Fabricacion de Automotores) jest spółką zależną Renault zajmującą się dystrybucją i produkcją samochodów.

W ciągu 47 lat marka Renault wyprodukowała i sprzedała ponad milion samochodów i 15 różnych modeli Renault. Gama marki zdobyła serca mieszkańców Kolumbii, a Renault stało się „kolumbijską marką z francuskimi korzeniami”.

Zakład montażowy w Envigado w Medellin produkuje obecnie modele: Duster, Nowe Sandero i Sandero Stepway, Nowy Logan i Clio II. Procuje tu ponad 700 osób.

Priorytetami są jakość, ochrona środowiska i bezpieczeństwo – zakład posiada certyfikat ISO 9001-2008, ISO 14001 i NTC OHSAS 18001.

Zdolność produkcyjna zakładu wynosi 80 tys. samochodów rocznie. Dynamicznie rośnie również eksport. W 2015 roku marka Renault wyprodukowała ponad 76 tys. samochodów, w tym 28 tys. na eksport, głównie do Meksyku, Peru i Chile. Najczęściej eksportowanym samochodem jest Duster (ponad 18 tys. sztuk).

Renault – liczący się producent samochodów użytkowych

ALASKAN jest idealnym partnerem w codziennym życiu i aktywnym spędzaniu wolnego czasu oraz wyjazdach. Jest również dostosowany do potrzeb klientów firmowych. Renault jest liczącym się producentem samochodów użytkowych: od 18 lat jest liderem na rynku europejskim i ma mocną pozycję w wielu krajach. We wrześniu 2015 roku marka zainaugurowała ogólnoświatową sieć wyspecjalizowaną w obsłudze klientów posiadających samochody dostawcze: Renault Pro+.

 

Renault Pro+: produkty i usługi przeznaczone dla użytkowników samochodów dostawczych

Produkty i usługi dopasowane do potrzeb klientów:

· Kangoo Express i Kangoo Z.E., dostępne w 65 rożnych wersjach. Trafic i Master, dostępne odpowiednio w 270 i 350 różnych wersjach.

· Sieć 400 wykonawców zabudów w 29 krajach, umożliwiająca adaptację samochodu do specyficznych potrzeb każdego klienta.

Renault Pro+: biuro konstrukcyjne, zakłady produkcyjne i wyspecjalizowana sieć

· Biuro konstrukcyjne wyspecjalizowane w samochodach dostawczych w Villiers Saint Frédéric, we Francji.

· Zakłady produkcyjne na trzech kontynentach: Europa (Francja), Ameryka Łacińska (Argentyna i Brazylia) i Afryka (Maroko).

· Wyspecjalizowana sieć (sprzedaży i obsługi posprzedażnej) obejmująca 700 centrów Renault Pro+, dedykowana do obsługi klientów biznesowych, spełniająca bardzo wysokie standardy.

Renault Pro+: mocna pozycja na całym świecie

· Sprzedaż samochodów dostawczych w 112 krajach, kluczowe znaczenie rynku europejskiego, brazylijskiego, argentyńskiego, tureckiego, marokańskiego i algierskiego.

· Lider na rynku samochodów dostawczych w Europie od 18 lat
–  numer 1 we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Belgii i Słowenii
–  numer 2 we Włoszech, Polsce, Bułgarii, na Łotwie i Litwie
–  numer 3 w Danii, Szwecji, Irlandii, Estonii, na Węgrzech i w Islandii

· Mocna pozycja na licznych rynkach
–  Brazylia: Kangoo numerem 2, Master numerem 1
–  Argentyna: Kangoo numerem 1, Master numerem 2
–  Kolumbia: Kangoo numerem 1, Trafic numerem 1, Master numerem 3
–  Meksyk: Kangoo numerem 2
–  Algieria: Kangoo numerem 1, Master numerem 1
–  Maroko: Master numerem 1, Kangoo numerem 3
–  Australia: Kangoo numerem 2, Master numerem 3

· Lider na rynku elektrycznych samochodów dostawczych
–  Renault jest pierwszym producentem oferującym pojazdy ze wszystkich segmentów, który posiada w swojej gamie elektryczne samochody dostawcze.
–  Kangoo Z.E. jest sprzedawane w 45 krajach.
–  Twizy Cargo to najnowszy model elektryczny w gamie pojazdów dostawczych Renault.

 

Dane liczbowe na koniec 2015 roku (łącznie z pick-upami).

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

6 komentarzy do "Renault przedstawia swojego pierwszego jednotonowego pick-upa o światowych ambicjach – Alaskan"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Michał Z.
Gość

Czy ten pick-up to efekt współpracy z innymi firmami czy autorska konstrukcja Renault?

Slawo
Gość

„Światła mijania i przeciwmgłowe świadczą o mocy pojazdu”… ostatnio „uwielbiam” czytać materiały Renault :D

wpDiscuz