W pierwszą niedzielę bieżącego miesiąca, 1. października, grupa pracowników szwajcarskiego oddziału Renault (Renault Suisse SA) oraz Renault Retail Group Zürich SA wzięła udział w biegu charytatywnym na rzecz osób dotkniętych stwardnieniem rozsianym (sclerosis multiplex).
Obie firmy Grupy Renault były zaangażowane w akcję Lions Joggathlon & Walkathlon w Zürichu jako sponsorzy. Była to już dziewiąta odsłona tej akcji. Polega ona na biegu po wytyczonym torze. Za każde okrążenie każdej osoby sponsor płaci 10 CHF. Pieniądze trafiają do SMSG – Schweizerischen Multiple Sklerose Gesellschaft (Szwajcarskiego Stowarzyszenia Osób ze Stwardnieniem Rozsianym).
Grupę Renault reprezentowało 24 pracowników. Przebiegli oni łącznie 384 okrążenia , co odpowiada całkowitej odległości 268,8 km. Najlepszy z pracowników Grupy pokonał 38 okrążeń (Renault Retail Group Zurich AG), drugim z kolei wynikiem było 31 okrążeń pracownika Renault Suisse SA. Na starcie pojawiła się też cała rodzina jednego z pracowników. Najmłodszy jej przedstawiciel pokonał 5 okrążeń.
Jak łatwo wyliczyć Renault miało wpłacić na rzecz Szwajcarskiego Stowarzyszenia Osób ze Stwardnieniem Rozsianym 3.840 franków, ale postanowiono zaokrąglić tę kwotę i ostatecznie na konto Stowarzyszenia trafiło od francuskiego producenta samochodów równe 5.000 franków!
Dodajmy, że w biegu nie chodziło o czas, o prędkość, o wynik sportowy. Trzeba było pokonać możliwie dużo okrążeni i w ten sposób przyczynić się do wsparcia finansowego akcji.
„Jestem naprawdę dumny z naszych pracowników. Możliwość aktywnego uczestnictwa w badaniach i łagodzeniu skutków stwardnienia rozsianego to nie tylko dla firmy, ale także dla naszej społeczności bardzo ważna kwestia. Zdaliśmy sobie sprawę z czegoś wielkiego, czego nie da się osiągnąć samymi pieniędzmi. Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom za to zaangażowanie” – powiedział Olivier Wittmann, dyrektor zarządzający Renault Suisse SA.
Więcej informacji na temat 9. Joggathlon & Walkathlon oraz Szwajcarskiego Stowarzyszenia Osób ze Stwardnieniem Rozsianym znajdziecie tutaj.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze