Fabryki Grupy PSA w Sochaux i Miluzie mają powody do radości. Właśnie przedstawiono pracownikom tych zakładów średnioterminowe plany rozwoju. Obie fabryki mogą być spokojne o swój byt w nadchodzącej dekadzie. Wybrano je do produkcji najnowszych modeli koncernu. Jakie to będą modele? Z powodów strategicznych jeszcze tego nie ogłoszono, ale będą to nowoczesne konstrukcje oparte o platformę EMP2. Tak więc Sochaux i Miluza mają przed sobą dobre perspektywy.
Sochaux i Miluza leżą niedaleko od siebie. Te dwie fabryki Grupy PSA dzieli niespełna 70 km. Pozwoli to wykorzystać efekt skali. Już wkrótce w obu zakładach produkowane będą wyłącznie samochody oparte o modułową platformę EMP2. Z uwagi na to, że produkuje się tu auta popularne na rynku, a ich jakość jest bardzo wysoka, zapotrzebowanie na produkcję właśnie tutaj jest wysokie.
Są już realizowane programy modernizujące oba zakłady. Sochaux i Miluza wdrażają procesy, odpowiednio Sochaux 2022 i Mulhouse 2020. W Sochaux lada chwila rozpocznie się budowa tłoczni blach. Dzięki tym pracom obie fabryki Grupy PSA staną się wkrótce jednymi z najlepszych w Europie, a jednocześnie zwiększą swoją wydajność.
Dzisiaj kadra kierownicza ogłosiła w obu zakładach, że od sezonu 2020/2021 obie fabryki rozpoczną produkcję nowych modeli. Jak wspomniałem wcześniej nie ujawniono, co to będą za samochody. Z pewnością jednak z tej decyzji zadowoleni będą nie tylko pracownicy fabryk PSA, ale i poddostawcy, zwłaszcza ci, którzy swoje biznesy mają zlokalizowane w Alzacji i okolicach. Będą dostarczać podzespoły do obu zakładów, a fabryki będą się mogły dzielić produkcją podzespołów osiągając dzięki temu zadowalający efekt skali.
Tak mi przyszło do głowy, że może to jednak oznaczać także ograniczenie produkcji w niektórych zakładach Opla i przeniesienie ich do Francji. Ale to tylko takie moje gdybanie, choć jednak chyba nie całkiem pozbawione sensu ;-) Wszak wiosną prezes Tavares wspominał, że wcale nie wszystkie fabryki Opla są nowoczesne i mało która pracuje naprawdę wydajnie. Pod tym względem zakłady francuskiego koncernu okazują się dużo lepsze.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze