polecamy:
Strona główna Wiadomości DS Spotkanie pod wysokim napięciem – zespół DS Virgin Racing w Marrakeszu

Spotkanie pod wysokim napięciem – zespół DS Virgin Racing w Marrakeszu

0

Celem Sama Birda w trzeciej rundzie Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E będzie powiększenie przewagi na czele klasyfikacji kierowców.

Marokański przystanek w kalendarzu sezonu 2017/2018 zaplanowany jest na sobotę 13. stycznia br. Wyścigi odbędą się na torze Moulay El Hassen.

Po pierwszym zwycięstwie, odniesionym przez Sama Birda w inauguracyjnej rundzie nowego sezonu Formuły E, zespół DS Virgin Racing staje do rywalizacji o kolejną wygraną. Najbliższą okazją do tego będą wyścigi o ePrix Marrakeszu w Maroku, które odbędą się w sobotę 13. stycznia.

Trzecią rundę w sezonie 2017/2018 zorganizowano na Circuit International Automobile Moulay El Hassan. Dwaj brytyjscy kierowcy, Sam Bird i Alex Lynn, będą walczyli o powiększenie swojego dorobku punktowego. Po dwóch pierwszych rundach, rozegranych w Hong Kongu, zespół ma na swoim koncie 41 punktów.

Sam Bird, który w Hong Kongu odniósł szóste zwycięstwo dla swojego zespołu, zajmuje obecnie pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców. Rok temu w Marrakeszu Bird zajął drugie miejsce, dlatego tym razem do marokańskiej rundy podchodzi z dużymi ambicjami.

Jego partner z zespołu Alex Lynn chciałby przedłużyć serię wyścigów ukończonych na punktowanych miejscach, którą rozpoczął w Hong Kongu. Młody zawodnik, rozgrywający swój pierwszy pełny sezon w Formule E, jeszcze nie ścigał się na torze w Marakeszu. Obiekt ten, liczący 2,97 km długości i złożony z 12 zakrętów, nazwany został imieniem księcia Moulaya Hassana – następcy tronu Maroka. Tor znajduje się w dzielnicy Agdal, oddalonej o zaledwie kilka minut drogi od starej części miasta – mediny – i jej słynnych suków. Formuła E gościć będzie w Marrakeszu po raz drugi.

W Hong Kongu zarówno ja sam, jak i cały zespół, mieliśmy bardzo udany weekend” – mówi Sam Bird. – „Cała praca włożona przez ekipę w przygotowania w okresie przedsezonowym przyniosła efekty. Teraz naszą ambicją jest kontynuowanie dobrej passy w Marrakeszu, w miejscu, o którym wiemy, że stać nas tam na sukces”.

Alex Lynn dodał: „Początek sezonu był dla mnie bardzo udany. Dwa pierwsze wyścigi przebiegły po mojej myśli, ale wiem, że nasze możliwości nie kończą się na tym. Mamy konkurencyjny bolid, ostatnie testy na symulatorze wypadły bardzo dobrze. W sumie myślę, że przed wyjazdem do Marrakeszu jesteśmy dość silni, by uplasować obydwa nasze bolidy co najmniej w pierwszej piątce”.

Po dwóch pierwszych wyścigach nowego sezonu mamy pozycję lidera w tabeli kierowców. Daje nam to idealną pozycję wyjściową do rywalizacji w Marrakeszu. Pokazaliśmy potencjał, jaki mają nasze pojazdy i nasi kierowcy. Dzięki temu jesteśmy pełni energii i zaufania do swoich możliwości. Mamy nadzieję potwierdzić naszą dobrą formę kolejnymi podobnymi wynikami” – podsumował szef zespołu Alex Tai.

Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance, powiedział: „Cieszymy się, że jedziemy na tor, na którym rok temu uzyskaliśmy obiecujący wynik. Nasz zespół inżynierów włożył dużo pracy w narzędzia symulacyjne, którymi się posługujemy. W Formule E symulacje odgrywają bardzo ważną rolę w poszukiwaniach prowadzących do osiągnięcia maksymalnych osiągów. W tej serii sportu samochodowego zawsze zostaje jakiś margines poprawy i postępu, a naszą ambicją jest każdorazowe wykorzystanie posiadanego potencjału do maksimum”.

Trzecia runda sezonu 2017/2018 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA odbędzie się w sobotę 13. stycznia w Marrakeszu. Głosowanie na FanBoost otwarte jest od 8. stycznia, od godz. 17:00 (GMT).

DS Virgin Racing – dane techniczne

Pojazd: DSV-03 (homologowany przez FIA)
Wymiary: 5 m x 1,78 m x 0,99 m
Rozstaw osi: 3,10 m
Masa minimalna: 880 kg (z kierowcą)
Masa baterii: 320 kg (pojemność 28 kWh)
Silnik: elektryczny, napędzający tylne koła
Moc maksymalna: 200 kW (271 KM)
Moc z odzysku energii podczas wyścigu: 150 kW
Napięcie prądu zasilającego: 700 V
Skrzynia biegów: 3 przełożenia
Hamulce: tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe, podział siły hamowania pomiędzy przednie i tylne koła regulowany z kabiny
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Przyśpieszenie: od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sek.
Opony: Michelin Pilot Sport EV 2, 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył)

Program e-Prix Marrakeszu Formuły E

Runda 3: sobota 13 stycznia (w nawiasach godziny wg czasu środkowoeuropejskiego)
08:00-08:45 wolne treningi 1 (9:00)
10:30-11:00 wolne treningi 2 (11:30)
12:00-12:36 kwalifikacje (13:00)
12:45-13:00 superpole (13:45)
16:00 wyścig (33 okrążenia) (17:00)

Sesja testowa dla młodych kierowców (nie startujących wcześniej w Formule E): niedziela 14 stycznia (w nawiasie godziny wg czasu środkowoeuropejskiego)
9:00-12:00 sesja 1 (10:00)
14:00-17:00 sesja 2 (15:00)

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Galeria

Strona główna Wiadomości DS Spotkanie pod wysokim napięciem – zespół DS Virgin Racing w Marrakeszu

Spotkanie pod wysokim napięciem – zespół DS Virgin Racing w Marrakeszu

0

Celem Sama Birda w trzeciej rundzie Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E będzie powiększenie przewagi na czele klasyfikacji kierowców.

Marokański przystanek w kalendarzu sezonu 2017/2018 zaplanowany jest na sobotę 13. stycznia br. Wyścigi odbędą się na torze Moulay El Hassen.

Po pierwszym zwycięstwie, odniesionym przez Sama Birda w inauguracyjnej rundzie nowego sezonu Formuły E, zespół DS Virgin Racing staje do rywalizacji o kolejną wygraną. Najbliższą okazją do tego będą wyścigi o ePrix Marrakeszu w Maroku, które odbędą się w sobotę 13. stycznia.

Trzecią rundę w sezonie 2017/2018 zorganizowano na Circuit International Automobile Moulay El Hassan. Dwaj brytyjscy kierowcy, Sam Bird i Alex Lynn, będą walczyli o powiększenie swojego dorobku punktowego. Po dwóch pierwszych rundach, rozegranych w Hong Kongu, zespół ma na swoim koncie 41 punktów.

Sam Bird, który w Hong Kongu odniósł szóste zwycięstwo dla swojego zespołu, zajmuje obecnie pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców. Rok temu w Marrakeszu Bird zajął drugie miejsce, dlatego tym razem do marokańskiej rundy podchodzi z dużymi ambicjami.

Jego partner z zespołu Alex Lynn chciałby przedłużyć serię wyścigów ukończonych na punktowanych miejscach, którą rozpoczął w Hong Kongu. Młody zawodnik, rozgrywający swój pierwszy pełny sezon w Formule E, jeszcze nie ścigał się na torze w Marakeszu. Obiekt ten, liczący 2,97 km długości i złożony z 12 zakrętów, nazwany został imieniem księcia Moulaya Hassana – następcy tronu Maroka. Tor znajduje się w dzielnicy Agdal, oddalonej o zaledwie kilka minut drogi od starej części miasta – mediny – i jej słynnych suków. Formuła E gościć będzie w Marrakeszu po raz drugi.

W Hong Kongu zarówno ja sam, jak i cały zespół, mieliśmy bardzo udany weekend” – mówi Sam Bird. – „Cała praca włożona przez ekipę w przygotowania w okresie przedsezonowym przyniosła efekty. Teraz naszą ambicją jest kontynuowanie dobrej passy w Marrakeszu, w miejscu, o którym wiemy, że stać nas tam na sukces”.

Alex Lynn dodał: „Początek sezonu był dla mnie bardzo udany. Dwa pierwsze wyścigi przebiegły po mojej myśli, ale wiem, że nasze możliwości nie kończą się na tym. Mamy konkurencyjny bolid, ostatnie testy na symulatorze wypadły bardzo dobrze. W sumie myślę, że przed wyjazdem do Marrakeszu jesteśmy dość silni, by uplasować obydwa nasze bolidy co najmniej w pierwszej piątce”.

Po dwóch pierwszych wyścigach nowego sezonu mamy pozycję lidera w tabeli kierowców. Daje nam to idealną pozycję wyjściową do rywalizacji w Marrakeszu. Pokazaliśmy potencjał, jaki mają nasze pojazdy i nasi kierowcy. Dzięki temu jesteśmy pełni energii i zaufania do swoich możliwości. Mamy nadzieję potwierdzić naszą dobrą formę kolejnymi podobnymi wynikami” – podsumował szef zespołu Alex Tai.

Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance, powiedział: „Cieszymy się, że jedziemy na tor, na którym rok temu uzyskaliśmy obiecujący wynik. Nasz zespół inżynierów włożył dużo pracy w narzędzia symulacyjne, którymi się posługujemy. W Formule E symulacje odgrywają bardzo ważną rolę w poszukiwaniach prowadzących do osiągnięcia maksymalnych osiągów. W tej serii sportu samochodowego zawsze zostaje jakiś margines poprawy i postępu, a naszą ambicją jest każdorazowe wykorzystanie posiadanego potencjału do maksimum”.

Trzecia runda sezonu 2017/2018 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA odbędzie się w sobotę 13. stycznia w Marrakeszu. Głosowanie na FanBoost otwarte jest od 8. stycznia, od godz. 17:00 (GMT).

DS Virgin Racing – dane techniczne

Pojazd: DSV-03 (homologowany przez FIA)
Wymiary: 5 m x 1,78 m x 0,99 m
Rozstaw osi: 3,10 m
Masa minimalna: 880 kg (z kierowcą)
Masa baterii: 320 kg (pojemność 28 kWh)
Silnik: elektryczny, napędzający tylne koła
Moc maksymalna: 200 kW (271 KM)
Moc z odzysku energii podczas wyścigu: 150 kW
Napięcie prądu zasilającego: 700 V
Skrzynia biegów: 3 przełożenia
Hamulce: tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe, podział siły hamowania pomiędzy przednie i tylne koła regulowany z kabiny
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Przyśpieszenie: od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sek.
Opony: Michelin Pilot Sport EV 2, 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył)

Program e-Prix Marrakeszu Formuły E

Runda 3: sobota 13 stycznia (w nawiasach godziny wg czasu środkowoeuropejskiego)
08:00-08:45 wolne treningi 1 (9:00)
10:30-11:00 wolne treningi 2 (11:30)
12:00-12:36 kwalifikacje (13:00)
12:45-13:00 superpole (13:45)
16:00 wyścig (33 okrążenia) (17:00)

Sesja testowa dla młodych kierowców (nie startujących wcześniej w Formule E): niedziela 14 stycznia (w nawiasie godziny wg czasu środkowoeuropejskiego)
9:00-12:00 sesja 1 (10:00)
14:00-17:00 sesja 2 (15:00)

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
  Subscribe  
Powiadom o