Europa oszalała na punkcie pojazdów uterenowionych, co doskonale widać w ostatnich wynikach sprzedaży samochodów. W listopadzie SUV-y osiągnęły rekordowy udział w rynku wynoszący 31,9 proc., a jak wypadły modele francuskie?
W listopadzie 2017 roku w Europie zarejestrowano 1.250.281 egzemplarzy nowych samochodów według danych pochodzących od JATO Dynamics. Jest to wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku. Branży motoryzacyjnej nie przeszkodziły nowe poziomy emisji spalin, Brexit, ani nawet spadek popularności diesla, za to pomogła popularność SUV-ów.
Największy wzrost rejestracji samochodów zanotowała Francja, Hiszpania i Niemcy, a największy spadek Wielka Brytania. Europejską sprzedaż napędzały głównie pojazdy typu SUV/crossover. Liczba rejestracji samochodów uterenowionych w listopadzie wzrosła aż o 21,6 proc. do prawie 400 tys. egzemplarzy. Udział SUV-ów w rynku wyniósł rekordowe 31,9 proc. Dla porównania segmenty B i C miały w listopadzie udział odpowiednio 20 i 19,1 proc.
Najczęściej wybieraną marką w listopadzie 2017 roku był Volkswagen, a na drugim miejscu znalazło się Renault. Peugeot i Citroen zajęły odpowiednio 4. i 12. pozycję. Najpopularniejszym modelem w Europie był Golf z liczbą 44.777 zarejestrowanych egzemplarzy, a w następnej kolejności Clio (26.411 sztuk) oraz 208 (21.513 sztuk).
Pierwsza trójka SUV-ów z segmentu B według JATO Dynamics należy do modeli francuskich i rumuńskiego należącego do koncernu Renault. Są to w kolejności od najpopularniejszego: Captur (18.839 sztuk), 2008 (14.168 sztuk) oraz Duster (12.986 sztuk). Nowością na rynku w tej kategorii pojazdów jest Citroen C3 Aircross, który ulokował się na pozycji 13. z liczbą 5.129 zarejestrowanych egzemplarzy.
Wśród SUV-ów segmentu C najpopularniejsze były modele: Tiguan (19.034 sztuki), Qashqai (17.722 sztuki) oraz 3008, którego sprzedaż wyniosła 16.661 egzemplarzy. Jest to wzrost aż o 96 proc. Przyjemnie wygląda ranking SUV-ów segmentu D, w którym króluje Peugeot 5008 (6545 zarejestrowanych sztuk). Model pokonał Skodę Kodiaq, której sprzedaż wyniosła 5.850 egzemplarzy. Na trzeciej pozycji zobaczymy Nissana X-Trail. Francuski model w kategorii D-SUV znajdziemy jeszcze na piątej pozycji, a jest nim Renault Kadjar.
Najlepiej sprzedające się modele w Europie w listopadzie 2017
- Volkswagen Golf – 44,777 (+18.4%)
- Renault Clio – 26,411 (-5.9%)
- Peugeot 208 21,513 (+17.3%)
- Ford Fiesta 21,434 (-6.8%)
- Skoda Octavia 20,631 (+2.5%)
- Volkswagen Tiguan 19,067 (-0.3%)
- Renault Captur 18,886 (+4.5%)
- Nissan Qashqai 17,769 (-0.4%)
- Ford Focus 17,396 (+9.9%)
- Toyota Yaris 17,063 (+9.3%)
Najlepiej sprzedające się modele z segmentu B-SUV w Europie w listopadzie 2017
- Renault Captur – 18.839 (+4%)
- Peugeot 2008 – 14.168 (+6%)
- Dacia Duster – 12.986 (+8%)
- Opel Mokka – 11.506 (-13%)
- Toyota C-HR – 7.112 (+197%)
- Opel Crossland – 7.042 (nowy)
- Fiat 500X – 7.003 (-11%)
- Audi Q2 – 6.456 (+131%)
- Nissan Juke – 5.966 -(11%)
- Jeep Renegade – 5.748 (-8%)
Najlepiej sprzedające się modele z segmentu C-SUV w Europie w listopadzie 2017
- Volkswagen Tiguan – 19.034 (-1%)
- Nissan Qashqai – 17.722 (-1%)
- Peugeot 3008 – 16.661 (+96%)
- Ford Kuga – 12.755 (+65%)
- Hyundai Tucson 12.376 (-5%)
- Renault Kadjar – 10.577 (-3%)
- Kia Sportage – 9.046 (-7%)
- Mazda CX-5 – 5.728 (+41%)
- Seat Ateca – 5.699 (0%)
- Toyota RAV4 – 5.665 (-1%)
Najlepiej sprzedające się modele z segmentu D-SUV w Europie w listopadzie 2017
- Peugeot 5008 – 6.545 (Nowy)
- Skoda Kodiaq – 5.850 (Nowy)
- Nissan X-Trail – 3.951 (-3%)
- Mitsubishi Outlander – 3.013 (-5%)
- Renault Koleos – 2.025 (Nowy)
Źródło: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze