Wyścigi Alpine Elf Europa Cup wywołały entuzjazm wśród licznie zgromadzonej publiczności na torze im. Paula Ricarda! Podczas reaktywowanych po trzydziestu latach przerwy wyścigów formuły Alpine zwycięstwo odnieśli Pierre Sancinéna i Vincent Beltoise (CMR), a Nicolas Milan (Milan Compétition) znalazł się na czele klasyfikacji generalnej.
PIERWSZY START UWIEŃCZONY SUKCESEM
To właśnie na torze im. Paula Ricarda miał miejsce ostatni wyścig Alpine Europa Cup na zakończenie sezonu 1988 roku, z udziałem modelu GTA z silnikiem V6 turbo. Trzydzieści lat później w tym samym miejscu pojawił się peleton wielobarwnych samochodów A110 Cup wywołujących sympatię i ciekawość publiczności.
Już podczas jazd testowych wszyscy kierowcy jednogłośnie chwalili zwrotność i precyzję prowadzenia samochodu na torze, na którym wkrótce zostanie rozegrany wyścig Grand Prix Francji Formuły 1. Niektórzy z nich mówili nawet, że już dawno jazda samochodem nie dała im takiej przyjemności!
WYŚCIG NR 1: DOMINACJA SANCINÉNY
Po zdobyciu w piątkowy wieczór pierwszego w sezonie pole position Pierre Sancinéna (CMR) doskonale rozegrał lotny start wchodząc w zakręt na czele stawki przed swym kolegą z zespołu Vincentem Beltoisem. Sylvain Noël (Racing Technology) utrzymał trzecie miejsce przed Nicolasem Milanem (Milan Compétition) i Laurentem Hurgonem (Autosport GP), który od razu wyprzedził Erica Hélary’ego.
Czterej pierwsi zawodnicy pozostawali blisko siebie, na początkowych okrążeniach pozostawiając za sobą duet Hurgon/Hélary zajętych walką pomiędzy sobą. Jean-Baptiste Méla, który z powodu wypadnięcia poza tor podczas jazd testowych wystartował z ostatniej pozycji, przedzierał się przez całą stawkę, by finalnie zająć ósme miejsce.
Toczący ze sobą bezustanny bój Sylvain Noël i Nicolas Milan stopniowo pozostawali z tyłu. Milanowi udało się wreszcie przesunąć do przodu pod koniec pierwszej połowy wyścigu.
Po dwudziestu minutach Vincent Beltoise nadrobił kilka straconych długości do Pierre’a Sancinény. Ostatnie okrążenia zapowiadały się emocjonująco, tym bardziej, że Jean-Baptiste Méla kontynuował pościg za czołówką. Po wyprzedzeniu Thomasa Padovaniego (Milan Compétition) i Erica Hélary’ego przeszedł do ataku na Laurenta Hurgona!
Na przedostatnim okrążeniu Beltoise zaatakował, co pozwoliło mu wyjść na prowadzenie… na dystansie kilkuset metrów, ponieważ Sancinéna odzyskał czołową pozycję. Obaj rywale przekroczyli linię pomiaru czasu na kilka sekund przed odliczeniem trzydziestu minut i rozpoczęli ostatnie okrążenie dające im ostatnią szansę na zmianę układu sił. Jednakże ostatnie kilometry okazały się fatalne dla Vincenta Beltoisea i Laurenta Hurgona, którym zabrakło paliwa na ostatniej prostej przed metą.
Pierre Sancinéna wygrał więc z dużą przewagą nad Nicolasem Milanem, który był zmuszony walczyć do samego końca, odpierając ataki Sylvaina Noëla. Jean-Baptiste Méla zajął czwarte miejsce przed Thomasem Padovanim, Marciem Sevestrem, Grégorym Romano i Pierrem Macchim.
WYŚCIG NR 2: REWANŻ BELTOISE’A
Pierre Sancinéna, startujący z pierwszego miejsca również w drugim wyścigu weekendu, został wyprzedzony już na pierwszych metrach przez Vincenta Beltoisea i Nicolasa Milana. Zwycięzca pierwszego wyścigu zdołał jednak utrzymać trzecią pozycję, przed Sylvainem Noëlem i Jean-Baptistem Mélą. Niestety, problem z elektroniką zmusił go do wycofania się po dwóch okrążeniach.
Méla, który wyprzedził Noëla, przeszedł więc na trzecie miejsce za Beltoisem i Milanem. Laurent Hurgon był teraz piąty przed Manu Guigou (Automeca), Thomasem Padovanim i Alessandro Sebastim Scalerą (Team Duty Car).
Podczas gdy w peletonie tworzyły się coraz większe różnice, niektóre duety kierowców ożywiały wyścig ostrą walką, jak na przykład Pierre Macchi (Autosport GP) i Grégory Romano (CMR) zmagający się o dwunastą pozycję. Również Padovani atakował Hurgona próbując wydrzeć mu piąte miejsce.
W ostatnich minutach wyścigu Méla zbliżył się do Milana i rozpoczęła się walka o drugie miejsce. Mimo presji, jaką wywierał junior, Milan, który zajmuje się również przygotowaniem samochodów, wykorzystał całą swą wiedzę o ściganiu się i utrzymał swą pozycję. Po raz drugi zajął drugie miejsce, co uplasowało go na czele klasyfikacji generalnej!
Sylvain Noël zakończył zmagania u stóp podium przed Laurentem Hurgonem, Thomasem Padovanim, Manu Guigou i Alessandro Sebastim Scalerą.
Kolejna edycja Alpine Elf Europa Cup odbędzie się na innym, kultowym torze w Nürburgring (22-23 czerwca).
Pierre Sancinéna (zwycięzca wyścigu nr 1)
„Pierwszy wyścig był pełen zmagań z Vincentem. Bawiliśmy się w kotka i myszkę, ale na ostatnich okrążeniach zbliżył się do mnie. Moje tylne opony były już zniszczone i ślizgałem się na każdym zakręcie. Wyprzedzaliśmy się wielokrotnie. To była piękna walka, bo rywalizowaliśmy w bardzo czysty sposób. Szkoda, że przydarzył mu się problem techniczny, bo chętnie stanąłbym z nim na podium”.
Vincent Beltoise (zwycięzca wyścigu nr 2)
„Jestem lekko zawiedziony, że zrewanżowałem się, korzystając z kłopotów technicznych mojego kolegi z zespołu, jednak bardzo wysoko sobie cenię to zwycięstwo! Wyścig przebiegał dosyć spokojnie, więc szybko udało mi się zdobyć przewagę nad innymi. Samochód dobrze się sprawował od początku do końca. Jego prowadzenie dało mi dużo przyjemności. Sezon zaczął się więc na dobre. Sądzę, że pokazaliśmy, jak jesteśmy szybcy, ale to regularność osiągów będzie się liczyć w tym sezonie”.
Nicolas Milan (lider Alpine Elf Europa Cup)
„Jestem oczywiście szczęśliwy z miejsca na czele klasyfikacji Alpine Elf Europa Cup, ale też nie zapominam, że byłem dość daleko za zwycięzcami. Myślę, że dysponowałem samochodem pozwalającym wygrać. Po prostu to ja muszę zrobić postępy w kolejnych startach. Stoczyliśmy wiele bojów lusterko w lusterko, które dały mi dużo radości za kierownicą”.
Klasyfikacja
Wyścig nr 1
1. Pierre Sancinéna (CMR)
2. Nicolas Milan (Milan Compétition) +16’’564
3. Sylvain Noël (Racing Technology) +17’’227
4. Jean-Baptiste Méla (Autosport GP) +25’’981
5. Thomas Padovani (Milan Compétition) +37’’344
Pole position: Pierre Sancinéna – 2’17’’005
Najlepszy czas okrążenia: Vincent Beltoise (CMR) – 2’17’’701
Wyścig nr 2
1. Vincent Beltoise (CMR)
2. Nicolas Milan (Milan Compétition) +11’’071
3. Jean-Baptiste Méla (Autosport GP) +11’’260
4. Sylvain Noël (Racing Technology) +14’’824
5. Laurent Hurgon (Autosport GP) +26’’038
Pole position: Pierre Sancinéna – 2’16’’538
Najlepszy czas okrążenia: Vincent Beltoise (CMR) – 2’18’’372
Klasyfikacja generalna
1. Nicolas Milan – 30 punktów
2. Vincent Beltoise – 25 punktów
3. Sylvain Noël i Jean-Baptiste Méla – 22 punkty
…
5. Pierre Sancinéna – 21 punktów
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze