Pisaliśmy już o tym modelu i tej wersji silnikowej, ale dziś mamy dłuższy materiał w postaci informacji prasowej. Zamieszczamy też dane technicznego Zoe z nową jednostką napędową.
ZOE będzie pierwszym samochodem, w którym będzie montowany nowy silnik elektryczny Renault R110 o mocy 80 kW
Nowy silnik R110 daje ZOE dodatkową moc i większe możliwości podczas jazdy poza miastem
ZOE z gamy 2018 jest kompatybilne z Android Auto i będzie dostępne w nowym kolorze nadwozia opracowanym specjalnie dla tego modelu
Renault zaprezentowało nowy silnik elektryczny R110 i model ZOE gamę 2018. Ten najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny będzie pierwszym samochodem elektrycznym Renault wyposażonym w nowy silnik o mocy 80 kW, który zapewnia większą moc w połączeniu z jeszcze większą przyjemnością z jazdy. Mimo analogicznych rozmiarów co R90, R110 ma o 12 kW (16 KM) większą moc od swojego poprzednika. Kierowcy z pewnością docenią lepsze przyspieszenie na drogach, bo dzięki nowemu silnikowi czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h spadnie o dwie sekundy. Jest to znacząca poprawa, która zapewni jeszcze większą przyjemność z jazdy przy wyższych prędkościach i pozwoli w pełni wykorzystać duży zasięg ZOE. Natomiast przy niższych prędkościach silnik R110 jest tak samo dynamiczny jak jego poprzednik (R90) dzięki natychmiastowej dostępności szczytowego momentu obrotowego w wysokości 225 Nm.
Dzięki nowemu silnikowi ZOE ma jeszcze większą szybkość reakcji i jest wszechstronne – sprawdzi się również poza miastem – mówi Elisabeth Delval, zastępca dyrektora Programu Renault ZOE. – Poza ogromną przyjemnością z jazdy nowym ZOE, kierowcy skorzystają z największego zasięgu wśród samochodów elektrycznych dostępnych na rynku z tego segmentu.
W nowym silniku R110 wykorzystano bogatą wiedzę technologiczną Renault w zakresie samochodów elektrycznych
R110 jest najnowszym osiągnięciem Renault, lidera na rynku samochodów elektrycznych w Europie, potwierdzającym jego strategię rozwoju i produkcji silników elektrycznych i kolejnym dowodem na know-how marki w tej dziedzinie. Następca R90 jest w całości produkowany przez Renault i powstał w zaledwie dwa lata. Produkcja odbywa się w normandzkim zakładzie marki w Cléon. Silnik został zaprojektowany we współpracy inżynierów z ośrodka rozwojowego Technocentre Renault, który znajduje się na północny zachód od Paryża z konstruktorami z Cléon. Poza doskonałą wydajnością energetyczną przejętą od R90, R110 wyposażony jest w innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne, również w zakresie elektronicznego sterowania mocą, które zapewniają zwiększenie mocy o 12 kW bez podnoszenia jego masy czy wymiarów.
Po wprowadzeniu R110 liczba dostępnych wariantów silników Renault dla Kangoo Z.E., Master Z.E., ZOE i Electric Drive Smart Daimlera wzrośnie do pięciu (o mocy 44 kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW i 80 kW).
Android Auto dla ZOE
Nowa wersja R-LINK Evolution z aktywnym Android Auto będzie dostępna w ZOE z gamy 2018, co oznacza, że kierowcy będą mogli wyświetlać aplikacje ze swojego smartfona z systemem Android na ekranie multimedialnym samochodu. Chodzi o wszystkie aplikacje, z których można korzystać podczas jazdy (Waze, Deezer, Spotify, TuneIn, Skype, Messenger, Audible i inne dostępne w Google Play Store).
Jeszcze bardziej wyrazisty styl
ZOE z gamy 2018 przyciąga wzrok modnym i nowoczesnym wyglądem oraz nowym metalizowanym kolorem nadwozia: Fioletowym Blueberry. W najwyższej wersji wyposażenia INTENS tego popularnego samochodu elektrycznego dostępny będzie nowy pakiet Look w kolorze fioletowym. Jest on przewidziany wyłącznie dla tej wersji i obejmuje ozdobne elementy wnętrza, takie jak obramowania nawiewów klimatyzacji, dźwigni zmiany biegów, głośników czy tkaninową tapicerkę i ozdobne przeszycia w takim samym fioletowym kolorze jak lakier nadwozia.
Zamówienia na ZOE z gamy 2018 wyposażone w nowy silnik R110, kompatybilny z Android Auto w kolorze nadwozia Fioletowym Blueberry będzie można składać w Polsce już pod koniec marca 2018 roku.
R110 – pierwszy silnik elektryczny Renault homologowany zgodnie z nowym standardem WLTP
Nowy silnik R110 będzie homologowany zgodnie z procedurą WLTP, która jest stopniowo wprowadzana w Europie od 1 września 2017 roku i docelowo zastąpi certyfikację NEDC. Nowa surowsza procedura dokładniej odzwierciedla rzeczywiste warunki użytkowania samochodu. W samochodach elektrycznych badany jest zasięg w kilometrach. Nowy cykl WLTP zakłada przeprowadzenie testów na stanowiskach testowych, jest dłuższy i składa się z większej liczby faz przy wyższych prędkościach i przyspieszeniu. Homologowane zasięgi są przez to niższe i bardziej zgodne z rzeczywistymi danymi. Nowa procedura nie wpłynie negatywnie na rzeczywisty zasięg ZOE, który wynosi ok. 300 kilometrów w przypadku jazdy w mieście i strefach podmiejskich.
Homologacja silnika R110 zgodnie z WLTP wciąż trwa. Wyniki wstępnej oceny zgodnie z nowym protokołem WLTP (ok. 300 km) potwierdzają zasięg w warunkach rzeczywistych podawany przez producenta.
ZOE – najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Europie
– W 2017 roku ZOE było najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie już trzeci rok z rzędu.
– Ponad 50% samochodów elektrycznych sprzedanych we Francji w 2017 roku stanowią różne wersje ZOE*.
– We francuskiej fabryce Renault we Flins wyprodukowano prawie 100.000 sztuk ZOE, które zostały sprzedane na całym świecie.
– Sprzedaż ZOE od czasu wprowadzenia na rynek z roku na rok stale rośnie*.
– W 2017 roku sprzedaż ZOE wzrosła o 44% w porównaniu do 2016 roku.
(*) dane na koniec grudnia 2017 roku
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze