Renault Sandero R.S. zostało właśnie zaprezentowane w wersji specjalnej Racing Spirit. Niestety tym samochodem cieszyć się będą kierowcy w Brazylii i prawdopodobnie w paru innych krajach Ameryki Łacińskiej.
Teraz dostępny w Brazylii Renault Sandero R.S. 2.0 jest jeszcze bardziej wyraziste, jeszcze bardziej pikantne. Na rynek trafia wersja Racing Spirit, limitowana seria najpopularniejszego hot-hatcha w Brazylii.
Auto posadowiono na 17-calowych kołach ze stopów lekkich, które obuto w nowe opony Michelin PS4 w rozmiarze 205/45R17. Za skuteczne hamowanie odpowiadają klocki umieszczone w pomalowanych na czerwono zaciskach. Czerwone są również kapselki z logo marki w centralnych miejscach felg, część obudów lusterek zewnętrznych, przedni spojler, dyfuzor z tyłu. Czerwony kolor mają także naklejki z nazwą Racing Spirit w dolnej części nadwozia.
Kojarzącej się ze sportem czerwieni nie brakuje również wewnątrz samochodu. Dysze bocznych otworów wentylacyjnych, otok prędkościomierza, a także czerwone paski na siedzeniach dodają sportowego charakteru. Auto wyposażono oczywiście w tabliczkę z numerem seryjnym egzemplarza. Zlokalizowano ją za lewarkiem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, pod przednią częścią dźwigni hamulca ręcznego. Tradycyjnego.
Szlachetności wnętrzu dodają elementy wykończone z połyskiem fortepianowym. Mowa tu przede wszystkim o konsoli centralnej. Nie jest tego błyszczącego plastiku zbyt wiele, więc nie ma co narzekać, że będzie widać na nim odciski paluchów ;-)
Samochód zaprojektowali i wystylizowali inżynierowie z działu Renault Sport Cars (dział Renault Sport odpowiedzialny za przygotowanie usportowionych samochodów drogowych) we współpracy z kolegami z Renault Design Latin America oraz Renault Technocentre America. Renault Sandero R.S. 2.0 Racing Spirit produkowany jest w fabryce Renault w Kurytybie. Oficjalna prezentacja dla publiczności przewidziana jest w czasie targów Buenos Aires Motorshow, które w tym roku odbędą się w dniach 10-20 czerwca.
Pod maską znalazł się dwulitrowy silnik gotowy połykać zarówno benzynę, jak i etanol. Na tym drugim paliwie uzyskuje nieco więcej mocy – dokładnie 150 KM. Prędkość maksymalna wynosi 202 km/h, przyspieszenie do setki zajmuje równo 8 sekund.
Zaplanowano produkcję 1.500 egzemplarzy, a bazowa cena wynosi 66.400 reali. Renault Sandero R.S. 2.0 Racing Spirit wyposażony jest m.in. w ESP, ASR, LED-owe światła do jazdy dziennej, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, regulację wysokości fotela kierowcy, tempomat i ogranicznik prędkości, czujniki cofania, oraz system MediaNAV Evolution z 7-calowym ekranem dotykowym. Jest też tryb R.S., a w zasadzie dwa – R.S. i R.S.+. Oba aktywuje się przyciskiem R.S. umieszczonym między fotelami, jak w innych modelach R.S. z gamy Renault. Ten z plusem wymaga dłuższego przytrzymania przycisku i zapewnia maksymalnie ekstremalne wrażenia z jazdy.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze