Od półtora tygodnia trwa jeden z najsłynniejszych turniejów tenisowych świata zaliczany do Wielkiego Szlema. To French Open znany równie dobrze pod nazwą Roland Garros. To dlatego, że takie imię nosi kompleks kortów tenisowych w Paryżu. Kortów o jakże charakterystycznej nawierzchni, którą jedni tenisiści kochają, inni jej nienawidzą.
Słyszałem parę dni temu wypowiedź jednego z asów tenisa, bodajże Andy’ego Murraya, jak to na prędkość odbitej na kortach Roland Garros piłki ma fakt, czy słońce jest za chmurami, czy zza nich wychodzi. Cóż – w sporcie wyczynowym czasem odgrywają rolę niuanse.
Partnerem turnieju Roland Garros jest od 33 lat Peugeot. W tym roku marka zapewniła do obsługi turnieju flotę aż 230 samochodów. Są to modele 3008, 5008, Traveller, Partner Electric oraz Peugeot 508. Po raz pierwszy w historii do obsługi turnieju skierowano też samochód autonomiczny! Peugeot 3008 biorący udział w programie AVA (Autonomous Vehicle for All – autonomiczny pojazd dla wszystkich) przez kilka dni będzie częścią zespołu Roland Garros, dzięki czemu tenisiści i dziennikarze mogli odkryć tę nową technologię. Wszystkie obsługujące turniej samochody wyposażono w pokładowy dostęp do Internetu wi-fi.
Technologie wspomagające kierowcę są dziś w wielu samochodach. Wiele z nich oferuje także Peugeot. Część z tych technologii stanowi zapowiedź samochodów autonomicznych, a my możemy się z nich cieszyć już dziś. Niebawem przedstawię niektóre z tych rozwiązań w teście, który właśnie „się pisze” ;-) Chwilowo pisano musiałem odłożyć, bo jestem aktualnie na premierze prasowej samochodu oczekiwanego przez polski rynek, ale niebawem test ów się pojawi.
Autonomiczne samochody Grupy PSA pojawią się na rynku nieco później, niż mój test. Francuzi zapowiadają wprowadzenie ich na rynek w roku 2020, ale już rok 2018 przyniesie nowe rozwiązania w samochodach seryjnych, które wyręczą kierowców podczas monotonnej jazdy drogami szybkiego ruchu, w korkach, czy podczas parkowania. Za trzy lata Grupa PSA obiecuje skierować na rynek samochody poziomu „hands off”, a następnie „eyes off”. Będzie to faktyczny debiut samochodów autonomicznych koncernu.
Przy okazji turnieju Roland Garros Peugeot wraz z Free2Move, marką mobilnościową Grupy PSA, oraz spółką Ocean zależną od Orange, prezentują innowacyjne rozwiązania zarządzania przejazdami w czasie rzeczywistym. Odbywa się to na „żywym” organizmie, czyli podczas zarządzania flotą skierowaną do obsługi turnieju Roland Garros. Dzięki aplikacji GéoMissions menedżer floty wchodzi w interakcje z najbliżej znajdującym się kierowcą. Zamówienie kursu jest wysyłane w czasie rzeczywistym do kierowcy, który jest następnie kierowany do wskazanego przez dyspozytora usługi miejsca. Również pasażer jest informowany o czasie przybycia pojazdu.
Jak wspominaliśmy, Peugeot jest partnerem turnieju Roland Garros od 33 lat. Od 1989 roku wypuszcza też serie specjalne różnych modeli sygnowane nazwą turnieju. Samochody te dostępne sę w Europie, ale też w innych krajach, np. w Brazylii, Chile, czy Urugwaju. W roku 2017 na rynek trafiły modele 108 Top! Roland Garros oraz 208 Roland Garros.
Przy okazji zaprezentowano też nową kampanię informacyjną, w której wystąpili tenisiści Alexander Zverev, David Goffin, Lucas Pouille and Pablo Carreño Busta, David Ferrer i Juan Martin Del Potro, a także brazylijski mentor tenisa, trzykrotny triumfator French Open, Gustavo Kuerten:
https://youtu.be/KxGVcytPFM8
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze