Malutkie zdjęcia Citroëna C5 oraz Renault Laguny znalazły się w gronie fotek dziesięciu aut segmentu D w nadwoziach kombi, jakie AUTO ŚWIAT pokazał na swojej okładce w tym tygodniu. Najwięcej miejsca jednak poświęcono na rzekomy wysyp nowości Audi. Pisałem już niedawno, co myślę o tymże wysypie, ale jakoś nie bardzo wierzę, że stanie się tak, jak wieszczą motogazetki.
AUTO ŚWIAT nr 13 (1115) z 27.III.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: niespełna 4,2 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C-Elysee, 208, 308, 407, 508, Laguna, sportowe
Koncern PSA wspomniano w artykule poświęconym nowemu Oplowi Insignia zamieszczonym na stronach 8-9.
Mam wrażenie, że w fotogazetkach każda okazja jest dobra, żeby wspomnieć o Volkswagenie. AUTO ŚWIAT na przykład niszą nazywa 5-centymetrową różnicę w rozstawie osi, jaka jest między Volkswagenami up!-em, a Polo. Bo Suzuki Swift mieści się w tej „niszy”. Przy okazji – Polo (tak pisze AUTO ŚWIAT) ma rozstaw osi zaledwie 247 cm. Dla porównania – w Peugeocie 208 i w Citroënie C3 jest to 253,8 cm, a w Renault Clio nawet 258,9 cm. Ale żadnego z francuskich aut w opisie Suzuki (strony 14-15) nie wspomniano. Volkswagen zaś musiał się tam pojawić. Wzorzec od siedmiu boleści…
Peugeoty pojawiają się na stronie 16. To wizualizacje nowych odsłon modeli 208 i 308. Ten pierwszy ma się pojawić wiosną przyszłego roku, ten drugi – jeszcze jesienią bieżącego. W tekście jest masa gdybań i niewiele faktów. Jeśli zaś chodzi o elektryczną odmianę 208-ki, to my wiemy już, że zaplanowano jej debiut na rok 2019. Miło natomiast, że AUTO ŚWIAT nazwał 208-kę bestsellerem.
Na stronie 17. pojawiła się maleńka notatka poświęcona cenom Citroëna C-Elysee po liftingu. Nasi Czytelnicy znają dokładny cennik od niemal dwóch tygodni.
Na tej samej stronie wymieniono zespoły startujące w tegorocznych zmaganiach Formuły 1. Pojawiła się wśród nich ekipa Renault.
Renault wspomniano w teście Nissana X-Trail 2.0 dCi.
Poszukujecie samochodu kombi z segmentu D i nie wiecie, na co się zdecydować? AUTO ŚWIAT podpowiada dziesięć propozycji na stronach 34-39. Wśród nich są dwie francuskie. To Citroen C5 i Renault Laguna, a w tekście pojawiło się nawet odniesienie do Peugeota 407. W artykule uszeregowano samochody pod względem deklarowanej przez producentów pojemności bagażnika. Gdzieś jednak widziałem, że Passat wcale realnie nie przekracza 600 litrów, a ma chyba nawet sporo mniejszy bagażnik. Dużo mniejszy.
W każdym bądź razie Citroën C5 w takim uszeregowaniu zajął miejsce trzecie. Pochwalono do tego silniki (głównie 2.0 HDi), przestronność kabiny, komfort jazdy, bogate wyposażenie i niezłą ofertę z polskiego rynku. Wśród wad wymieniono przeciętną pojemność kufra po złożeniu kanapy i „sporo awarii elektryki”, czyli standardowy zarzut.
508-litrowy bagażnik Laguny wystarczył jej na zajęcie jedynie siódmej lokaty, ale pochwalono dobry stosunek wieku do ceny, dobre silniki dwulitrowe, niski próg załadunku, spory jednak bagażnik i dobrą ogólna trwałość. Po stronie minusów pojawiły się ciasne wnętrze w drugim rzędzie, awaryjne silniki 1.5 dCi i… „tylko przeciętna pojemność bagażnika”. Czyli pojemność bagażnika jest zarówno wadą, jak i zaletą.
Na stronie 46. pojawił się artykuł zatytułowany „Ile naprawdę spalają Citroëny i Peugeoty”. Mowa o opublikowanych przez Grupę PSA rzeczywistych danych spalania, o czym zresztą piszemy już od wielu miesięcy. W materiale wspomniano modele C1, C4 Cactus, C4 Picasso, 208 i 508.
Kiedy odwrócicie aktualny AUTO ŚWIAT o 180º i to w dwóch płaszczyznach, to Waszym oczom ukaże się konfigurator Citroëna C3. Miejmy nadzieję, że ta siedmiostronicowa publikacja (z okładką) wzmocni i tak duże zainteresowanie klientów tym modelem.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze