Renault przeprowadziło testy koncepcyjnego modelu Symbioz w realnych warunkach użytkowania, czyli na zwykłej drodze. Samochód jest elektryczny, autonomiczny i prezentuje przyszłość mobilności francuskiej marki.
Jak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji? Renault sądzi, że jest to uwolnienie kierowcy od wpatrywania się w drogę. Godziny spędzone na pokładzie zamiast kurczowo trzymając kierownicę w dłoniach, wykorzystamy w pożyteczniejszy sposób: na przykład pracując lub ucząc się. Samochód będzie również okazją do relaksu. Czas w samochodzie będzie można zagospodarować na czytaniu lub oglądaniu ulubionych filmów. Do dyspozycji pasażerów Renault odda wysokiej jakości sprzęt nagłośnieniowy oraz duże ekrany. Symbioz dostarcza również możliwość całkowitego oderwania się od świata wokół nas za pomocą okularów wirtualnej rzeczywistości. Gdy dojedziemy na miejsce przeznaczenia wysiądziemy więc całkowicie wypoczęci.
Symbioz z powodzeniem może uchodzić za limuzynę przyszłości. Jest to samochód mierzący 4,92 m długości, 1,92 m szerokości oraz 1,44 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 3,07 m. Przestrzeni nie powinno zatem w tym pojeździe zabraknąć.
Renault mówi, że Symbioz jest pierwszym prototypem zbudowanym od podstaw jako pojazd autonomiczny. Umożliwia jazdę na poziomie 4. autonomii, co oznacza że kierowca jest zwolniony z kontrolowania drogi. Renault uważa, że wprowadzi tego typu pojazdy na rynek w roku 2022.
Renault Symbioz jest napędzany za pomocą dwóch elektrycznych silników zlokalizowanych na tylnej osi. Koncept dysponuje maksymalną mocą 680 KM oraz 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostki są zasilane z baterii o pojemności 72 kWh. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6 sekund.
Kompozycja wnętrza zmienia się w zależności od trybu jazdy, jaki ustawi kierowca. Jeśli wybrany zostanie tryb autonomiczny, kierownica cofa się, co dostarcza jeszcze większej przestrzeni. W ustawieniu Dynamic kierowca otrzymuje dodatkowe podparcie boczne, natomiast Classic jest przeznaczony dla tradycjonalistów i wszystko jest tam urządzone tak, jak w zwykłym samochodzie.
„Człowiek nie będzie mógł wyobrazić sobie przyszłości mobilności, zanim nie znajdzie się w samochodzie demonstracyjnym Symbioz. Zespoły naszych inżynierów i projektantów za pomocą pojazdu autonomicznego umożliwiającego nowy rodzaj mobilności wkroczyły w kolejną dekadę. Ten elektryczny i wyposażony w nowoczesne systemy łączności samochód koncepcyjny został stworzony całkowicie od podstaw, aby rzucić wyzwanie starym paradygmatom dotyczącym przemieszczania się z miejsca na miejsce. Jesteśmy podekscytowani, że pokazujemy światu naszą wizję i pozwalamy zakosztować przyszłości Renault” – powiedział Gaspar Gascon Abellan – wiceprezes inżynierii produktu w Grupie Renault.
Najnowsze komentarze