Ani jednego samochodu francuskiego nie pokazał AUTO ŚWIAT na okładce aktualnego numeru. Cóż – po raz kolejny dowodzi tego, że nie jest w pełni obiektywnym czasopismem. Królują auta niemieckie – BMW, Audi, Volkswagen. Są też trzy japońskie, ale na dużo mniejszych zdjęciach. A w środku? Sprawdźmy, czy i co ewentualnie o samochodach francuskich pojawiło się w tym magazynie motoryzacyjnym.

 

AUTO ŚWIAT nr 19 (1170) z 7.V.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Samochody używane”)
Cena: 3,50 zł (z dodatkiem)
Koszt 1 strony: ponad 5,1 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, C6, 208, 407, 508, Clio, Laguna, Master, Megane, Scenic, Duster

 

Renault Clio wspomniano na wstępie porównania Nissana Micry z Volkswagenem Polo. Wspomniano w nieciekawym świetle od razu wskazując na to, kto wygra test. Polo zdeklasowało Nissana. To jedyna wzmianka o francuskim samochodzie, jaką znalazłem w regularnym wydaniu aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT!

Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 - test

W dodatku natknąłem się na wzmiankę o Peugeocie 208, którego można wynająć – auto używane! – długoterminowo za 762 zł miesięcznie.

Na tej samej stronie III znajdziecie też wzmianki o Renault Clio i Megane, coraz chętniej kupowane na rynku wtórnym.

Wciąż na tej samej stronie dostrzeżecie zapewne informację o akcji serwisowej związanej z Dacią Duster.

W artykule zatytułowanym „Ile zapłacisz za naprawdę auta” (strony IV-IX dodatku) pojawiły się wzmianki o Citroënie C6, Peugeocie 407, Renault Masterze, Renault Scenic’u i Dacii Duster.

W materiale poświęconym zawieszeniom (strony XIV-XVI) wspomniano Citroëna Grand C4 Picasso, Peugeota 508 SW i Renault Lagunę III.

I choć może trudno w to uwierzyć – to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

27
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
3 Wątki komentarzy
24 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
@NET@toughluckcindarKrzysztof@NET@ Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Pawel
Gość
Pawel

Wiec wszystko ok niemiecki wydawca , a gdzie sa francuscy wydawcy motoryzacyjni na naszym rynku

Tomo66
Gość
Tomo66

Coś skromny ten przegląd.
Ale 850-ka piękna trzeba przyznać. Cód miód ultramaryna.

@NETA
Gość
@NETA

Obiektywnie, to ta „BMka”, nie jest brzydkim samochodem, chociaż nie ma w tej marce żadnego powiewu świeżości, to wszystko wygląda tak samo jak poprzednie modele, tak samo jest w Audi. Mercedes wygląda dużo lepiej niż pozostali konkurenci z tzw. „wielkiej trójki”. Równie nudno wygląda Lexus z tym swoim wielkim grillem. Najciekawsze i najodważniejsze w mojej ocenie z marek premium i chyba w ogóle ze wszystkich jest aktualnie Volvo, no może Alfa Romeo mogłaby z nimi konkurować. Nie podobają mi się natomiast kompletnie samochody Citroena. Po całkiem fajnej, klasycznej c4 i c5, możliwych vanach przyszły croovery wyglądające jak pudełka na kołach,… Czytaj więcej »

Piotr001
Gość
Piotr001

Najlepsi są kolesie co oceniają po wyglądzie. Auta są do jeżdżenia, a nie oglądania. Wytrzyj mleko spod nosa i idź spać, bo jutro szkoła.

@NET@
Gość

No to niestety górą niemieckie pancerwageny, bo one lepiej się prowadzą od większości samochodów (może poza Alfą). BMW szczególnie serii 3 i w ogóle marka BMW jest chwalone za układ kierowniczy od niepamiętnych czasów. Do tego grona obok Alfy może dołączyć jeszcze Ford, ale mocami silników niewiele marek niestety może konkurować z BMW, Audi i Mercedesem. Wykończenie i wyciszenie wielkiej trójki jest lepsze niż jakichkolwiek aut francuskich, bo Francuzi dopiero raczkują w premium (DS). Nawet Citroen C5 tzw. trzeciej generacji (choć w rzeczywistości drugiej) w najbogatszej wersji rozczarowuje już przy bogatszych volkswagenach, bo Francuzi tak spasowali tunel środkowy i uchwyty… Czytaj więcej »