Koncern Renault oświadcza co następuje
Po podaniu do publicznej wiadomości przez amerykańską agencję ochrony środowiska EPA informacji o stosowaniu oprogramowania typu Defeat Device przez jednego z niemieckich producentów samochodów, rząd francuski powołał niezależną komisję ekspertów.
Ta niezależna komisja ekspercka – tzw. Komisja Royal* – ma sprawdzić, czy francuscy producenci nie instalowali podobnego oprogramowania w swoich samochodach.
W ramach tych działań UTAC (Union technique de l’automobile, du motocycle et du cycle) specjalizująca się w testach i homologacji pojazdów, sprawdza obecnie 100 samochodów znajdujących się w eksploatacji, w tym 25 pojazdów koncernu, proporcjonalnie do udziału marki w rynku francuskim. Do końca grudnia 2015 r. testy objęty 11 samochodów, w tym 4 samochody koncerny. W ramach tych badań francuskie władze podjęły wymianę informacji z pionem konstrukcyjnym koncernu.
Obecnie Dyrekcja Generalna ds. Energii i Klimatu (DGEC), która reprezentuje Ministerstwo Ekologii, Zrównoważonego Rozwoju i Energetyki w kontaktach z niezależną komisją ekspertów, wyraziła opinię, że trwające postępowanie nie wykaże istnienia oprogramowania fałszującego wyniki testów pomiaru emisji spalin w samochodach firmy.
Dla koncernu jest to dobra wiadomość.
Testy w Renault
Przeprowadzane testy pozwolą na wcześniejsze wprowadzenie pewnych usprawnień w samochodach Renault, zarówno obecnie produkowanych, jak i już jeżdżących. Grupa Renault podjęła decyzję o ich wdrożeniu w ramach Planu Emisji firmy, którego celem będzie dalsza poprawa sprawności energetycznej naszych samochodów.
Równolegle francuska Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji, Konsumentów i Walki z Oszustwami (DGCCRF) podjęła decyzję o dodatkowych czynnościach wyjaśniających w jednostkach należących do marki w celu definitywnego potwierdzenia pierwszych wniosków z analizy przeprowadzonej przez niezależną komisję ekspertów.
Przedstawiciele DGCCRF udali się do siedziby głównej spółki, do ośrodka technicznego Renault w Lardy i do Technocentre w Guyancourt. Pracownicy Renault w pełni współpracują z Komisją Royal i osobami przeprowadzającymi dodatkowe postępowanie wyjaśniające podjęte przez Ministerstwo Gospodarki. Po sukcesie szczytu COP21 Renault pragnie przyspieszyć swoje inwestycje związane z wprowadzeniem przemysłowych rozwiązań przyczyniających się do ochrony naszej planety.
Lider zmniejszania śladu węglowego
Grupa Renault już obecnie plasuje się w pierwszej trójce (pierwsze miejsce w 2013 r. i drugie w 2014 r.) pod względem programów zmniejszających ślad węglowy. W ciągu ostatnich trzech lat Grupa Renault zmniejszyła ślad węglowy swoich samochodów o 10%.
* Komisja powołana przez Ségolène Royal, francuską Minister Ekologii, Zrównoważonego rozwoju i Energetyki
źródło: R Polska
Najnowsze komentarze