Na okładce marcowego numeru miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT pojawiło się Renault Megane. I to nie na dole tejże okładki, ale na samym szczycie, choć zdjęcie jest niewielkie. Ciężko mi dogodzić, prawda? ;-) No cóż – nie można mieć wszystkiego, więc cieszę się i z tej Meganki. I zapraszam na przegląd prasy, stronniczy, jak zwykle.
AUTO MOTOR I SPORT nr 03 (298) z III.2016
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 8,99 zł
Koszt 1 strony: 7,25 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, DS 3, 108, 308, 508, RCZ, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Megane, Talisman, Twingo, Duster, Sandero
To samo Renault Megane wspomina we wstępniaku zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Szalek.
Na tej samej stronie napisano, że to nowe Megane hamuje z prędkości 100 km/h na dystansie aż 46 metrów, Prawdę mówiąc nie chce mi się w to wierzyć.
Pierwszy materiał poświęcony francuskiemu samochodowi pojawia się dopiero na stronach 36-41. To test Renault Megan IV generacji. Auto testowe napędzane było wysokoprężnym silnikiem 1.6 dCi Energy 130, a wersja wyposażeniowa, to bogata Bose® Edition. Pochwalono stylistykę najnowszego francuskiego kompaktu, nawiązującą do designu zapoczątkowanego przez Clio IV. Doszukano się – nie bez racji – podobieństw do większego Talismana, ale pochwalono ten styl.
Ciepłe słowa skierowano także pod adresem dbałości o jakość wykończenia, ale skrytykowano przestronność w tylnej części nadwozia i trzymanie boczne foteli, które jednak pochwalono za masażer. Pomarudzono za to na fakt, że nie ma tu – jak w Talismanie, czy Espace – manipulatora na tunelu środkowym, który umożliwia sterowanie systemem R-Link bez konieczności korzystania z dotykowego ekranu.
Redaktor Hutyra stwierdził, że Nowe Megane wciąż jest komfortowo zawieszone, ale nie traci na precyzji prowadzenia, wręcz w tej kwestii zyskuje, choć ma dość dużą średnicę zawracania (11,8 metra). Zawieszenie pracuje cicho, auto jest neutralne w zakrętach, a ESP zestrojono „świetnie”.
W AUTO MOTOR I SPORT spodobał się też head-up display i naturalnie zespół napędowy – silnik pracuje bardzo kulturalnie i jest oszczędny oraz bardzo elastyczny. Spodobało się też zestopniowanie skrzyni biegów, ale żeby nie było za różowo, pomarudzono na trochę zbyt długie drogi prowadzenia lewarka. Za to kompletnie skrytykowano drogę hamowania, która na zimowych oponach wyniosła 46,7. To ja bym zapytał czy oni naprawdę mierzą wszystkie samochody i wierzą w te trzydziestokilkumetrowe wyniki samochodów niemieckich?
Wśród rywali wymieniono Peugeota 308 i Volkswagena Golfa.
Niestety ostateczna nota przyznana Nowej Megance wyniosła tylko 3,5 gwiazdki na 5 możliwych do uzyskania.
Kolejny tekst poświęcony samochodowi francuskiemu znalazłem dopiero na stronie 63. To zapis wrażeń z kolejnego miesiąca testu długodystansowego Renault Kadjara. Uznano, że koszt przeglądu zawierającego wymianę oleju i filtrów oraz cenę pracy mechaników (734 zł po 10-procentowym rabacie), to rozsądna kwota.
Pochwalono system automatycznego parkowania – Kadjar potrafi zająć miejsce bardzo dobrze.
Równie wysoko oceniono fabryczny zestaw audio przygotowany przez firmę Bose®.
Wyniki polskiej edycji plebiscytu Best Cars 2016 opublikowano na stronach 65-88. To ten sam plebiscyt, o którego francuskich wynikach pisaliśmy w odniesieniu do Twingo i Espace. U nas (czyli w Polsce, w AUTO MOTOR I SPORT) Twingo zajęło szóste miejsce z 4,7% wskazań i wyprzedziło Peugeota 108 (4,5%), ale też Hyundaia i10 (4,0%), Škodę Citigo (3,5%) i Volkswagena up! (3,0%). Oczywiście mowa o segmencie A.
Wśród aut małych (segment B) DS 3 zajęło miejsce siódme (5,6%) i wyprzedziło Renault Clio (4,7%) i… Volkswagena Polo! (4,0%).
W gamie aut kompaktowych Renault Megane otrzymało 4,7% wskazań i uplasowało się na pozycji 9.
Renault Espace wskoczyło na drugie miejsce podium w gamie vanów (a przecież to już crossover!) z 9,4% wskazań. W tym samym segmencie Citroën C4 Picasso uzyskał 6,1% wskazań, co pozwoliło mu na zdobycie tylko szóstego miejsca.
Renault Captur jest jednym z aut sugerowanych Czytelniczce AUTO MOTOR I SPORT, która chce wydać nie więcej, niż 75.000 zł, a za tę kasę chciałaby mieć SUV-a, bądź crossovera.
Na stronach 120-121 pojawił się Ranking sprzedaży, w którym wymieniono po 10 aut z sześciu różnych segmentów, które najlepiej sprzedawały się w Polsce w roku 2015 w kanale klientów indywidualnych. Z tych danych wynika, że wśród aut małych czwarte miejsce należało do Renault Clio, a dziewiąta była Dacia Sandero (w gronie aut małych), w segmencie D na dziewiątym miejscu pojawił się Peugeot 508, w gronie aut luksusowych i sportowych Peugeot RCZ wbił się na miejsce siódme, w segmencie SUV-ów Dacia Duster była trzecia, a Renault Captur szósty, zaś w szeroko pojętym świecie vanów siódme miejsce przypadło Citroënowi C4 Picasso..
Citroëna, Renault i Dacię wspomniano na stronie 122. w dziale AMiS w liczbach.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w trzecim tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTOR I SPORT
Najnowsze komentarze