Grupa PSA opublikowała raport na temat swojej sytuacji finansowej. Okazuje się, że koncern notuje wysoki wzrost przychodów i nie wynika on li tylko z wpływu przyłączenia marek Opel i Vauxhall.
Przychody Grupy PSA wzrosły w ciągu trzeciego kwartału bieżącego roku o 31,4%, do 15,0 mld euro. Oczywiście w stosunku do analogicznego okresu roku 2016. Konsolidacja wyników Opla i Vauxhalla z wynikami PSA jest dokonywana dopiero od 1. sierpnia 2017 roku. Jednocześnie jest to pierwsza konsolidacja wyników wraz z Oplem i Vauxhallem. Wzrost przychodów Grupy PSA w zakresie marek Citroën, Peugeot i DS wyniósł 11,6%. W odniesieniu do marek francuskich koncernu zanotowano wzrosty sprzedaży w regionach Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej oraz Eurazji i Pacyfiku. W każdym regionie zaoferowano przynajmniej jeden nowy model samochodu.
Przychody Opla i Vauxhalla wyniosły 2,8 mld euro.
Przychody Grupy w trzecim kwartale 2017 roku wyniosły 14.988 milionów euro, w porównaniu z 11.404 milionami euro w III kwartale 2016 roku. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku 2017 przychody Grupy wyniosły 44.153 milionów euro, w porównaniu do 39.183 milionów euro w 2016 r., co oznacza wzrost o 12,7%.
Przychody marek Peugeot, Citroën i DS wyniosły 8.418 milionów euro, co w porównaniu do trzeciego kwartału 2016 r. oznacza wzrost o 11,6%. Był on spowodowany przede wszystkim dobrym miksem produktów (+5,4%), wynikającym zwłaszcza ze znakomicie przyjętych nowych modeli Grupy (Peugeoty 3008, 5008, Expert i Traveler, Citroëny C3, C3 Aircross, C5 Aircross, Jumpy i SpaceTourer), a także sprzedażą na rzecz partnerów (+ 2,7%), co znacząco skompensowało negatywny wpływ kursów walutowych (-2,3%).
Przychody Opla i Vauxhalla w ciągu sierpnia i września wyniosły 2.789 milionów euro.
Sprzedaż Grupy wzrosła na wszystkich rynkach (Europa, Afryka, Bliski Wschód, Ameryka Łacińska oraz region Eurazji i Pacyfiku) za wyjątkiem Chin. Wraz z wolumenami Opla i Vauxhalla sprzedaż w trzecim kwartale bieżącego roku wzrosła o 23,8% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Całkowite zapasy marek Citroën, DS i Peugeot uwzględniając auta u niezależnych dealerów i nie uwzględniając Chin i Iranu, wynosiły na koniec września 369.000 pojazdów. To o 31.000 samochodów mniej, niż na koniec września 2016 roku. w przypadku Opla i Vauxhalla zapasy te wynosiły przed miesiącem 273.000 samochodów.
„Grupa PSA, a szczególnie marki Citroën, DS i Peugeot łączą silny wzrost z dyscypliną cen i kosztów. To dobry klucz do aktualnych wyzwań, jakie stoją przed nami w tych niełatwych czasach” – twierdzi Jean-Baptiste de Chatillon, dyrektor finansowy Groupe PSA i członek zarządu.
Grupa spodziewa się, że w bieżącym roku wzrost sprzedaży samochodów ogółem w Europie sięgnie 3%, 5% w Chinach, 7% w Ameryce Łacińskiej i 8% w Rosji. Cele operacyjne koncernu (nie uwzględniając Opla i Vauxhalla), to:
– wypracowanie średniej marży z przemysłu samochodowego na poziomie 4,5% w latach 2016-2018 i przekroczyć 6% w roku 2021;
– osiągnąć wzrost przychodów w 2018 o 10% większy, niż w 2015 roku, a w roku 2021 o dodatkowych 15%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze